Autors: Nikola Kovaļevska
Avots: Vilands.lv
2025. gads “Bolt” Latvijā iezīmējās ar jauniem rekordiem gan braucienu skaitā, gan lietotāju aktivitātē. Šogad Latvijas iedzīvotāji ar “Bolt” pārvietojās biežāk nekā jebkad – īpaši ar skrejriteņiem, jo viena persona gada laikā veica gandrīz 4000 braucienus, kas ir viens no augstākajiem rādītājiem visās valstīs, kur “Bolt” sniedz pakalpojumus. Kopbraukšanā, ēdienu piegādē un auto koplietošanā fiksēta izaugsme un mainīgi paradumi, kas iezīmē uz attīstību vērstu mobilitātes kultūru Latvijā.
Kā pārvietojāmies un ko pasūtījām – Latvijas iedzīvotāju paradumi 2025. gadā
Reklāma

Kopbraukšanas jeb taksometru segmentā Latvijā tika reģistrēts 6 % pieaugums braucienu skaitā. Top lietotājs gada laikā veica 3597 braucienus, savukārt viens “Bolt” partneršoferis nobrauca teju 47 tūkstošus kilometru. Garākais reģistrētais brauciens sasniedza 458 km, kas liecina par koplietošanas mobilitātes izmantošanas pieaugumu ne tikai ikdienas maršrutos, bet arī garākos izbraucienos.
Mikromobilitātes segmentā Latvijā top lietotājs veica nedaudz vairāk kā 3600 braucienus ar elektroskrejriteni, kas ir vidēji 10 braucieni dienā. Šis ir viens no augstākajiem rādītājiem visās pasaules valsīs, kur operē “Bolt”. Savukārt, garākais brauciens ar skrejriteni Latvijā saszniedza 22,3 km. Piektdienas un sestdienas bija populārākie braucienu laiki, īpaši pie lidostas un dzelzceļa stacijas. Populārākie galamērķi bija Stacijas laukums, Grostonas iela 1 un Kaļķu iela 15.
“Bolt Food” pasūtījumos čīzburgeri saglabā līderpozīciju kā vispopulārākais ēdiens arī 2025. gadā, visbiežāk tos pasūtīja tieši Rīgā. Arī lielākais “Bolt Food” pasūtījums tika veikts Rīgā, kur kurjers piegādāja 100 vienības, savukārt dārgākais pasūtījums sasniedza 658 eiro. “Bolt Market” populārākie produkti Latvijā bija banāni un garie gurķi, kā arī citi vietējie produkti. Tāpat viens lietotājs veica pasūtījumu 2,3 tūkstošu vērtībā, iegādājoties divus viedtālruņus.
Populārākie “Bolt Drive” automašīnu modeļi Latvijā šogad bija kompaktie krosoveri, un lietotāju top izvēle bija tieši Toyota Yaris cross un Audi Q2. Viens lietotājs gada laikā veicis pat 856 braucienus. “Bolt Business” klienti visvairāk izmantoja pakalpojumu Rīgā, Jelgavā un Jūrmalā, galvenokārt piektdienās un pirmdienās, veicot braucienus pilsētu centrālajos biznesa rajonos.
“2025. gads Latvijā mums bija ne tikai izaugsmes, bet arī pārmaiņu un jaunu mobilitātes paradumu gads. Trends ir skaidrs – cilvēki izvēlas ērtākus, ātrākus un vieglāk pieejamus pārvietošanās veidus, un mēs tikai cenšamies neatpalikt no šī tempa. Mēs turpinām paplašināt pakalpojumu pieejamību un ieviest ilgtspējīgākus, kā arī drošākus risinājumus. Šie rezultāti ir skaidrs apliecinājums tam, ka virzāmies pareizajā virzienā, un arī 2026. gadā turpināsim atbilstoši attīstīt pilsētvidi,” saka Kristīne Bezerra-Kjerulfa, “Bolt” vadītāja Latvijā.
Baltijā: disciplinētākie braucēji un līderi ilgtspējībā
Baltijas valstis kopumā saglabā visdisciplinētāko un visvienmērīgāko mobilitātes lietojumu. Visās trijās valstīs saglabājas stabils kopbraukšanas braucienu skaits, vienmērīgi izteikti augstākie pieprasījuma periodi piektdienās un sestdienās plkst. 17–18, kā arī skaidri koncentrētas uzņemšanas vietas pie lidostām, tostarp Lidostā “Rīgā”.
Ilgtspējīgās mobilitātes jomā Latvija un Lietuva demonstrē līdera pozīciju – 60 % “Bolt Drive” autoparka veido hibrīda transportlīdzekļi, ievērojami pārspējot Eiropas rietumu valstu vidējos rādītājus.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.