Autors: Aleksandra Kostjukoviča
Avots: Moller
"Volkswagen" kopā ar savu automobiļu tirgotāju tīklu būtiski restrukturizēs uzņēmuma tirdzniecības modeli, pielāgojot to nākotnei. Jaunās tirdzniecības programmas darbību Eiropā plānots uzsākt 2020. gada aprīlī. Tirdzniecības paplašināšanās no auto pārdošanas klātienē līdz tiešsaistes iegādei un citiem pakalpojumiem padarīs "Volkswagen" zīmolu vēl progresīvāku.
"Volkswagen" un Eiropas auto tirgotāju padome Berlīnē prezentēja savu vīziju par "Volkswagen" 5 400 auto dīleru un servisa partneru, kā arī to 54 000 Eiropas darbinieku nākotni. Mērķis ir nodrošināt nevainojamu un nepārtrauktu individuālo atbalstu klientiem, kas sniedzas krietni tālāk par automašīnu tirdzniecību, balstoties uz unikālo "Volkswagen" klientu ID.
Reklāma
Katru gadu "Volkswagen" zīmols plāno iepazīstināt aptuveni piecus miljonus klientu pasaulē ar jaunumiem mobilitātē un piedāvāt viņiem individuālus pakalpojumus, balstoties uz personalizēto ID. Arī automobiļu pirkšanas pieredze piedzīvos izmaiņas. Pārdošana internetā tiks masveidā paplašināta, ikvienam klientam nodrošinot tiešo pārdošanu. Tāpat tiks izveidoti pieci jauni pārdošanas un servisa formāti, tostarp piedāvājot pilsētas auto salonus un pop-up veikalus. Vienlaikus tirdzniecības organizācija kļūs krietni elastīgāka un efektīvāka.
"Šis ir pareizais solis pareizajā laikā. Mēs esam izvēlējušies šo pieeju, jo mūsu biznesa vide mainās zibenīgā ātrumā, pateicoties inovatīvām tehnoloģijām, klientu vēlmēm un jauniem tirgus spēlētājiem," norāda "Volkswagen" zīmola valdes loceklis tirdzniecības jautājumos Jirgens Stakmans (Jürgen Stackmann).
J.Stakmans skaidro, ka "Volkswagen" ir ārkārtīgi labi pozicionēts, pateicoties kvalificētiem tirdzniecības un servisu partneriem, stabilam loģistikas tīklam, spēcīgam produktu portfelim un ārkārtīgi uzticamiem klientiem. Viņš saka, ka šis jaunais tirdzniecības modelis ir šīs infrastruktūras apvienošana ar jauniem elementiem, kas nākotnē noteiks uzņēmējdarbību, tostarp digitāliem produktiem un pakalpojumiem vai jaunām tiešsaistes pārdošanas iespējām produktiem un pakalpojumiem.
Jauno tirdzniecības modeli veicina "Volkswagen" automašīnu parka progresīvā digitalizācija un savienojamība, kas sasniegs nākamo līmeni ar jauno, pilnībā savienoto elektrisko automobiļu ID. ieviešanu 2020. gadā. No tā brīža "Volkswagen" klienti ar saviem personīgajiem ID numuriem atradīsies pilnībā tīklotas mobilitātes pasaules centrā, tostarp paredzot nevainojamu individuālo atbalstu ar nepārtrauktu pieejamību, kas sniegsies krietni tālāk par automašīnu iegādi. "Tādējādi mēs vairāk uzzināsim par mūsu klientu vajadzībām un spēsim izstrādāt optimāli pielāgotus piedāvājumus katram personīgi, veicot inteliģentu datu pārvaldi. Tas jau veiksmīgi tiek praktizēts citās nozarēs," turpina J. Stakmans (Jürgen Stackmann).
