Autors: Kristīne Tarvida
Avots: Public ID Group
Kaut arī pārdošanā šis dinamiskais spēkrats ar skandināvisko raksturu nonāks vien 2018.gada sākumā, “Mūsa Motors Rīga” (MMR) jau tagad deva iespēju interesentiem uz īsu brīdi iepazīt “Volvo” jaunāko veikumu - premium klases kompakto krosoveru XC40, informēja zīmola pārstāvis Latvijā un MMR direktors Roberts Ozoliņš.
Ar XC40 “Volvo Cars” piesaka sevi visstraujāk augošajā, proti, kompakto krosoveru segmentā. “To, cik dinamisks ir šis segments, apliecina arī pašreizējais pieprasījums pēc jaunā XC40. Pirmais šīs sērijas “Volvo” no konveijera rūpnīcā Ģentē, Beļģijā noripoja pavisam nesen – 22.novembrī, un tad jau bija saņemti 13 tūkstoši šā auto pieteikumi iepriekšējā pasūtīšanā,” skaidroja Ozoliņš.
Reklāma
Līdz ar XC40 pievienošanu lielāko apvidus auto saimei - XC60 un XC90 - “Volvo Cars” ir izveidojis pilnīgu globālo krosoveru jeb SUV auto līniju.
Vispirms pārdošanā nonāks benzīna četru cilindru T5, kas 100 km ātrumu attīsta 6,5 sekundēs, tā maksimālā jauda ir 252 ZS, un D4 ar dīzeļmotoru, kas 100 km attīsta 7,9 sekundēs, maksimālā jauda - 190 ZS. Auto svars atkarībā no komplektācijas var būt 1684-1733 kg. Plānots, ka vēlāk 2018.gadā XC40 klāstu papildinās priekšpiedziņas versija un elektroauto.
Spēkrata dizainu radījis Lielbritānijas Karaliskās mākslas akadēmijas absolvents un “Volvo Concept and Montitoring Center” vecākais dizaineris Īans Ketls (Ian Kettle). Kaut arī var novērot “ģimenes līdzību” ar citiem “Volvo” saimes dzelzs rumakiem, tomēr XC40 nav nekāds pastarītis.
“Detaļas, kas īpaši izceļ XC40, ir augšup, slīpā leņķī pavērstais aizmugures sānu logs, atvāžamais (“clamshell”) motora pārsegs un plastikāta riteņu arkas apšuvums, tā veidojot modernu un plūdenu dizainu. Auto ir aptuveni 4425 mm garš un 1652 mm augsts. Salīdzinot ar XC60, tas ir par 263 mm īsāks un vien nieka sešiem mm zemāks. Savukārt riteņu garenbāze ir 2702 mm, kas ir 163 mm īsāka nekā 2018.gada XC60. Tas kopumā ļauj mums sacīt, ka XC40 ir radīts pilsētai,” pastāstīja Ozoliņš.
Krosovers ir paredzēts lielām riepām – piedāvātie izmēri ir no 17 collām, kas ir mazākais izmērs, līdz pat 20 collām.
“Ja auto pamata uzbūvē ir ievērotas “Volvo” labākās tradīcijas, tad tā interjers un izmantotās tehnoloģijas pārsteidz vairāk. No tehnoloģiju viedokļa spēkratā ir akcentēta drošība, bet interjerā – ērts pilsētas dzīvesveids,” tā Ozoliņš.
Ikvienā komplektācijā būs iekļauts 12,3 collu digitālais instrumentu panelis, kā arī viedtālruņa integrācijas iespējas ar “Apple CarPlay” un “Android Auto”. Visos XC40 būs pieejama sadursmes brīdinājuma sistēma ar automātisko bremzēšanu un gājēju noteikšanu, kas reaģē, ja sasniegts ātrums 64 km/h. Šī sistēma ietver arī joslu kontroli, kas aktīvi koriģēs auto pozīciju. Papildu izvēle – “IntelliSafe” - ietver “Volvo” daļēji autonomo “Pilot Assist”, kas sāk strādāt, auto sasniedzot ātrumu 130 km/h, kā arī paziņojumu un automātisko bremzēšanu, ja transportlīdzekļa priekšā ceļu šķērso cits spēkrats.
“Volvo Cars” īpaši piedomājis pie dažādām papildu uzglabāšanas vietām automobilī. Piemēram, starp priekšējiem sēdekļiem ir paredzēta izlecošā atkritumu urna un vieta, kur novietot papīra salvetes, lai krūzīšu novietnē tik tiešām varētu novietot krūzītes. XC40 ir ļoti plašas priekšējo durvju kabatas, tādēļ automobilī nav iebūvēto zemo skandu. Tā vietā tiek piedāvāts “air woofer”, kas nodrošina zemās frekvences skaņas un ir pieejams, izmantojot skārienjūtīgo paneli.
Aizmugures sēdekļi ir piemēroti pieaugušajiem, taču iespēja pielāgot drošības jostas augstumu tos padara ērtus arī bērniem un viņi var lūkoties pa logu. Nav taupīts arī uz bagāžas nodalījumu, proti, tas ir 0,45 kubikmetrus plašs.
Jau iepriekš vēstīts, ka ar šo modeli “Volvo” aizsāk jaunu ēru - tas ir pirmais modelis “Volvo Cars” jaunajā CMA platformā, kas būs pamats visiem nākamajiem 40. sērijas automobiļiem, tostarp pilnīgi elektrificētajiem transportlīdzekļiem.
Latvijā XC40 ar benzīna motoru maksās, sākot no 44 488 eiro, bet versija ar dīzeļmotoru – no 42 572 eiro.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.