Ap stacionāro fotoradaru atrašanās vietām nav bojā gājušo [1]

Ar stacionārajiem fotoradariem aprīkotajos ceļu posmos ārpus apdzīvotām vietām pēdējā pusgadā nav bojā gājušo, savukārt ceļu satiksmes negadījumu skaits vidēji samazinājies par 67%, bet cietušo – par 44%. Tie ir dati, salīdzinot ar laiku, kad mērierīces nebija uzstādītas.

Piemēram, pie Garciema un uz Daugavpils šosejas (pie pagrieziena uz Saulkalni) negadījumi un cietušie nav reģistrēti vispār, samazinājums – 100%! Uz Jelgavas šosejas, ap divu līmeņu satiksmes mezglu ar autoceļu Salaspils – Babīte (autoceļš A8, Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža, 15.-17.km), negadījumi samazinājušies teju uz pusi jeb par 49%, bet cietušie par 100%. Līdzīga situācija ir uz tās pašas Jelgavas šosejas, bet pie Ozolniekiem (30.-32.km) – negadījumi samazinājušies par 39%, bet cietušie – par 100%. Tāpat negadījumi un cietušie nav reģistrēti ap radaru, kas atrodas uz autoceļa Tīnūžu – Kokneses ceļa, 20,4.km.

Savukārt informācija no VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) ātruma uzskaites vietas, kas atrodas Daugavpils šosejas (autoceļš A6, Rīga – Daugavpils – Krāslava – Baltkrievijas robeža) 23.kilometrā jeb 1,5 kilometrus no abiem radariem, liecina, ka pirms radaru uzstādīšanas vidējais ātrums bija teju 100 km/h (2014.gada jūlijā: 98,6 km/h), bet pēc radara uzstādīšanas šī gada pavasarī tas samazinājies un caurmērā ir 95,5 km/h.

Galvenie secinājumi: radari sevi attaisnojuši un darbs ir jāturpina, jo ap to atrašanās vietām uzlabojas satiksmes rādītāji un samazinājies vidējais plūsmas ātrums. Tāpat apstiprinās starptautisko pētījumu pieredze: ja vidējais ātrums samazinās par 5%, tad smagi ievainoto skaits samazinās par 15% un bojā gājušo skaits samazinās par 20%.

Līdz ar to, lai atbilstoši valdības uzdotajam uzlabotu ceļu satiksmes drošību, CSDD kopā ar partneriem turpina darbu pie nākamā ātruma kontroles mērierīču ieviešanas etapa. Šobrīd CSDD, sadarbojoties ar satiksmes drošībā un organizēšanā iesaistītajām institūcijām – Valsts policiju, LVC, Latvijas Pašvaldību savienību un Rīgas domes Satiksmes departamentu, izvēlētas un saskaņotas 20 nākamo ātruma kontroles ierīču atrašanās vietas. Nosakot šīs vietas, ņemti vērā vairāki rādītāji: negadījumu, cietušo un bojāgājušo skaits konkrētajā ceļa posmā, ceļa posma funkcionālā nozīme, potenciālā braukšanas ātruma pārsniegšanas rezultātā radītais apdraudējums citiem satiksmes dalībniekiem, satiksmes intensitāte, raksturīgās braukšanas tendences.

Izvēlētās vietas pamatā atrodas ārpus Rīgas – uz lielākajiem un noslogotākajiem ceļiem, piemēram, uz autoceļa A3 (Inčukalns – Valmiera – Igaunijas robeža), uz autoceļa A6 (Rīga – Daugavpils – Krāslava – Baltkrievijas robeža), uz autoceļa A9 (Rīga – Liepāja), uz autoceļa A10 (Rīga – Ventspils), uz autoceļa A13 (Krievijas robeža – Rēzekne – Daugavpils – Lietuvas robeža), kā arī uz autoceļa P80 (Tīnūži – Koknese). Šajās vietās trīs gadu laikā reģistrēti 359 ceļu satiksmes negadījumi, 206 ievainotie un 21 bojā gājušais.

