Autors: Sanita Gertmane
Avots: Ptac.gov.lv
Turpinoties vasaras sezonai un izmantojot autonomas pakalpojumus, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs aicina atcerēties par sekojošām lietām:
• Jāpārbauda pieņemšanas nodošanas aktā/ nomas līgumā esošie bojājumu un, ja ir jauni, tos jāpievieno kopā ar nomas pārstāvi (līdz tam ar auto nevajadzētu braukt, kamēr jaunie bojājumi nav pievienoti).
Reklāma
• Saņemot auto obligāti vajag nofotogrāfēt to:
o Virsbūve no katra auto stūra (4 bildes);
o Priekšējā bampera apakšējo daļu, zem bampera, no katras puses (2 bildes);
o a/m jumts (1 bilde);
o Salona bildes: (Sēdekļi, priekšējais panelis, durvis no iekšpuses, bagāžnieks (kopā 9 bildes);
• Tipiskās bojājumu vietas:
o Aizmugurējais bampers (parasti klienti velk no salonā ārā savus koferus, neceļot tos, attiecīgi ar koferi tiek bojāts aizmugurējais bampers, kas pēc šāda manevra ir jāpārkrāso, vai pie dziļākiem iespiedumiem jāmaina.)
o Priekšēja bampera daļa, kas atrodas zem bampera (parasti klienti piebrauc tuvāk apmalei un nejūt šo brīdi. Ikdienas pieradums ir braukt ar augstāka klīrensa auto, bet nomā tiek parasti rezervēts lētāks auto, kas protams, ir ar zemāku klīrensu). Šo ir ļoti svarīgi pārbaudīt, jo ne vienmēr nomas darbinieki paši pārliecinās par šī bojājuma esamību un tad sanāk negatīva diskusija.
o Priekšējais vējstikls (uz ceļiem var būt sīki akmentiņi, un šis ir diezgan bieži sastopams bojājums. Ir ļoti svarīgi, lai ir atzīmēts maziņš bojājums, jo plaisa stiklā var būt pēkšņa, pat stāvot uz vietas stāvvietā) a/m vējstikls un riepas (tikai riepas, nevis diski) tiek apdrošināti papildus, tie var nebūt iekļauti pie 0,00 atbildības bojājumiem.
o Visas a/m durvis (parasti citi a/m lietotāji nav pietiekami akurāti verot vaļā savu a/m durvis, attiecīgi tiek bojātas blakus esošās a/m).
o Jumts un motora pārsegs (arvien biežāk pie mums ir novērotas lielgraudu krusa un tiek bojāta a/m, šos bojājumus ir grūti pamanīt pat speciālistiem, bet pie pareizā leņķa viņi ir ļoti labi redzami).
o A/m diski (a/m ir ļoti viegli bojāt lietos diskus un dekoratīvas disku uzlikas, attiecīgi, pat maziņš skrāpējums nozīmē diska maiņu. Izmaksas var būt ļoti, ļoti lielas, šo skrāpējumu ir grūti sajust vadot a/m, parasti tas notiek novietojot a/m stāvlaukumos kur ir augstas apmales).
o A/m Salons un bagāžnieks (jāpārliecinās par skrāpējumiem a/m salonā parasti: panelis, viduskonsole, durvis un bagāžas nodalījums. Jāpārbauda vai a/m nav izdedzināti vai sabojāti sēdekļi. Multimēdiju ekrānā plaisas. Smēķēšanas smaka salonā. Bagāžnieka pārsegs, ja tāds ir paredzēts).
o A/m sliekšņi (dēļ dārgajām izmaksām ir svarīgi apsekot tos).
o Visu bamperu stūri un a/m spoguļi (nomas auto tomēr ir nav tavs ikdienas auto, bet auto uz kādu noteiktu laiku, tāpēc ir viegli bojāt tos, kamēr pierod pie a/m gabarītiem.).
Ja līguma darbības laikā automašīnai rodas tehniski bojājumi vai jūs esat iekļuvis ceļu satiksmes negadījumā, nekavējoties sazinieties ar attiecīgo auto nomu.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.