Autors: Kristaps Menniks
Avots: Audi
Audi RS 5 Sportback piedzīvo pasaules debiju Ņujorkas Starptautiskajā auto izstādē. Jaunajā modelī apvienots aizraujošs dizains, ērta lietojamība ikdienā un teicama veiktspēja. ASV tirgum paredzētā Audi RS 5 Sportback versija ir aprīkota ar 2,9 TFSI V6 dubulto turbo dzinēju, kas attīsta 444 ZS un 600 Nm griezes momentu.
Jaunā Audi RS 5 Sportback ārējais dizains apvieno elegantas līnijas un sportiskas virsmas. Garāka garenbāze, īsākas pārkares un garš, aptverošs motora pārsegs ar jaudas kupolu akcentē šī modeļa dinamiku. Spēcīgo sānu līniju raksturīgā viļņveida forma ir kupejas vizuālais akcents. Uz automobili skatoties no aizmugures, sāni izskatās iespaidīgi, akcentējot quattro izvirzījumus virs riteņu arkām, kas ir paplašinātas par 15 milimetriem.
Reklāma
Audi RS 5 Sportback priekšpusē ir izvietots plats viena rāmja režģis, kā arī gaisa ieplūdes ar RS tipisku šūnveida struktūru un priekšējais spoileris ar matētiem alumīnija quattro burtiem. RS raksturīgs difuzora ieliktnis, izplūdes sistēma ar ovālu izpūtēju un fiksēta spoilera malu piešķir aizmugurei sportisku izskatu.
2,9 TFSI V6 dubultais turbo dzinējs piedāvā gan jaudu, gan efektivitāti un spēj attīstīt 444ZS. Tā 600 Nm maksimālais griezes moments ir attīstāms diapazonā no 1900 līdz 5000 apgr./min. Audi RS 5 Sportback no 0 līdz 100 km/h paātrinās 3,9 sekundēs, ar iespēju sasniegt maksimālo ātrumu 280 km/h. 2,9 TFSI V6 dubultā turbo dzinēja divi turbokompresori rada līdz 1,5 bāru turbopūtes spiedienu. Tāpat kā visos jaunajos Audi V6 un V8 dzinējos, turbokompresori ir uzstādīti 90 grādu leņķī pret cilindru blokiem. Šāds izvietojums ļauj iegūt kompaktu dizainu un īsus degvielas padeves ceļus ar minimālu plūsmas zudumu – 2,9 TFSI dzinējs ļoti ātri reaģē uz pedāļa kustībām.
2,9 TFSI dzinēja jauda tiek pievadīta uz quattro pastāvīgo pilnpiedziņu ar centra diferenciāli caur astoņpakāpju Tiptronic transmisiju ar optimizētu pārnesumu pārslēgšanas ātrumu, kas ir īpaši pielāgots sportiskai braukšanai. Tā sadala jaudu asimetriski starp asīm attiecībā 40:60, kas garantē dinamisku vadāmību, kā arī vislielāko iespējamo drošību. Ja uz ass rodas novirze, lielākā daļa jaudas nekavējoties tiek pārvadīta uz otru asi – līdz 85% uz priekšējo, un līdz 70% uz aizmugurējo asi.
Priekšējās un aizmugurējās ass dizains nodrošina ievērojami uzlabotu komfortu pat ļoti dinamiskas braukšanas laikā. Aprīkots ar standarta RS sporta piekari, RS 5 Sportback ir par septiņiem milimetriem zemāks nekā Audi S5 Sportback. Tāpat Audi Sport piedāvā RS sporta piekari ar dinamisko gaitas kontroli (DRC), keramiskajām bremzēm un tikai RS paredzētu dinamisko stūres vadību.
Piecu durvju augstas veiktspējas kupejas sportisko raksturu akcentē atsevišķas detaļas kā, piemēram, Nappa ādas sporta sēdekļi ar papildus pieejamo šūnveida rakstu, kā arī RS multifunkcionālā ādas sporta stūre. RS emblēmas ir iestrādātas uz sēdekļiem, stūres rata, sliekšņu paneļa plāksnēm un selektora sviras. Īpaši RS informācijas displeji Audi virtuālajā vadītāja informācijas sistēmā sniedz informāciju par riepu spiedienu, griezes momentu un G spēkiem. Manuālajā režīmā pārnesumu gaismas displejs aicina vadītāju pārslēgties uz nākamo ātrumu, tiklīdz ir sasniegta dzinēja ātruma robežvērtība. Īpaši RS dizaina pakas akcenti ir kontrastējošas sarkanas šuves uz stūres rata un selektora sviras, Alcantara ceļgalu aizsargi, drošības siksnas un grīdas paklāji ir ar sarkanu apdari un RS logotipu. Audi RS 5 piedāvā Sonoma zaļu metālisko krāsu kā ekskluzīvas krāsas izvēli.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.