Autors: Aivars Mackevičs
Avots: BalticTravelnews.com
Travelnews.lv visai regulāri izmanto iespēju notestēt jaunāko modeļu mašīnas, tās kārtīgi izmēģinot uz Latvijas ceļiem un neceļiem, kā arī mašīnas fotografējot Latvijas vidē. Pēc lielākas intereses esam sākuši publicēt arī piecas atziņas par katru no mašīnu modeļiem.
Travelnews.lv vadītājs Aivars Mackevičs:
Reklāma
- Vecais Volvo XC90 tika ražots 13 gadus un jau tad tas ieguva droša un uzticama auto slavu. Piemēram, Lielbritānijā ar Volvo XC90 nav notikusi neviena autoavārija, kur būtu letāli cietis kāds no Volvo XC90 pasažieriem vai autovadītājiem. Manā skatījumā vecais Volvo XC90 bija lempīgs, bet lāga ''vecis''. Tagad stafete ir nodota jaunajam modelim, kas no iepriekšējā atšķiras gan vizuāli, gan tehniski. Liels "vāģis" ar 4 cilindru motoru.
- Vispirms jaunais Volvo XC90 pārsteidz ar dinamiku, lai gan to visu lielo ''būdu'' (2350 kg) velk tikai 2 litru dīzeļa motors ar 235 zirgspēkiem. Griezes moments ir 480 Nm un līdz 100 km/h var ieskrieties 8,4 sekundēs. Auto maksimālais ātrums ir 220 km/h. Vidējais degvielas patēriņš ceļojuma laikā (600 km) bija 9 litru/100km robežās. Tā kā degvielas bākas lielums ir 72 litri, tad ar vienu uzpildi ērti var nobraukt vismaz 700 km. Lai auto nobremzētu no 100 km/h ātruma ir nepieciešami 34 metri, kas ir ļoti labs rādītājs.
- Volvo XC90 salons ir plašs un tajā kā kungi var justies gan pirmās, gan otrās rindas pasažieri. Protams, ražotājs ir padomājis, ka tik lielā automašīnā pēc pasūtījuma var iebūvēt arī trešo pasažieru rindu ar 2 sēdvietām. Liels kompliments ir jāizsaka par mūzikas skanējumu salonā, bet kad radio diktors runā, tad ir sajūta, ka tas sēž priekšā uz stāsta jaunākas ziņas :) Man personīgi ļoti patīk arī Volvo ārējie spoguļi... lieli un ar labu pārskatu. Japiezīmē, ka mūsu ceļojuma auto cena ir 76 179 eiro.
- Ja būtu jāsūdzas par šo automobili, tad droši vien es vēlētos komfortablāku gaitu, jo Latvijas ceļu bedres kaut kā asi jūtamas salonā. Taču autodīleris aizbildinājās, ka tā ir riepu vaina (20 collu). Otra lieta, kas man kaitināja... ir logu lēnā atvēršanās un aizvēršanās. Es bieži fotografēju no autovadītāja sēdekļa pozīcijas un tāpēc šis lēnīgums tracināja. Bija ātrāk izlekt no auto nekā atvērt logu. Pārsteigumu sagādāja rokas bagāžnieka atvēršana salonā, jo uz tās vāka nav pogas. Tā ir blakus pie citām pogām uz vidējās konsoles :)
- Jaunais Volvo XC90 ir ļoti liels auto un tas piedāvā telpas komfortu (bagāžas telpa 721 litrs un 1886 litri), bet pilsētas satiksmē es izvēlētos XC40. Bet ja ik pa brīdim būtu jāaizbrauc uz Latgali, tad ņemtu XC60. Lielais XC90 ir vairāk statusa auto vai arī domāts tāliem Eiropas ceļojumiem. Drošības sajūta, ko piedāvā Volvo zīmols, ir ļoti svarīga vērtība. Esmu saticis cilvēkus, kuri ir kļuvuši uz mūžu uzticīgi Volvo, jo tas ir kādā nelaimē izglābis viņu vai tuvinieku dzīvības. Tagad esmu izbraucis ar visiem XC modeļiem un man personīgi visvairāk ir paticis Volvo XC40, bet tālā ceļojumā es tomēr ņemtu Volvo XC90.
Fotogaleriju ar Volvo XC90 Latvijā skaties ŠEIT.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.