Šajā mobilitātes pasaulē klienti spēs izmantot plašu pielāgoto piedāvājumu klāstu. Piemēram, automobiļiem tiks nodrošināti regulāri programmatūras atjauninājumi, kas tiks veikti, izmantojot mobilos datus. Automobilis informēs auto tirgotāju par nākamās apkopes nepieciešamību, izmantojot apkopes plānošanas aplikāciju. Klientiem būs iespēja piekļūt arī plašam "Volkswagen" We digitālās ekosistēmas pakalpojumu klāstam, tostarp We Park, We Deliver un We Connect. Tāpat būs pieejami arī pakalpojumi, kas sniedzas tālāk par klientu personīgajām automašīnām, tostarp We Share, kas ir "Volkswagen" plānotais automobiļu koplietošanas piedāvājums.
Tiešsaistes uzņēmējdarbība sniegs būtisku ieguldījumu jaunā tirdzniecības modeļa attīstīšanai, un tā šobrīd tiek apjomīgi paplašināta. Jaunās digitālās partnerības ietvaros ar auto tirgotājiem "Volkswagen" izstrādās kopīgu interneta platformu, kas pārvaldīs visu pirkšanas procesu līdz pat līguma noslēgšanai, ietverot finansēšanu, maksājumus un pat lietotu automobiļu apmaiņu. Klienti tiešsaistē varēs izvēlēties piedāvājumus no visa zīmola modeļu klāsta un īstenot sava automobiļa iegādi ar sevis izvēlētu auto tirgotāju. "Volkswagen" jaunā platforma pirmo reizi piedāvās tiešās pārdošanas iespēju, ko zīmols paredzējis galvenokārt izmantot programmatūru un tiešsaistes pakalpojumu jomās.
Cilvēkiem, kuri dod priekšroku saglabāt personīgu kontaktu ar zīmolu un auto tirgotāju, nākotnē būs pieejami dažādi saskares punkti. Papildus tradicionālai automašīnu tirdzniecības vietai ar pārdošanu un servisu zem viena jumta tiks piedāvāti pieci jauni formāti. Katram auto tirgotājam nākotnē būs nepieciešama tikai viena pilna apjoma tirdzniecības vieta. Auto tirgotājiem būs iespēja prezentēt sevi, noslēdzot vienošanos ar attiecīgo importētāju, lai padarītu savu biznesu efektīvāku un uz klientiem orientētāku, izmantojot pilsētas autosalonus, pop-up veikalus, servisu telpas, lietoto automašīnu centrus vai modulējamas pilna apjoma tirdzniecības vietas.
"Mēs uzskatām, ka jaunajā biznesa modelī tiks stiprināta auto tirgotāju uzņēmējdarbības atbildība. Digitalizācijas un e-mobilitātes jomās, kas ir nākotnes galvenās nozares, auto tirgotājiem būs nozīmīga loma. Lai uzņemtos šos izaicinājumus, auto tirgotājiem nepieciešams stingrs rentabilitātes pamats," skaidro Eiropas auto tirgotāju padomes (EDC) prezidents Mati Perhe (Matti Pörhö), kurš pārstāv "Volkswagen" auto tirgotāju padomju intereses Eiropā. M. Perhe arī atzinīgi novērtē godīgo un atvērto sadarbību ar "Volkswagen", uzsverot: "Mēs jau no paša sākuma aktīvi piedalījāmies biznesa modeļa veidošanā."
"Volkswagen" un EDC Berlīnē notikušajā pasākumā apstiprināja jauno tirdzniecības modeli, Jirgenam Stakmanam (Jürgen Stackmann) un Mati Perhem (Matti Pörhö) simboliski parakstot jauno līgumu, kas no 2020. gada aprīļa pārvaldīs attiecības starp ražotāju un tā auto tirgotājiem Eiropā. Vasaras sākumā Vācijas auto tirgotāju asociācija jau atbalstīja šī līguma saturu, bet tai pēc dažām nedēļām sekoja arī Eiropas importētāji. Līdz novembra beigām jauno līgumu paredzēts parakstīt visiem Eiropas auto tirgotājiem.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.