Foto: Inchcape Motors Latvia
Autors: Jana Garanča
Avots: Inchcape Motors Latvia
99 galvu reibinoši pagriezieni un 999 biedējoši pakāpieni neatturēja jauno hibrīdu Range Rover Sport PHEV no kļūšanas par pasaulē pirmo auto, kas uzbraucis vienā no Ķīnas visslavenākajiem vēstures pieminekļiem. Ar benzīnu un elektrību darbināmais SUV kļuvis par pirmo transporta līdzekli, kas uzbraucis pa kāpnēm uz Debesu vārtu dabīgā akmens arku.
Izaicinājums sākās leģendārā, 11,3 km garā Tjaņmeņas [Tianmen] kalnu ceļa (kas pazīstams kā Pūķa ceļš) pakājē. Grūtā uzdevuma veikšanā tika iesaistīts autosalonos sastopamais standarta Range Rover Sport P400e, pie kura stūres sēdēja komandas Panasonic Jaguar Racing autobraucējs Ho Piņs Tuns, savukārt brauciena laikā sistēma Terrain Response 2 bija ieslēgta dinamiskajā režīmā.
Reklāma
Ceļa galā Formula E pilots optimizēja Terrain Response izaicinājuma otrajai daļai, ar Ingenium benzīna motora un akumulatora nodrošināto jaudu iekarojot stāvās, 45 grādus slīpās kāpnes, kas sastāv no 999 pakāpieniem un ved uz Ķīnas leģendārajiem Debesu vārtiem.
Ho Piņs Tuns sacīja: “Man ir pieredze Formula E un Formula 1, kā arī esmu uzvarējis Lemānas 24 stundu autosacīkstēs, taču šis nešaubīgi bija viens no visgrūtākajiem braukšanas izaicinājumiem, ar kādiem man jebkad nācies sastapties. Range Rover Sport PHEV strādāja spīdoši, tas uz kalnu ceļa deva pārliecību un bez grūtībām uzbrauca pa kāpnēm uz Debesu vārtiem.”
Jaunā PHEV spēka piedziņa nodrošina, ka Range Rover Sport ar pilnībā uzlādētu akumulatoru var nobraukt līdz 50 kilometru lielu distanci, neradot nekādus izmešus, taču Ho Piņs Tuns izaicinājuma ceļa posma veikšanai izmantoja uzlaboto 300 ZS Ingenium benzīna motoru un 116 ZS elektromotoru. Pēc tam šis SUV nodemonstrēja savas bezkompromisu visurgājēja īpašības, uzbraucot pa stāvajām kāpnēm uz dabīgā akmens arku.
Land Rover Experience nodaļas eksperts Džonss [Phil Jones] sacīja: “Šis bija visgrūtākais Range Rover Sport izaicinājums, kādā jebkad esmu piedalījies, jo līdz brīdim, kad tika sasniegta virsotne, mēs nevarējām stingri apgalvot, ka mums tas izdosies. Jau nobraucot līdz ceļa beigām, mēs pierādījām Range Rover Sport hibrīda fenomenālās spējas kā nekad – patiesi kļūstot par pasaulē pirmajiem, kas to paveikuši.”
Pūķa izaicinājums (Dragon Challenge) ir jaunākais piedzīvojums, ko paveicis Range Rover Sport pēc PHEV modeļa debijas Devonā, Apvienotajā Karalistē, aizvadītajās sacīkstēs pret divkārtēju pasaules čempioni peldēšanā atklātajās ūdenskrātuvēs Keriju Annu Peinu [Keri-Anne Payne] un izturības sacensību dalībnieku Rosu Edžliju [Ross Edgley].
Starp agrākiem sasniegumiem jāmin rekordātrs brauciens kalnā Paikspīkā [Pikes Peak], ASV, rekordātra ‘Tukšā kvartāla’ [‘Empty Quarter’] tuksneša šķērsošana Arābu pussalā un 2170 m nobrauciens pa leģendāro Inferno nogāzi Mirenā [Mürren], Šveicē.
• Pasaulē pirmajā Pūķa ceļa (Dragon Road) izaicinājuma braucienā
SUV hibrīds uzbrauc pa 45 grādus slīpajām kāpnēm, kas sastāv no 999
pakāpieniem
• Pirms episkā uzbrauciena Debesu vārtu kalnā Ķīnā
Range Rover Sport PHEV hibrīds demonstrē savas dinamiskās spējas uz
viena no visizaicinošākajiem autoceļiem pasaulē
• 404PS Range
Rover Sport apvieno Ingenium benzīna motora jaudu un akumulatora
tehnoloģiju, lai iegūtu augstākā līmeņa efektivitāti un veiktspēju, tam
visam klāt piedāvājot nulles izmešu iespēju
• P400e modeli vadīja
Lemānas [Le Man] sacīkšu uzvarētājs savā klasē un Panasonic Jaguar
Racing rezerves un testa pilots Ho Piņs Tuns [Ho-Pin Tung]
• Vienreizējā brauciena video noskatieties šeit: https://youtu.be/EUwzWHD3Htg
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.