Autors: Tince Egle
Avots: Baltijas sporta auto
Porsche ir paplašinājis kompakto SUV klāstu, pievienojot jaudīgo Macan S. Sporta automobiļu ražotāja jaunajam modelim ir jauns trīslitru V6 benzīna motors ar turbokompresoru un benzīna daļiņu filtru. Tas nodrošina 260 kW (354 ZS) jaudu, un tā maksimālais griezes moments ir 480 Nm. Tādējādi pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli ir 10 kW (14 ZS) un 20 Nm. Ar papildaprīkojumā pieejamo pakotni Sport Chrono jaunais Macan S paātrinās no 0 līdz 100 km/h tikai 5,1 sekundē, kas ir par 0,1 sekundi ātrāk nekā iepriekšējais modelis. Automobiļa maksimālais ātrums ir 254 km/h. Tā (NEDC atbilstīgais) degvielas patēriņš ir 8,9 l/100 km. Jaunais Macan S lepojas ar visām modeļa Macan jaunākās paaudzes klāsta inovācijām. Tas ietver pakaļējo LED gabarītlukturu joslu un jaunu, pilnīgi satīklotu Porsche komunikācijas pārvaldības sistēmu ar 10,9 collu skārienekrānu.
Jauns V6 motors ar centrālo turbokompresora novietojumu
Reklāma
Tagad Porsche Macan S ir uzstādīts jaunizstrādātais trīslitru V6 turbomotors. Centrālā novietojuma turbokompresors atrodas iekšējā V. Tādējādi atgāzu ceļi starp degkamerām un turbokompresoru ir īsi, lai nodrošinātu izcilu un tūlītēju reakciju. Jaunais dalītais turbokompresors nodrošina augstu griezes momentu ar zemiem motora apgriezieniem. Izmantojot dalīto tehnoloģiju, atgāzu plūsmas tiek nepārtraukti pievadītas turbīnratam pa atsevišķiem kanāliem, kas ievērojami samazina visus pūtes cikla trūkumus. Tālāk pilnveidotā degkameras ģeometrija ar centrālo iesmidzinātāju veicina efektīvu degvielas maisījuma sagatavošanu. Līdztekus jaudas pieaugumam uz litru no 113 līdz 118 ZS ir samazinājusies ogļskābās gāzes izplūde.
No jauna pilnveidota šasija, lai uzlabotu līdzsvaru
Kā vienmēr izcili sportiskajam Macan ir pilnpiedziņas šasija ar platākām riepām aizmugurē un Porsche vilces pārvaldību (PTM), turklāt šīs modeļa pilnveidošanas ietvaros tā ir atkal caurskatīta un optimizēta. Uz priekšējās ass alumīnija atsperotās dakšas ir aizstājušas līdzšinējās tērauda detaļas. Jaunā vieglsakausējuma konstrukcija ir stingrāka un samazina neatsperoto masu. Tas padara precīzāku Macan stūrēšanu un uzlabo braukšanas komfortu. Arī modernizētie piekares stabilizatori nodrošina neitrālāku vadāmību. Tāpat kā iepriekš, lai vēl vairāk uzlabotu modeļa braukšanas dinamiku un vadāmību, papildaprīkojumā ir pieejami aktīvā amortizatoru vadības sistēma Porsche aktīvā stabilitātes pārvaldība (PASM), augstumā regulējama pneimatiskā piekare ar optimizētiem rites virzuļiem un jaunu amortizatoru hidrauliku, kā arī Porsche griezes momenta vektorēšana Plus (PTV Plus).
Uzlabotas bremzes ar precīzāku spiediena punktu
Daudz rūpīga darba ir ieguldīts arī jaunā Macan bremzēs, un autovadītājs to visvairāk pamanīs citādā pedāļa izjūtā. Tagad pedālis ir aptuveni par 300 g vieglāks nekā iepriekšējā tērauda detaļa un ar saīsinātu sviras plecu iedarbojas uz galveno bremžu cilindru. Tas nodrošina straujāku bremžu reakciju, turklāt stingrā savienojuma dēļ autovadītājs var sajust ļoti precīzu spiediena punktu. Vēl sportiskāka pieeja jaunajā Macan S atspoguļojas lielākos priekšējos bremžu diskos, kuru diska diametrs ir palielināts par 10 mm līdz 360 mm un disku biezums ir audzis par 2 mm līdz 36 mm. Visi jaunie bremžu kluči ir bez vara. Turklāt Macan S var uzstādīt papildaprīkojumā pieejamās Porsche keramiskā kompozītmateriāla bremzes (PCCB).
Vēl izsmalcinātāks iekārtojums ar visām LED gaismām un jaunām digitālajām funkcijām
Macan S ir ieviesti visi jauninājumi, kas ietverti modeļa jaunākajā pilnveidē, tostarp pakaļējā telpiskā LED gabarītlukturu josla. Standartaprīkojumā ir iekļauti LED priekšējie lukturi, un var izmantot papildaprīkojumā pieejamo Porsche dinamisko apgaismojuma sistēmu Plus (PDLS Plus), lai adaptīvi regulētu gaismas sadali.
Jaunā Porsche komunikācijas pārvaldība (PCM), kam tagad ir 10,9 collu full-HD skārienekrāns, jau standartaprīkojumā ir pilnīgi satīklota un ietver tiešsaistes navigāciju ar reāllaika ceļu satiksmes informāciju, izmantojot "Here Cloud", mobilā tālruņa savienojumu, divas audiosaskarnes un intelektisko balss vadību.
Jaunas papildaprīkojuma iespējas: GT sporta stūre, jonizators un satiksmes sastrēgumu palīgsistēma
Papildaprīkojumā pieejamā GT sporta stūre, kas parādījusies 911, pastiprina Macan S sportisko salona izskatu. Stūrē iebūvētais režīmu slēdzis, tostarp poga "Sport Response", ir ietverts papildaprīkojumā pieejamajā pakotnē Sport Chrono. Lai paaugstinātu ērtības un labiekārtojumu, no papildaprīkojuma var izvēlēties jauno satiksmes sastrēgumu palīgsistēmu, apsildāmu vējstiklu un jonizatoru, kas kopā ar standartaprīkojumā uzstādīto smalko daļiņu gaisa filtru uzlabo gaisa kvalitāti automobiļa salonā.
Macan S: kombinētais degvielas patēriņš 8,9 l/100 km; kombinētā CO2 izplūde 204 g/km.
Patēriņa un CO2 izplūdes vērtība ir noteikta saskaņā ar jauno Pasaules vienoto vieglo automobiļu testēšanas procedūru (WLTP). No tā izrietošās NEDC vērtības pagaidām ir jāturpina norādīt. Šīs vērtības nevar salīdzināt ar vērtībām, kas ir noteiktas saskaņā ar līdz šim izmantoto NEDC mērīšanas procedūru.
Sīkāka informācija par jaunu vieglo automobiļu oficiālo degvielas patēriņu un oficiālo, specifisko CO2 izplūdi ir atrodama "Jaunu vieglo automobiļu degvielas patēriņa, CO2 izplūdes un enerģijas patēriņa vadlīnijās" (Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen), kas par brīvu ir pieejamas visās tirdzniecības vietās un no Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.