Autors: Jānis Aizpors
Avots: Rīgas Motormuzejs
2017.gada pavasarī azartiski vīri dodas ekspedīcijā uz balto lāču zemi - uz Krievijas ziemeļiem. Viņus pavada uzticamais auto-visurgājējs Burlak, ar ko tiek šķērsoti Arktikas ledus lauki un sniegotā tundra, nobraucot vairāk nekā 7000 km. Ekspedīcijas galamērķis ir Belijas sala, kas ar vieglajām automašīnām ir praktiski nesasniedzama.
Sestdien, 28.10. no 10:00 līdz 18:00 Burlak būs apskatāms klātienē pie Rīgas Motormuzeja.
Reklāma
No 12:00 - 13:00 būs iespēja iekāpt visurgājējā un apskatīt to no iekšpuses. Burlak "izrādīs" un ar pieredzēto dalīsies paši ekspedīcijas dalībnieki.
Par Burlak:
Burlak ir auto–visurgājējs: vienīgais eksemplārs pasaulē. Īpaši izgatavots ekstrēmiem, arktiskiem laika apstākļiem, kad gaisa temperatūra sasniedz līdz pat - 60 grādu salu.
Burlak piemīt teicamas spējas pārvietoties pa bezceļiem, tādiem kā purvi, sniega lauki, kalni, dubļi un nelielas ūdens tilpnes. Ūdenī Burlak var pārvietoties ar ātrumu 6 km/h, bet nav piemērots braukšanai pa asfaltētu segumu. Kā gaisa spilvens kalpo riepas. To spiediens tiek regulēts no salona, kas atvieglo riepu spiediena maiņu pie atbilstoša seguma.
Transporta līdzeklis konstruēts no viegliem materiāliem, lai maksimāli samazinātu svaru un palielinātu siltumizolācijas slāni. Salons būvēts no vairākiem nodalījumiem: tehniskā nodalījuma, guļamtelpas (4 guļvietas un neliela somu novietne), priekštelpas un vadītāja zonas.
Par ekspedīciju “Uz balto lāču zemi”:
Ekspedīcijā uz Krievijas ziemeļiem – balto lāču zemi komanda dodas no 2017.gada 20.marta līdz 19.aprīlim. Arktikas plašumi jau ir iepazīti iepriekšējā ekspedīcijā, bet ziņkāre izzināt un doties tālāk rada iedvesmu atgriezties. Lai realizētu turpmākos sapņus un plānus, džipi ir jānomaina ar tādiem transportlīdzekļiem, kas var pārvarēt sniega laukus, kupenas un ekstrēmus bezceļa apstākļus. Šeit sākas auto-visurgājēja Burlak stāsts.
Iespaidīgais Burlak drīz vien atceļo uz Latviju, lai gatavotos savam nopietnākajam pārbaudījumam – ekspedīcijai uz balto lāču zemi. Šis brauciens tika uzsākts nevis sēžot savās automašīnās pie stūres, bet gan Maskavas vilciena stacijā. Tālāk ceļš veda uz Jekaterinburgu, tad uz pilsētu Ivdel, un tikai tur Burlak tika novietots pats uz savām “kājām”. Tik sarežģīts pārvietošanās veids tika izvēlēts tāpēc, ka šīs ekspedīcijas galamērķis – Belijas sala, ir praktiski nesasniedzams ar vieglajām automašīnām. Šķērsojot Arktikas ledus laukus un sniegoto tundru, tika nobraukti vairāk nekā 7000 km.
Papildu informācija: www.motormuzejs.lv
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.