Autors: Tince Egle
Avots: Baltijas sporta auto
Sešu miljardu eiro ieguldījumi, 1200 jaunu darbinieku Taycan izlaišanai vien, notiekošā Porsche Production 4.0 izstrāde un visā uzņēmumā izvērstā nepieredzētā zināšanu kampaņa: stingri īstenojot elektrisko mobilitāti, sporta automobiļu ražotājs piedzīvo būtiskas pārmaiņas un atkal apliecina spēju nodrošināt savu nākotni.
"Mēs prognozējam, ka no 2025. gada vairāk nekā 50 procenti piegādāto Porsche modeļu būs elektrificēti," norāda Porsche valdes priekšsēdētāja vietnieks un par finansēm un IT atbildīgais valdes loceklis Lucs Meške. Tas nozīmē būtiskas investīcijas izstrādē un ražošanā, personāla sagatavošanā un tamlīdzīgās jomās. Neraugoties uz to, plānotā peļņas norma vismaz 15 procentu apmērā paliek nemainīga. "Līdztekus efektīviem procesiem arī ieņēmumiem par digitālajām precēm un pakalpojumiem ir aizvien vairāk jāveicina mūsu ekonomiskie panākumi," saka L. Meške.
Reklāma
Viens no efektīvas pieejas piemēriem ir jaunā Taycan ražošanas un montāžas telpas, kas pašlaik kā rūpnīca rūpnīcā tiek būvētas galvenajā ražotnē Cufenhauzenē. Šī celtniecība apliecina Porsche atkāpšanos no tradicionālā konveijera principa. Par ražošanu un loģistiku atbildīgais valdes loceklis Albrehts Reimolds paskaidro: "Ieviešot flexi-line ražošanu, Porsche kļūs par pirmo autoražotāju, kas nepārtrauktā sērijveida ražošanā izmanto bezvadītāja transporta sistēmas." Tas sporta automobiļu ražotājam dos iespēju apvienot tradicionālo nepārtrauktās ražošanas principu priekšrocības ar universālās montāžas elastību. Turklāt tas ļaus palielināt darba ciklu skaitu, ko var paveikt tajā pašā platībā. Ievērojot koncepciju "Vieds, zaļš, taupīgs", Porsche ražošana ir arī resursus saudzējoša. Taycan ražošanas process ir ogļskābās gāzes neitrāls, un ražošanas mērķis nākotnē ir izveidot pilnīgu bezietekmes rūpnīcu, kam nav ietekmes uz vidi.
Taycan ieviešana rada 1200 jaunu darba vietu Cufenhauzenē. "Taycan ir viens no lielākajiem darba vietu radītājiem Porsche vēsturē," uzsver par personālu un sociālajiem jautājumiem atbildīgais valdes loceklis Andrēass Hafners. Ne visi jaunie darbinieki ražos Taycan; viņi būvēs arī divdurvju sporta automobiļus. Porsche mērķis attiecībā uz Taycan ir izveidot komandu no pieredzējušu sporta automobiļu ražotāju un jauno darbinieku veselīga sajaukuma. Šāda attīstība ietver arī plašu apmācību iniciatīvu, kas notiks speciāli izveidotā ražošanas cehā, kas ir uzbūvēts Cufenhauzenes apmācību centra telpās. Digitālā mācību platforma, kurā ir vairāk nekā 1400 apmācību vienību jautājumos, kas saistīti ar digitālo transformāciju, un kura ļauj lietotājiem patstāvīgi mācīties atbilstīgi savām vajadzībām, arī būs pieejama visiem darbiniekiem, kad viņi pievienosies Porsche ceļā uz elektrisko un digitālo laikmetu.
Motorsporta un sērijveida ražošanas ciešās darba attiecības parāda, cik svarīgi ir dalīties zināšanās. Tāpat kā Porsche 919 Hybrid, kas ir vairākkārt plūcis laurus Lemānas sacīkstēs, arī Taycan darbina novatoriskā 800 V tehnoloģija. Šis bija viens no svarīgākajiem lēmumiem attiecībā uz 919, jo sprieguma līmenis efektīvi ietekmē norises visā elektriskajā spēka pārvadā, sākot no akumulatora un elektronikas un e-iekārtu izkārtojuma līdz uzlādes procesa ietilpībai. Izvēloties novatorisku pieeju un īpaši izstrādājot piemērotus 800 V komponentus, Porsche pārsniedza tehniski iespējamā robežas, tostarp attiecībā uz litija jonu akumulatoru ar šķidrumdzesi. Intensīvas konkurences apstākļos motorsportā Porsche ir turpinājis izstrādāt savas tehnoloģijas. Tagad zīmols ir sasniedzis līdz šim nepieredzētu jaudas blīvumu. Attiecībā uz Taycan tas nozīmē, ka 800 V arhitektūra automobilī garantē, ka litija jonu akumulatoru var uzlādēt tikai četrās minūtēs, nodrošinot pietiekami daudz enerģijas, lai nobrauktu 100 kilometrus (saskaņā ar NEDC). Šī zināšanu pārnese sasniegs pilnīgi jaunu līmeni, kad 2019./2020. gada sezonā Porsche iesaistīsies "Formula E".
Ātriem uzlādes procesiem ir vajadzīgas jaudīgas uzlādes sistēmas, tāpēc Porsche E-Performance aptver visas infrastruktūras jomas ar risinājumiem gan ceļā, gan mājās. Ar jaudu līdz 22 kW Porsche Mobile Charger Connect ir ātrs un ērts veids, kā mājās pa nakti uzlādēt Taycan. To var uzlādēt, arī izmantojot induktīvo tehnoloģiju. Kopuzņēmuma "Ionity" ietvaros, kurā piedalās arī BMW, Daimler un Ford, Porsche līdz 2019. gada beigām visā Eiropā uzbūvēs 400 lieljaudas uzlādēšanas staciju ar 350 kW jaudu uz vienu uzlādes punktu. ASV no 2019. gada VW Group iniciatīva "Electrify America" paredz uzlādes infrastruktūras (ar jaudu līdz 350 kW) uzstādīšanu 300 autoceļu stacijās. Turklāt, gatavojoties Taycan izlaišanai, Porsche plāno līdz pat 20 tirgos uzstādīt vairāk nekā 2000 maiņstrāvas uzlādes punktu viesnīcās un tamlīdzīgās vietās. Klienti varēs piekļūt Porsche uzlādes tīklam, izmantojot Porsche uzlādes pakalpojumu. Tas ir risinājums, kas aptver visu Eiropu un nodrošina piekļuvi milzīgam uzlādes staciju klāstam, ko pārvalda dažādi pakalpojumu sniedzēji. Porsche parūpēsies par centralizētiem norēķiniem.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.