Autors: Aleksandra Kostjukoviča
Avots: Moller
Volkswagen 2025+ stratēģija paredz, ka uzņēmums līdz 2025. gadam plāno tirgū piedāvāt vairāk nekā 30 jaunus elektriskos automobiļus, tādējādi kļūstot par pasaulē vadošo ilgtspējīgas mobilitātes nodrošinātāju. Lai īstenoto šo stratēģiju, Volkswagen modernizēs un elektrificēs visu savu tirdzniecības tīklu, tostarp autosalonus. Jau šonedēļ Tallinā tiks atvērts pirmais pilna apjoma tirdzniecības un servisa centrs, kas būs modernākais Baltijā. Tas būs piemērots Volkswagen ID. elektrisko automobiļu pārdošanai un apkalpošanai. Par godu šim notikumam Volkswagen jaunajā dīlercentrā demonstrēs elektrisko konceptautomobili ID.Buzz. Ikvienam interesentam jau 25. un 26. oktobrī būs iespēja iepazīties ar unikālo ID. Buzz automobili modernajā Volkswagen Ülemiste autosalonā Tallinā, Tartu mnt 165.
Tā būs pirmā reize, kad konceptautomobilis ID.Buzz tiks izrādīts ārpus slavenajām Eiropas auto izstādēm. ID.Buzz ir radīts, balsoties uz leģendāro Volkswagen mikroautobusu T1. ID.Buzz ir nākotnes modelis – pirmais pilnībā autonomās vadības mikroautobuss ar elektrisko piedziņu. Automobilis ražošanā un pārdošanā nonāks 2022. gadā.
Reklāma
Šo automašīnu unikālu padara tā modulārā elektrisko automobiļu platforma MEB, uz kuru tiks balstīti visi Volkswagen ID. sērijas modeļi. Pretēji ierastajai tirgus praksei, ID. šasija nav modificēta platforma, kas iepriekš izmantota iekšdedzes dzinēju automašīnām, bet tā izstrādāta no jauna, izmantojot pilnībā nebijušu tehnoloģiju pieeju un konstruējot to ap akumulatoru. Tādējādi Volkswagen spēj optimāli izmantot tās tehnoloģisko potenciālu. Turklāt dizains un automašīnas koncepts ir elastīgāks kā vēl nekad – modeļu klāstu būs iespējams variēt no kompaktklases automašīnām līdz pat vieglajiem apvidus automobiļiem un mikroautobusiem. Tāpat MEB platforma palīdz samazināt visu Volkswagen ID. sēriju automobiļu izmaksas, padarot e-mobilitāti pieejamu ikvienam. Volkswagen prognozē, ka jaunās ID. sērijas automašīnu cenas būs vienā līmenī ar līdzīgas klases dīzeļdzinēja automašīnām.
"Visas runas par autonomo vadību un bezizmešu individuāliem mobilitātes risinājumiem patērētājiem bieži vien liekas kā ļoti tāla nākotne. Tāpēc mēs esam ārkārtīgi priecīgi, ka radusies unikāla iespēja Baltijā izrādīt Volkswagen nākotnes vīziju. ID. ir tehnoloģiskās attīstības pagrieziena punkts. Tas būs pirmais pilnībā savienotais, funkcionālais elektriskais automobilis, ko spēs atļauties miljoniem cilvēku. Mēs jau tagad varam ielūkoties nākotnē, ar kādām automašīnām cilvēki pārvietosies vien pēc dažiem gadiem," norāda Volkswagen zīmola vadītājs Baltijas valstīs Justas Nekrošius.
Lai arī vēl dažus gadus nepieciešams pagaidīt līdz ID.Buzz brauks pa Rīgas ielām, pirmais ID. saimes loceklis tiks prezentēts jau nākamajā vasarā un sagaidāms, ka tas tirgū nonāks jau 2020. gada sākumā.
Volkswagen e-nākotnes stratēģiju atbalstīs Volkswagen aizvien pieaugošais jauno vai atjaunoto autosalonu skaits Baltijā, un jaunais Tallinas tirdzniecības un servisa centrs būs pirmais no daudzajiem. Pirms pirmā ID. sērijas automobiļa nonākšanas tirgū 2020. gadā visi Volkswagen autosaloni tiks atjaunoti, lai atbilstu jaunajām prasībām.
Par Volkswagen – "Mēs īstenojam nākotni"
Volkswagen ir viens no iecienītākajiem automobiļu ražotājiem pasaulē. Zīmola produkcija, kura tiek ražota 50 rūpnīcās 14 pasaules valstīs, ir pieejama vairāk nekā 150 tirgos. 2017. gadā Volkswagen saviem klientiem piegādāja 6,23 miljonus automašīnu, tostarp tādus modeļus kā Golf, Tiguan, Polo un Passat. Šobrīd Volkswagen komandu veido vairāk nekā 198 000 cilvēku visā pasaulē. Zīmolam ir arī 7 700 tirdzniecības vietas, kurās strādā 74 000 darbinieki. Volkswagen nepārtraukti virzās uz priekšu ar konstantu attīstību auto ražošanā. E-mobilitāte, viedā mobilitāte un zīmola digitālā transformācija ir stratēģiski būtiski nākotnes izaugsmes elementi.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.