Autors: Tince Egle
Avots: Baltijas sporta auto
Jaunais Porsche 911 iziet finiša taisnē: klasiskā sporta automobiļa astotā paaudze nonāks Eiropas tirgū 2019. gada sākumā. Pirms tam prototipi atkal rūcina motoru, lai visā pasaulē pabeigtu galīgo testēšanas programmu, kas jaunos sporta automobiļus pakļauj pamatīgai spriedzei. Tie šaudās starp klimata joslām ar temperatūras atšķirību līdz 85 grādiem pēc Celsija skalas, joņo pa augstuma pārmaiņām, kas aptver vairāk nekā četrus kilometrus, pārcieš satiksmes sastrēgumus lielākajās pilsētās un sasniedz jaunus rekordus sacīkšu trasēs. Pēc tā visa katrai automobiļa detaļai ir jādarbojas tikpat labi kā pašā sākumā.
"Līdztekus izcilajai veiktspējai tieši 911 piemērotība ikdienas lietošanai vienmēr to ir atšķīrusi no citiem," komentē 911 pabeigto automobiļu projekta vadītājs Andrēass Prēbstls. "Tāpēc mēs testējam automobili visos apstākļos un visu veidu laikapstākļos un reģionos. Automobiļa piedziņai ir jādarbojas tikpat nevainojami kā tā šķidrumiem, sistēmām, ekspluatācijas procesiem un displejiem — tikai tā mēs varam būt droši, ka automobilis spēj bez kļūmēm apceļot visus pasaules reģionus," viņš piebilst.
Reklāma
Testēšanā pirmām kārtām uzmanība tiek pievērsta Porsche tradicionālajām galvenajām kompetences jomām, piemēram, šasijai un motoram, kas ir vēl vairāk pilnveidotas, lai uzlabotu gan veiktspēju, gan ikdienas lietošanu. Piedevām tiek pārbaudīta pilnīgi jaunās ekspluatācijas koncepcijas salonā, kā arī instrumentu un displeju funkcionalitāte un izturība. Spraigā testēšanas maratona grūtības pastiprina arī jaunās autovadītāja palīgsistēmas un paplašinātā savienojamība: Porsche Connect dažādās valstīs atšķiras, tāpēc tā darbības un funkciju testēšana ir ļoti resursietilpīga.
Siltajās zemēs, piemēram, Persijas līča valstīs Tuvajos Austrumos vai Nāves ielejā ASV, gaisa kondicionēšanai, temperatūras pārvaldībai un sadegšanas procesam ir jāiztur funkcionālie testi līdz pat 50 grādu pēc Celsija skalas temperatūrā — salona detaļas nedrīkst, piemēram, izplesties vai sarauties un radīt trokšņus, kad ir pakļautas karstumam. Somijā mīnus 35 grādu temperatūrā testēšanas dienaskārtība pievēršas aukstajai iedarbināšanai, apsildei un gaisa kondicionēšanai, vilcei, vadības un bremzēšanas darbībai, kā arī ar braukšanas dinamiku saistīto vadības sistēmu reakcijas ātrumam. Līkumotie un skarbie ceļi Eiropā pie polārā loka piedāvā optimālus apstākļus sporta automobiļa testēšanai, savukārt izturības braucienos jaunie 911 testējamie automobiļi joņo pa Ķīnas ceļiem un sacīkšu trasēm šai valstij tipiskā satiksmes struktūrā, kā arī pierāda, ka tie uzticami darbojas ar ļoti atšķirīgas kvalitātes degvielu.
Nirburgringa tradicionāli ir ietverta stingrajā Porsche testēšanas un izstrādes programmā. Motoram, transmisijai, bremzēm un šasijai ir jāparāda raksturs prasīgajā sacīkšu trasē Eifeles kalnu apvidū. Itālijā testējamie automobiļi riņķo pa Nardo ātrgaitas testēšanas trasēm, kur tiek pievērsta uzmanība ne tikai maksimālajam ātrumam, bet arī dzesēšanai un vadāmībai. Zemāko izturības punktu testējamie automobiļi sasniedz Nāves ielejā, kas atrodas aptuveni 90 metrus zem jūras līmeņa, savukārt Kolorādo 4300 metrus augstā Evansa kalna retinātais gaiss bija pārbaudījums abiem turbokompresoriem un degvielas sistēmai. Līdz testēšanas beigām automobiļi kopumā būs nobraukuši aptuveni trīs miljonus kilometru.
Mazāk iespaidīga, bet ne mazāk svarīga testēšanas sastāvdaļa ir patērētājorientēta ikdienas testēšana pa koplietošanas ceļiem pilsētās un laukos visā Vācijā. Arī šai testēšanas daļai ir raksturīgs liels nobraukums, ievērojot visus satiksmes noteikumus, lai nodrošinātu, ka pabeigtais automobilis un tā sistēmas ir izturīgas un piemērotas ikdienas lietošanai, tā ka leģendārā sporta automobiļa astotā paaudze turpina tradīciju būt par visu laiku labāko 911.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.