Plānots, ka otrās kārtas stacionāros fotoradarus varētu sākt uzstādīt nākamā gada pirmajā pusē, pirms tam atbilstoši iepirkuma procedūrai aprīkojot to uzstādīšanas vietas un iegādājoties pašas kontroles ierīces. Radaru iegādei un uzstādīšanai tiks izmantoti līdzekļi no CSDD dividendēm, ko valdība nolēma novirzīt šim mērķim 2015.gada 7.jūlija Ministru kabineta sēdē.

Papildinformācija:

• stacionāro fotoradaru karte (zaļā krāsā: pirmā kārta, dzeltenā krāsā: otrā kārta): šeit;
• skaidrojums par otrās kārtas fotoradaru vietām un par satiksmes negadījumiem: šeit;
• informācija par stacionārajiem fotoradariem: šeit;
• ceļu satiksmes drošības uzlabošana ir vairāku pasākumu kopums, kurā vienlīdz nozīmīga loma ir gan sabiedrības informēšanai un prevencijai, likumdošanas un sodu politikas pilnveidei, infrastruktūrai, gan stacionāro un pārvietojamo radaru darbībai, gan policijas kontrolei;
• radari ir instruments, ar kā palīdzību uzlabot satiksmes drošību, nodrošināt atļautā braukšanas ātruma ievērošanu, tie nav naudas pelnīšanas avots. Pirms stacionāro fotoradaru atrašanās vietām izvietota informācija par radara atrašanos un atļauto braukšanas ātrumu;
• Tirgus un sociālo pētījumu aģentūras "Latvijas Fakti" jūnijā veiktais pētījums liecina, ka visvairāk – 27,4% autovadītāju uzskata, ka tieši fotoradari uz autoceļiem atturētu pārsniegt braukšanas ātrumu.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

1 Rinalds O. 07/30/2015 21:30 Es nezināju, ka fotoradari ir dzīvībai tik bīstami, ka to tuvumā ir iespējams iet bojā.
Bet ja nopietni stacionārie fotoradari ir laba kontrole, ja par to brīdina, nevis pārvietojamie, kurus cenšas noslēpt. Atceros pavasarī braucu pa ielu, saule bija zemu, ceļš slapjšs, sniegs vēl uz ceļmalēm bija, caur saulesbrillēm acis žilba un ne spidometru ne tahometru varēju saskatīt, labi, ka vēl ceļu varēja redzēt un uzminat, ko es pamanīju, fotoradaru... Tas tiešām spēja likt autovadītājiem braukt lēnāk, ja vispār to spētu pamanīt, šaubos, ka tas daudz mainītu vienīgi, tas, ka ļoti viegli pārsniegt ātrumu, kad tu neko neredzi un esi pats pirmais bijis pie luksafora.

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Ziemassvētki brīnumskapī "Vēderiņš burkšķ" Tukuma TIC
Ziemassvētku laikā, pie klausītājiem ar koncertprogrammu «Vēderiņš burkšķ» atkal dosies populārais «Brīnumskapis»! | Skatīt vairāk
Latvija
Piparkūku darbnīcas Brunavas mālotavā Bauskas TIC
Paredzētas draugiem, ģimenēm un skolas vecuma bērniem. Klašu eglīšu pasākumu vieta ar papildus aktivitātēm. | Skatīt vairāk
Grupas “Klaidonis” jubilejas svinības Tukuma TIC
Kantrīmūzikas koncerts un jaunā albuma prezentācija “Klaidonim 20”. | Skatīt vairāk
 AizraujošaisViduslaiku mantojums Alūksnē Alūksnes TIC
Ir vairākas iespējas, kā izzināt un izbaudīt Alūksnes viduslaiku pils īpašo stāstu, tomēr vispilnīgāk tas atklāsies, ja izmantosi tās visas. | Skatīt vairāk
no 4 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::2.35977411sec.