Foto: BalticTravelnews.com
Autors: Aivars Mackevičs
Avots: BalticTravelnews.com
Daudzu vīriešu apziņā BMW 5.sērija tiek uzskatīta par ideālu auto, kuru nopērk pārsvarā veiksmīgi uzņēmēji, augstākā ierēdniecība vai arī taupīgs vīrietis, sakrājot naudu lietotam 5.sērijas automobilim. Liela daļa vīriešu šo automobili iegādājas pēc 40 gadiem, kad ģimenei ir prasības pēc lielāka spēkrata un mājas kredīts ir jau gandrīz izmaksāts. BMW 5.sērijas vēsture ir mērojama jau 45 gadu garumā (1972) un līdz ar to ir uzkrāta milzīga pieredze.
Divās dienās man bija iespēja ceļot vairāk nekā 500 km ar jauno BMW 530d xDrive. Sajūtu līmenī automobilis tiešām ir ideāls un ar to varētu pielikt šim teikumam punktu.
Reklāma
60 Travelnews.lv redakcijas bildes skatiet šeit
5 atziņas par jauno BMW 530d xDrive (G30):
1) Jaunais BMW 5.sērijas modelis rada svētku sajūtu, jo katrs pasažieris no īgna līdzbraucēja pārvēršas par labāko ceļabiedru. Vismaz pirmajām divām stundām ir milzīga interese un gandarījums, ka cilvēcei ir pieejami tik skaisti un jaudīgi automobiļi. Visiem patīk, ka automobilis ir kārtīgi nostrādāts un bagātīgi aprīkots. Daudzus sajūsmina, ka automobilī ar žestu palīdzību var regulēt atsevišķus iestādījumus, piemēram, radio skaļumu. Pirmajā brīdī tas rada spēles sajūtu, taču pēc kāda brīža jau pierod un tik tiešām sāc radio skaļumu regulēt ar žestu palīdzību. BMW nojauš, ka cilvēks ir slinks pēc dabas un tik tiešām ir ērtāk izmantot žestu nekā stiepties pēc pogas. Salons arī ļoti līdzīgs septītās sērijas modelim.
2) Braukšanas ziņā man personīgi nav nekādu iebildumu, jo automobilis visos manas prasmes testos bija labāks nekā es pats. Droši vien pēc 10 000 vai 30 000 km ceļojuma varētu rasties citas atziņas, bet pēc pirmajiem 500 km man ir 10 no 10. BMW 530d xDrive ar 265 zirgspēkiem, maksimālo ātrumu 250 km/h un ieskrējienu līdz 100 km/h par 5,4 sekundēm dod drošu sajūtu pie jebkura apdzīšanas manevra. Degvielas patēriņš ikdienas režīmā ir tuvu 8 litru robežai, bet sportiskā režīmā var arī palīst zem 10 litru robežas. Ekoloģisko variantu es īsti neizmēģināju, taču varu piekrist, ka pragmatisks braucējs spēs sasniegt 5 litru atzīmi. Lai gan automobilis ir stingrs un sportiski amortizēts, taču Latvijas ceļu bedres un bruģi nogludina līdz patīkamai sajūtai. Latvijas apstākļiem M Sporta pakotne ar 19 collu diskiem un RunOnFlat riepas ir par cietu un pēc vairākiem 10 000 km varētu būt pirmās problēmas ar ritošo daļu. Aizmugures piedziņas modeļiem var izmantot arī parastas riepas, bet pilnpiedziņas modeļos tikai RunOnFlat riepas, jo pretēja gadījuma elektronika streiko.
3) Taču ir dažas lietas, kuras es būtu vēlējies BMW 5.sērijā mazliet savādāk. Vispirms sānu spoguļos iebūvētais brīdinājuma signāls par aizņemto blakus joslu ir neizteiksmīgs, ja to salīdzina ar konkurentu modeļiem. Taču tas nav tik būtiski, ja brauc ar vienu automobili un pie šīs nianses pierod. Mūsu testa automobilis ļoti labi ievēroja un signalizēja ar stūres vibrāciju par joslu maiņu, taču atšķirībā no Porsche modeļiem BMW modelis nespēj harmoniski ieturēt vidējo pozīciju braukšanas joslā. BMW 530d ''ping-pong'' variantā cilpo no vienas līnijas līdz otrai, taču jāatzīst, ka to dara diezgan inteliģentā veidā. Mūsu testa vāģis maksāja gandrīz 90 000 eiro, taču BMW 520d modeli var iegādāties par nepilniem 50 000 eiro. Citreiz ir tāda jocīga sajūta, kad Tu iebrauc sava tēva Latgales sētā un pagalmā esošais vāģis ir divreiz vērtīgāks nekā māja, 30 ha zeme un mežs. Sajūtu līmenī Tu saproti, ka tas tā nav, bet uz papīra gan.
4) No ceļotāja skatupunkta automobilis ar 530 litru bagāžnieku ir ideāls auto ceļošanai no vienas lielpilsētas viesnīcas uz otru lielpilsētu. Priekšējos sēdekļos var ieslīdēt kā pie mammas klēpī. Aizmugurē sēdošiem pasažieriem nenāktos kurnēt, jo vietas ir labi daudz un sēdekļi BMW modeļiem vienmēr ir bijuši teicamā kvalitātē. Automobilis ir labi liels un pārsteidzoši kluss, lai 4 cilvēki ērti dotos Eiropas ceļojumā. Ja automobilis ir aprīkots ar āķi, tad kempingu tas uzvilks bez īpašas piepūles jebkurā Alpu pārejā.
5) Latvijā ir liela mode uz SUV modeļiem, taču jaunais BMW 530d xDrive ļauj būt tuvāk zemei un izjust daudz ātrākus un drošākus līkumus. Zaļāk domājoši īpašnieki priecāsies par sapratīgāku degvielas patēriņu mazākas gaisa pretestības dēļ. Praktiskais latvietis izvēlēsies Touring variantu, taču tas pārdošanā nonāks tikai 2017. gada vasarā. Ja man tagad kāds jautātu, ko es varu divos vārdos pateikt par jauno BMW 5. sēriju, tad es varu teikt ''saprātīgi labs'', protams, ja ir nopelnīta nauda. Vācijā šobrīd raisās plašas diskusijas par dīzeļa dzinēju automobiļiem, kurus vaino pilsētas gaisa piesārņojumā un aizvien vairākas pilsētas nosaka iebraukšanas aizliegumu. Tas nozīmē, ka dīzeļdzinēju automobiļiem cenas lietoto automobiļu tirgū kritīsies. Kā būs pie mums Latvijā, to laikam grūti prognozēt, jo mūsu valdība var pieņemt noteikumus vienas pilnmēness nakts laikā. Taču jaunais BMW 5.sērijas modelis noteikti priecēs daudzus īpašniekus gan šogad un nākošgad, gan arī vēlāk, kad tos iegādāsies ar tik raksturīgo ''tikko no Vācijas''!
No mana skatupunkta automobilis vienmēr ir vērtējams divos līmeņos, proti, cik auto ir uzticams kā braucamais un otrs - cik liels ir emocionālais faktors. Ja pēc smagas darba dienas Tu vakarā apsēdies automobilī un tas Tevī rada dzīves prieku, enerģiju un smaidu, tad viss ir labākajā kārtībā. Tāds auto ir Tavs draugs!
BMW 530d xDrive var tāds būt par 100%.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.