Autors: Elīna Malašenko
Avots: AVIS Budget Group Latvia
Degvielas patēriņš un energoefektivitāte ir svarīgākie kritēriji, izvēloties maza un vidēja izmēra transportlīdzekli – tā liecina pilna servisa līzinga uzņēmuma AVIS Latvia novērojumi. To apliecina arī automobiļu ražotāju pastāvīgie centieni savus auto padarīt videi pēc iespējas draudzīgākus. Taču arī katra autovadītāja ziņā ir iespējas vadīt savu transportlīdzekli ekonomiskāk. Piecas lietas, kam pievērst uzmanību, lai optimizētu transportlīdzekļa degvielas patēriņu, aicina ielāgot AVIS Latvia pārstāvis Edijs Vārpsalietis.
AVIS Latvia pieredze liecina, ka klienta pirmā izvēle ne vienmēr ir viņa vajadzībām atbilstošākā. "Piemēram, ja automašīna vajadzīga galvenokārt pilsētas satiksmei, nav saprātīgi izvēlēties auto ar dīzeļdzinēju – lielākoties braucieni notiks pilsētā un kopējais nobraukums būs salīdzinoši neliels, kā rezultātā var aizsērēt sodrēju filtrs, bet tā nomaiņa ir ļoti dārga," skaidro Edijs Vārpsalietis, piebilstot, ka automobilis ar dīzeļdzinēju ir arī dārgāks, tāpēc pilsētvidē šāda automobiļa izmaksas būs ievērojami lielākas nekā izvēloties auto ar benzīna dzinēju. "Lieliska alternatīva braukšanai pilsētā varētu būt hibrīdautomobilis – tā degvielas patēriņš pilsētas ielās ir ļoti saprātīgs, turklāt CO2 izmešu daudzums ir zemāks nekā tradicionālam automobilim."
Reklāma
Edijs Vārpsalietis piedāvā piecus vienkāršus padomus, kas autovadītājiem palīdzēs optimizēt degvielas patēriņu un nodrošināt videi pēc iespējas draudzīgāku braukšanu.
Vienmērīga braukšana
Izšķērdību degvielas patēriņā veicina tādi ieradumi kā agresīva ātruma kāpināšana un spēja bremzēšana. "Šāds braukšanas stils var palielināt degvielas patēriņu līdz pat 60%, tāpēc spiest pedāli grīdā, tiklīdz luksoforā iedegas zaļā gaisma, nav ieteicams," atzīst Edijs Vārpsalietis, piebilstot, ka ātrumu labāk palielināt vienmērīgi, mainot pārnesumus atbilstoši braukšanas ātrumam.
Gaisa kondicionētāja lietošana
Ikvienai papildu elektroniskai ierīcei ir nepieciešama enerģija, kas nozīmē lielāku degvielas patēriņu, tāpēc gaisa kondicionētāju ieteicams izmantot tikai tad, kad tas patiešām vajadzīgs. Tāpat braucot ieteicams automobiļa logus turēt aizvērtus – arī tas samazinās degvielas patēriņu.
Ātruma ierobežojumi
Vien par 10 vai 20 km/h pārsniedzot atļauto ātruma ierobežojumu – 90 km/h, degvielas patēriņš būtiski palielināsies. Protams, ietaupītas degvielas daudzums atkarīgs no automašīnas un tās motora, taču uz 100 km iespējams ietaupīt pat līdz 2 litriem degvielas. "Turklāt, nepārsniedzot atļauto ātrumu, autovadītājam nedraud sods, kas ir vēl viens veids, kā izvairīties no papildu izmaksām," min AVIS Latvia pārstāvis.
Plašs redzesloks
Gaužām vienkāršs, taču efektīvs veids, kā ietaupīt degvielu, ir vērot, kas notiek apkārt. Sarkanā gaisma nākamajā un pat arī jau aiznākamajā luksoforā, ceļa būvdarbi vai cits transportlīdzeklis, kas tālāk priekšā samazina ātrumu – laikus pielāgots ātrums un tā palēnināšana vai apstāšanās ne tikai nodrošinās drošību uz ceļa, bet arī palīdzēs optimizēt degvielas patēriņu.
Īsu braucienu apvienošana
Salīdzinājumā ar siltu dzinēju aukstam dzinējam nepieciešams divkāršs daudzums degvielas, tādēļ braukšanas nepieciešamību vajadzētu rūpīgi izsvērt – iespējams, vairākus īsus braucienus var apvienot. "Doties ar automobili pusdienās vai uz sanāksmi, kas notiek netālu, bieži vien ir kārdinoši, taču tā vietā var dod priekšroku pastaigai vai apvienot vairākus uzdevumus vienā braucienā, ja tas ir iespējams," pārdomās dalās Edijs Vārpsalietis.
Veidojot uzņēmuma autoparku, arvien vairāk uzņēmumu dod priekšroku videi draudzīgiem automobiļiem, pievēršot uzmanību arī CO2 izmešu daudzumam. "Klienti kļūst arvien apzinīgāki – par to liecina mūsu autoparki visā Baltijā, kuri pastāvīgi tiek papildināti gan ar tradicionāliem, gan hibrīdautomobiļiem ar iespējami zemāku CO2 izmešu līmeni," atzīst pilna servisa līzinga uzņēmuma AVIS Latvia pārstāvis.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.