Kā autovadītāja apģērbs ietekmē auto vadīšanu

Nepiemēroti apavi, cepure, kas noslīd uz acīm, jaka, kas ierobežo kustības – šīs ir lietas, kas ne tikai var apgrūtināt braukšanu, bet arī ietekmēt braukšanas drošību. Nepiemērots apģērbs var novērst vadītāja uzmanību, ierobežot redzamību vai apgrūtināt transportlīdzekļa vadīšanu. Šāds risks īpaši pieaug ziemā, kad velkam vairākus apģērba slāņus un pats apģērbs bieži ir smags un ierobežo kustības. Renault Drošas braukšanas skolas instruktori ir sagatavojuši informāciju par to, kādas drēbes vajadzētu vilkt, vadot transportlīdzekli, lai apģērbs neietekmētu auto vadīšanu un drošību uz ceļa.

Atbilstoši apavi

Ziemā viena no biežāk sastopamākajām autovadītāju kļūdām ir automašīnas vadīšana, valkājot smagus apavus ar biezu zoli. Šāda veida apavi neļauj izvēlēties atbilstošu spēku, nospiežot pedāļus. Nebūtu arī pareizi izvēlēties augstus, šaurus puszābakus vai zābakus, kas neļauj potītei kustēties, kā arī augstpapēžu kurpes, jo šādi apavi apgrūtina pedāļu nospiešanu un var aizķerties aiz automašīnas paklājiņa.

“Automašīnas vadīšanai vislabāk noderēs sporta apavi zem potītes ar līdzenu un neslīdošu zoli. Ir vērts ņemt līdzi ērtus apavus, kurus uzvilkt, iekāpjot automašīnā,”  norāda Adams Bernards, Renault Drošas braukšanas skolas mācību direktors.

Ierobežota redzamība

Kaut arī aukstās dienās visnotaļ ir ieteicams ārā ejot vilkt cepuri, apsēžoties pie stūres, to labāk novilkt. Cepure var noslīdēt un apgrūtināt autovadītāja redzamību. Ja tas ir iespējams, iekāpjot automašīnā ir vēlams noņemt sejas masku. Ja maskas izmērs ir neatbilstošs, arī tā var ierobežot redzamību. Tāpat maska ir papildu apgrūtinājums tiem autovadītājiem, kuri braukšanas laikā lieto brilles – maskas dēļ briļļu stikli var aizsvīst.  

Cimdi

Kad automašīna visu nakti ir stāvējusi ārā vai neapsildītā garāžā, autovadītājam var nākties vilkt cimdus, lai vadītu auto. Tomēr, esot pie stūres, nevajadzētu vilkt cimdus, kas izgatavoti no vilnas vai cita slīdoša materiāla, jo šādos cimdos nevar stingri satvert stūri. Vislabāk ir izvēlēties ādas vai mākslīgās ādas cimdus.

Bīstamā dūnu jaka

Biezs ziemas apģērbs var ierobežot autovadītāja kustības un tādējādi ietekmēt automašīnas vadīšanu. Papildu risks, vadot automašīnu, tiek saistīts ar dūnu jaku vilkšanu, jo šīs jakas neļauj pareizi piesprādzēt drošības jostas.

“Ar dūnu jaku jostas nepieguļ cieši pie ķermeņa un var nebūt pietiekami efektīvas, lai, sadursmes laikā, noturētu vadītāju un pasažierus uz vietas. Var rasties tā saucamā “niršanas” parādība, kad pasažieris izslīd no drošības jostām. Šādā gadījumā gurnu daļas josta paceļas virs vēdera, kas atsevišķos gadījumos var radīt iekšējo orgānu bojājumus,” skaidro Adams Bernards.

Pats labākais risinājums ir novilkt virsdrēbes pirms brauciena vai apstāties un novilkt tās neilgi pēc braukšanas uzsākšanas, kad automašīnas salonā ir kļuvis silts.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Ford Kuga Pilna Servisa Līzings Europcar
Iejūtieties hibrīda mobilitātes nākotnē ar Ford Kuga Plug-In Hybrid. Apskati Pilna Servisa Līzinga piedāvājumu pie Europcar. | Skatīt vairāk
Aizraujošais ĶĪNAS ceļojums! AL SVETS
Ķīnas galvaspilsēta – Pekina, astotais pasaules brīnums Lielais Ķīnas mūris, Terakotas armija Siaņā, Lielas PANDAS Čendu rezervātā, Šanhaja. | Skatīt vairāk
1970 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 07.11.2024 - 24.11.2024 Aija Vītoliņa un Romāns Vendiņš Valmieras novada Tūrisma pārvalde
23. novembrī, 18:00 aicinām uz siltu un sirsnīgu atkalsatikšanos ar pasakaino dziedātāju Aiju Vītoliņu un azartisko taustiņu virtuozu Romānu | Skatīt vairāk
20 EUR
Uldis Marhilevičs un Antra Stafecka Valmieras novada Tūrisma pārvalde
30.novembrī plkst.18:00 Kultūrtelpā "Akustika" norisināsies Ulda Marhileviča un Antras Stafeckas koncerts. | Skatīt vairāk
30 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::1.36936784sec.