Autors: Europarl.europa.eu
Avots: Europarl.europa.eu
Eiropas Parlaments ierosina veicināt riteņbraukšanu un ES pāreju uz zaļo ekonomiku, veidojot vairāk velosipēdistiem paredzētu joslu un velosipēdu novietņu, kā arī samazināt PVN velosipēdu iegādei.
Ceturtdien pieņemtajā Eiropas Parlamenta rezolūcijā par ES velosatiksmes stratēģijas izstrādi deputāti iestājas par to, lai velotransports tiktu atzīts par pilntiesīgu transporta veidu.
Reklāma
Viņi uzsver riteņbraukšanas sniegto ieguldījumu pārejā uz videi draudzīgu ekonomiku: tā var palīdzēt uzlabot veselību, mazināt sastrēgumus, trokšņa piesārņojumu, veicināt labāku gaisa kvalitāti un ekonomikas izaugsmi. EP deputāti mudina Komisiju izstrādāt Eiropas velotransporta stratēģiju ar mērķi līdz 2030. gadam divkāršot ar velosipēdu nobraukto kilometru skaitu Eiropā.
Riteņbraukšanai jābūt daļai no pilsētplānošanas
Daži no šķēršļiem, kas kavē velosipēdu lietotāju skaita pieaugumu pilsētās, ir drošu velostāvvietu un velobraukšanas joslu trūkums, kā arī nepietiekami zādzību novēršanas pasākumi, norāda Eiropas Parlamenta deputāti.
Rezolūcijā rosināts pašvaldībām velotransportu iekļaut pilsētu mobilitātes sistēmās, nodrošināt e-velosipēdus par pieņemamu cenu, kā arī velosipēdu koplietošanas shēmas. Velobraukšanas popularitāti varētu veicināt arī sinerģijas ar citiem transporta veidiem, piemēram, nodrošinot vairāk vietu velosipēdiem vilcienos vai vairāk drošu velosipēdu novietņu stacijās.
Lielāks atbalsts
Deputāti mudina ES dalībvalstu valdības un pašvaldības ievērojami palielināt ieguldījumus atdalītas veloinfrastruktūras izveidē un samazināt PVN likmes velosipēdu un e-velosipēdu iegādei, nomai un remontam. Viņi aicina Komisiju un ES valdības atbalstīt Eiropā izgatavotu velosipēdu un to sastāvdaļu ražošanu.
Deputāti arī aicina Komisiju 2024. gadu pasludināt par Eiropas velotransporta gadu.
Citāts
Ziņotāja un EP Transporta komitejas priekšsēdētāja Karima Deji (Zaļie/ALE, Francija) teica: "Eiropas Parlaments sper vēl nebijušu soli, lai atraisītu velosatiksmes potenciālu Eiropā, tādējādi sniedzot ieguvumus sabiedrības veselībai, klimatam un nodarbinātībai. Velotransporta ekosistēma Eiropā pašlaik nodrošina vienu miljonu darbavietu. Līdz 2030. gadam darbavietu skaitu varētu palielināt līdz diviem miljoniem. Mēs vēlamies īpašu Eiropas mēroga stratēģiju, kā arī to, lai velotransporta jomu atzītu par vienu no galvenajiem partneriem Eiropas rūpniecības stratēģijā. Ikvienam Eiropā vajadzētu būt iespējai braukt ar Eiropā ražotu velosipēdu.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.