Foto: BalticTravelnews.com
Autors: Aivars Mackevičs
Avots: BalticTravelnews.com
Daudzi Latvijas politiķi un fotoradaru projekta atbalstītāji norādīja, ka fotoradari tiek ieviesti, lai uzlabotu satiksmes drošību uz Latvijas ceļiem. Taču vai tas tā ir arī patiesībā? Viena no mūsu biroja automašīnām ceļā no Rīgas uz Latgali tika '"pieķerta" par ātru braukšanu, proti, atļautā 90 km/h tika braukts ar 114 km/h. Saprotams, ka tik ātri braukt arī neklātos, lai gan valsts ceļu infrastruktūrai būtu jāseko pasaules tendencēm un būtu jāpiedāvā Latvijas autovadītājiem kvalitatīvus ceļus ar ātrāku braukšanu. Tāds ir sabiedrības pieprasījums, bet par to ir atsevišķs stāsts.
Taču šoreiz runa ir par piefiksētā pārkāpuma paziņošanu automašīnas īpašniekam. Mūsu gadījumā pārkāpums tika izdarīts 25.05.2012, bet administratīvā pārkāpuma protokols-lēmums tikai atsūtīts pēc vairāk nekā diviem mēnešiem, proti, 29.07.2012 pieņemts lēmums un Latvijas pasts to nogādāja pastkastītē 03.08.2012.
Reklāma
Par kādu preventīvo ieguvumu no fotoradaru darbības var runāt, ja satiksmes noteikumu pārkāpējs jau vairāk nekā mēnesi nestrādā uzņēmumā vai arī autovadītājs vairs neatceras to situāciju, kad pārkāpums tika veikts? Uzņēmumam kā automašīnas īpašniekam ir jāmaksā tā vai tā, bet kur ir taisnības princips? Kāpēc uzņēmumam ir jānodarbojas ar viņam neraksturīgām darbībām, lai noskaidrotu vainīgo, piedzītu no tā sodu un vēl saglabātu veselīgu darba apstākļu vidi, jo, redzi, citos uzņēmumos sodi tiek apmaksāti no uzņēmuma kases.
Latvijas autotūristi un arī ikdienas autobraucēji ir jau daļēji apraduši ar fotoradaru klātbūtni, lai gan liela daļa Travelnews.lv aptaujāto autovadītāju atzīst, ka tie ir vajadzīgi, taču ne tādā izpildījumā, kā tie tiek izmantoti šobrīd. Latvija tiek apceļota galvenokārt ar autotransporta palīdzību, jo daudzi vilcienu un autobusu maršruti ir slēgti vai arī satiksmes intensitāte ir vāja. Dārgās degvielas cenas un arī fotoradari daudzus potenciālos Latvijas apceļotājus atbaida no Latvijas apceļošanas. Tā daudzi potenciālie ceļotāji paliek sēžot pie televizora, bet ne dodas ārpus pilsētas, lai iekrātu spēkus ziemas periodam.
Travelnews.lv nav principiāli noskaņots pret fotoradariem, taču šī brīža sevisa kvalitāte ir zem jebkuras kritikas. Mums un daudziem autobraucējiem ir radies viedoklis, ka fotoradari kalpo vispirms kā biznesa projekts un tikai tad tiek domāts par autoceļotāju un ikdienas autobraucēju drošību.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.