Autors: Ingrīda Briede
Avots: Sueddeutsche.de
Londonai tik tipiskie sarkanie divstāvīgie busi atkal atgriežas pilsētas ielās. Tie bija gandrīz vai izmiruši, bet tagad pa pilsētas ielām atkal brauks tradicionālā busa modernais līdzinieks. Arī šim omnibusam atbilstoši tradīcijām būs atvērtā platforma autobusa aizmugurē. Vecie AEC Routemaster autobusi tāpat kā melnie taksometri, Bigbens un Tauera tilts bija neatņemama pilsētas sastāvdaļa, bet 2005.gadā tos izņēma no sabiedriskā transporta aprites. Daži eksemplāri gan vēl brauca pa pilsētas ielām, kad tie bija noīrēti kādiem īpašiem pasākumiem, bet sabiedriskais transports izmantoja modernus, bet garlaicīgus autobusus.
Mazā šofera kabīne blakus motora pārsegam, divu cilvēku komanda - šoderis un biļešu pārdevējs, kā arī atvērtā platforma autobusa aizmugurē Londonas busus darīja īpašus un neatkārtojumus. Tāpēc Londonas galvaspilsētas pārvalde pirms četriem gadiem izsludināja dizaina konkursu, kuram būtu jāpalīdz atrast modernā autobusa moderns līdzinieks. Tas nu ir atrasts un 2012.gada 20.februārī pirmais "New Bus for London" dosies pilsētas ielās. Tas apkalpos 38.līniju. Līdz maijam pilsētas ielās jāparādās vēl astoņiem jaunajiem autobusiem. ”Tas ir vēl tikai ievads”, apgalvo Londonas pilsētas galva Boriss Džonsons. “Mana vīzija ir, ka vēlāk pilsētas ielās brauks vesels leģions šādu autobusu”.
Apaļīgie autobusi, kas sevī apvieno gan modernisma, gan retro stila iezīmes, ir atgādinājums par pagātni. Tāpat kā vēsturiskajiem busiem to aizmugurē ir vaļēja platforma. Teorētiski tā atvieglo iekāpšanu un izkāpšanu no autobusa jebkurā pilsētas vietā. Pavisam autobusam ir trīs durvis. Atšķirībā no vecajiem modeļiem starp platformu un autobusa salonu ir ierīkotas durvis. Šoferis tās var atvērt no savas kabīnes. Platforma būs pieejama tikai tad, ja autobusā atradīsies arī konduktors, kura uzdevums ir nevis izsniegt biļetes, bet gan palīdzēt pasažieriem iekāpt autobusā caur vaļējo platformu. Biļetes pasažieri pērk pie šofera vai arī uzrāda savu mēneškarti. Tāpat pieejamas arī elektroniskās braukšanas kartes.
Jaunos divstāvīgos busus būvē Ziemeļīrijas fabrikā Wrightbus. Pasažieru salonu apgaismo LED lampas un tajā darbojas klimata kontrole. Uz otro stāvu ved divas kāpnes. Pie centrālajām durvīm ir ierīkota rampa braucējiem ratiņkrēslos, ka var izbīdīt pēc vajadzības. Sarkanos busus darbina dzinējs, kas darbojas ar dīzeli un elektrību un tādēļ tas atbilst Londonas ekoloģiski orientētajai likumdošanai.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.