Esot pie stūres, zvans vai īsziņa var pagaidīt

Daudzi autovadītāji neievēro aizliegumu lietot tālruni braukšanas laikā. Atbildot uz telefona zvaniem, izvēloties numuru, lasot vai rakstot īsziņas, vadītājs atrauj acis no ceļa, kas vismaz divkārt palielina negadījuma iespējamības risku. Tikpat bīstami ir arī nepareizi turēt automašīnas stūri vai pazaudēt uzmanību telefonzvana dēļ.

Katrs autovadītājs vismaz reizi ir redzējis uz ceļa aizdomīgi braucošu transportlīdzekli, kas, piemēram, brauc zigzagā, pārāk lēni, vai strauji bremzē pirms gājēju pārejas. Ļoti bieži, tuvojoties šādai automašīnai, var pamanīt, ka vadītājs lieto telefonu. Kāpēc šādu ierīču lietošana braukšanas laikā tik lielā mērā ietekmē drošību?

Skatīšanās telefona ekrānā nozīmē, ka kādu brīdi nevērojam ceļu, radot risku, ka pēkšņa apdraudējuma gadījumā mūsu reakcija var būt jau novēlota. Pētījumi rāda, ka veicot pie stūres darbības, kas prasa vairāk nekā divas reizes atraut acis no ceļa, palielina sadursmes risku*. Arī tālruņa turēšana rokā rada papildu apdraudējumu satiksmes drošībai.

"Sniegšanās pēc telefona, numura ievadīšana vai atbildēšana uz īsziņu, liedz pareizi turēt stūri. Vadītājam šķiet, ka viņš kontrolē transportlīdzekli, bet, ja pēkšņi uz ceļa parādās šķērslis, tad stūres kontrolēšana tikai ar vienu roku var būt nepietiekama," skaidro Renault Drošas braukšanas skolas treneri.

Saskaņā ar likumu telefona lietošana pie stūres ir atļauta tikai ar brīvroku sistēmu. Tomēr to vajadzētu izmantot tikai nepieciešamības gadījumā. Sarunas labāk atlikt līdz pārtraukumam braukšanas laikā.

"Lai arī bieži tiek runāts par uzmanības sadalīšanu, praktiski ir teju vai neiespējami koncentrēties uz vairākiem uzdevumiem vienlaikus. Automašīnas vadīšana prasa pastāvīgu modrību un ātru reakciju, bet runāšana pa telefonu to apgrūtina, jo prāts ir daļēji nodarbināts ar sarunām. Tāpēc optimālākais risinājums ir novietot tālruni neredzamā vietā, piemēram, cimdu nodalījumā, un pārbaudīt neatbildētos zvanus vai īsziņas tika pēc apstāšanās," norāda Renault Drošas braukšanas skolas direktors Adams Kņetovskis.

Renault Drošas braukšanas skola ir pirmā Renault zīmola braukšanas tehnikas skola pasaulē. Skola darbojas Braukšanas tehnikas uzlabošanas centrā Tor Modlin. Tā piedāvā apmācības, kas ir paredzētas klientiem ar privātām automašīnām un lieliem autoparkiem, un to mērķis ir palīdzēt izvairīties no riskantām situācijām uz ceļa, kā arī skola nodrošina piesardzīgas un ekonomiskas braukšanas kursus katram automašīnas tipam. Apmācības var papildināt ar semināriem pie satiksmes psihologa, kā arī pirmās palīdzības kursiem. Skolai ir apmācības poligons, kurā ir arī 2 apmācības laukumi un 4 slīdēšanas plāksnes ar kopējo platību 3900 m2 (pamata sānslīdes plāksne, lielā sānslīdes plāksne + dinamiskā ripa, sānslīdes aplis un kalns ar sānslīdes plāksni; automātiski šķēršļi, programmējamas ūdens sienas, ātruma indikatori).

* Researchers determine driver risks using large-scale, crash-only naturalistic database, Virginia Tech Transportation Institute, 2016.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Izdota Bauskas novada tūrisma himna Bauskas TIC
Noklausies jauno hitu un seko līdzi izaicinājumam - tūrisma himna nu jāizveido #LiepājaTravel komandai! | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 22.11.2024 - 26.11.2024 27. novembrī Cesvainē Santjago ceļa stāsts Madonas TIC
„Ceļš ir ceļš un Ceļš..”. Ko tas nozīmē -noskaidrosim ceļojumu stāstu vakarā par Portugāles un Latvijas Santjago ceļos pieredzēto! | Skatīt vairāk
Grupas “Klaidonis” jubilejas svinības Tukuma TIC
Kantrīmūzikas koncerts un jaunā albuma prezentācija “Klaidonim 20”. | Skatīt vairāk
Liepājas skaņas Rundāles pilī Bauskas TIC
14. decembra vakars Rundāles pils Baltajā zālē būs veltīts kamermūzikai. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::1.67481804sec.