Autors: Aivars Mackevičs
Avots: Baltictravelnews.com
Travelnews.lv visai regulāri izmanto iespēju notestēt jaunāko modeļu mašīnas, tās kārtīgi izmēģinot uz Latvijas ceļiem un neceļiem, kā arī mašīnas fotografējot Latvijas vidē. Pēc lielākas intereses esam sākuši publicēt arī piecas atziņas par katru no mašīnu modeļiem.
Plašākam ieskatam iesakām apskatīt fotogaleriju "Travelnews.lv apceļo Latgali ar jauno un sportisko «Renault Megane R.S.» ar 280 zirgspēkiem" ŠEIT.
Reklāma
Travelnews.lv vadītājs Aivars Mackevičs:
Pēc savas sajūtas es šo spēkratu ar 280 zirgspēkiem ieteiktu jauniešiem līdz 30 gadiem, kuriem ir jāpiesaista pretējā dzimuma uzmanība. Automašīnas dizains, izpūtēja skaņa un 5.8 sekundes līdz 100 km/h ir labi argumenti, lai atskatītos. Eiropas apceļošanai sportiskais vāģis nebūs piemērots, jo tas ir "ciets" arī komforta režīmā un degvielas patēriņš nav draudzīgs (vidējais ~ 10 litri uz 100 km). Automašīna nevienā brīdī jeb nevienā no braukšanas režīmiem īsti nav mierā - tā visu laiku provocē, taču apdzīšanas manevros auto aizlido ar lielu rezervi. Ļoti "nemierīgs" auto!
Braukšana sportiskā režīmā ar priekšpiedziņu sagādā baudu, jo gan paātrinājums, gan bremzēšana, gan stūrēšana ļauj novērtēt sporta automašīnai raksturīgas īpašības. Izpūtēja "šāvieni" pārnesumos uzkurina šīs sajūtas vēl vairāk. Man ļoti patika auto uzvedība Latgales zemes ceļu līkumos - vienkārši izcili ''iegraužas'' katrā pagriezienā. Protams, pasažierim labāk pirms brauciena turēt kuņģi izsalkumā. Jārēķinās, ka pie ļoti dinamiskas braukšanas degvielas patēriņš būs 13 - 15 litru robežās. Interesanti, ka degvielas rādītājs, ienākot sarkanajā laukumā, vairs nerāda iespējamo nobraucamo attālumu ar bākā atlikušo degvielu. Automašīna rīta aukstumā "lūgs" kādu brīdi pabraukt saudzīgā režīmā, bet pēc 5-7 minūtēm varēs droši pārslēgties sporta režīmā.
Man visvairāk patīk auto dizains tieši no aizmugures, bet ir jārēķinās, ka auto "pakaļa" diezgan ātri tiek aizmesta ar ielas netīrumiem. Aizmugures kamera pēc 100 km braukšanas pa Latvijas ceļiem ir jau ciet. Mūzikas cienītājiem Megane R.S. noteikti patiks, jo uzliekot skaļu mūziku, tā skan kvalitatīvi un to var labi dzirdēt arī gājēji pie luksofora. Salona apdare ir pieskaņota jauniešu gaumei, kas akcentē sportiskos sēdekļus un stūri. Bija dažas vadības pogas, kuras es līdz galam neizpratu, lai gan ik pa brīdim uzspiedu, bet nekas nemainījās.
Ja es vēlētos šo auto nokritizēt, tad vienīgais, ko es gribētu... vēl vienu pārnesumu vai braukšanas režīmu "komforts+". Man kādreiz piederēja Renault 18 turbo, kas līdz 3000 apgriezieniem bija vienkāršs modelis, bet pēc 3000 apgriezieniem tas Alpu kalnu serpentīnos koda mašīnu pēc mašīnas. No skata necils auto, bet motora dvēsele bija necerēti sportiska. Arī ar Renault Megane R.S. pārsteiguma moments ir garantēts, taču pēc dinamiskas braukšanas gribas īstu komforta režīmu. Jauniešiem droši vien ir citādāks skatījums, jo komforta braukšanas režīms būs ieslēgts tikai tad, kad sāks aptrūkties nauda degvielai.
Aptuveni 30.000 eiro par jaunu Megane R.S. jaunietim - tas Latvijas apstākļiem ir liela nauda, bet motivācija ir virzītājspēks! Vismaz jaunieša atrašanās adrese būs zināma - Biķernieku trase vai sporta komplekss 333!
Paldies par sadarbību "Renault Latvija"!
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.