Trīs gadus pēc pirmā Cayman GT4 Clubsport izlaišanas tagad Porsche iepazīstina ar tā pēcteci: jaunais 718 Cayman GT4 Clubsport reprezentē Veisahas sekmīgā modeļa konsekventu tālāko attīstību. Pirmo reizi gandrīz standarta sacīkšu automobilis ar vidū novietotu motoru tiek izlaists no rūpnīcas divos variantos: modelis "Trackday" ir domāts ambicioziem sacīkšu amatierbraucējiem, bet variants "Competition" — valstu un starptautiskajām autosacīkstēm.
Izstrādājot jauno 718 Cayman GT4 Clubsport, liela uzmanība tika pievērsta ne tikai turpmākai vadāmības uzlabošanai un ātrākiem distances laikiem, bet arī izejmateriālu ilgtspējīgai izmantošanai. 718 Cayman GT4 Clubsport ir pirmais sērijveida sacīkšu automobilis ar virsbūves daļām, kas izgatavotas no dabiskas šķiedras kompozītmateriāla. Pilota un stūrmaņa durvis, kā arī aizmugurējais spoilers ir izgatavots no organiskās šķiedras maisījuma, ko galvenokārt iegūst no lauksaimniecības blakusproduktiem, piemēram, linu vai kaņepju šķiedrām, un kam ir oglekļa šķiedrai līdzīgas masas un stingrības īpašības.
Reklāma
718 GT4 Clubsport darbina 3,8 litru sešcilindru horizontālais motors, kas nodrošina 313 kW (425 ZS) jaudu. Tas nozīmē veiktspējas pieaugumu par 40 ZS salīdzinājumā ar priekšgājēju. Jaudu uz aizmugurējiem riteņiem pārnes Porsche divsajūgu pārnesumkārba ar sešiem pārnesumiem un mehānisko aizmugurējās ass diferenciāļa bloķētāju. Vieglā atsperes statņu priekšējā piekare ir pārņemta no lielā brāļa 911 GT3 Cup. Iespaidīgajai sacīkšu bremžu sistēmai ir tērauda bremžu diski, kuru diametrs ir 380 milimetru. Patiešām vieglais 718 Cayman GT4 Clubsport, kas nospiež svarus līdz 1 320 kilogramu iezīmei, no rūpnīcas tiek piegādāts ar iemetinātu drošības karkasu, sacīkšu kausveida sēdekli, kā arī sešpunktu drošības jostu.
Pamatversija "Trackday" ir domāta amatierbraucējiem, kas bez lielas piepūles un izdevumiem grib sacensties privātās trasēs un klubu sporta sarīkojumos. Automobilim ir nemainīgs amortizatoru stāvoklis. Palīgsistēmas ABS, ESC un vilces vadība allaž atvieglo automobiļa vadīšanu, un tās var izslēgt. Rūpnīcā tiek uzstādīti arī gaisa kondicionēšanas sistēma, glābšanas lūka jumtā, pārnēsājamais ugunsdzēsības aparāts un drošs 80 litru degvielas elements FT3. Šī ceļu satiksmei nepielāgotā automobiļa apkopi var veikt visos Porsche centros.
Modelim "Competition" ir milzums sacīkstēm svarīgu detaļu. Amortizatorus var noregulēt trijos stāvokļos. Droša degvielas tvertne ar 115 litru ietilpību ir piemērota gargabala sacīkstēm. Bremžu balansēšanas sistēma ļauj laideni regulēt līdzsvara novirzes starp priekšējo un aizmugurējo asi. Iebūvētā pneimatisko domkratu sistēma garantē īsus apkopes pārtraukumus. No 911 GT3 R pārņemtā ātri atbrīvojamā sacīkšu stūre nodrošina plašas regulēšanas iespējas, lai to pielāgotu autovadītāju individuālajām vajadzībām. Automātiskā ugunsdzēšanas sistēma ir papildu drošības funkcija sacīkšu trasē.
"Jaunajam Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport ir daudz vairāk sacīkšu gēnu nekā tā sekmīgajam priekštecim," saka Porsche motorsporta vadītājs Fricis Encingers. "Ir ievērojami augusi motora jauda, turklāt mums izdevās palielināt piespiedējspēku un pilota kabīne tagad ir pat labāk piemērota autovadītāja vajadzībām. Esmu pārliecināts, ka varam pārspēt priekšgājēja izcilos pārdošanas rādītājus — mēs piegādājām 421 automobili."
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport (sērija 982) tehniskais apraksts:
Koncepcija
• Vienvietīgs gandrīz standarta sērijveida sacīkšu automobilis, kas nav pielāgots ceļu satiksmei
Motors
• Vidū novietots alumīnija sešcilindru boksermotors ar stingro stiprinājumu
• 3 800 kubikcentimetru; virzuļa gājiens 77,5 mm, cilindra diametrs 102 mm
• Maksimālā jauda 313 kW (425 ZS) ar 7 500 apgriezieniem minūtē
• Maksimālais apgriezienu skaits 7 800 apgriezienu minūtē
• Maksimālais griezes moments 425 Nm ar 6 600 apgriezieniem minūtē
• Kompresijas pakāpe 12,5 : 1
• Sacīkstēm optimizēta ūdensdzese ar motora un pārnesumkārbas termouzraudzību
• Četrvārstu tehnoloģija ar regulējamu sadales vārpstas fazēšanu un mainīgu vārstu laikiestati VarioCam Plus
• Degvielas kvalitāte Super Plus bezsvina, oktānskaitlis vismaz 98
• Sacīkstēm optimizēta motora elektroniskā pārvaldība (Continental SDI 9)
• Iebūvētā sausā kartera eļļošana
• 100 šūnu metāla katalītiskais neitralizators, kas atbilst Vācijas Motorsporta federācijas (DMSB) specifikācijām
Transmisija
• Aizmugurējo riteņu piedziņa
• Sešpakāpju PDK pārnesumkārba ar cieto balstiekārtu un sacīkstēm optimizētu elektronisko vadības bloku
• Pastiprināts dubultmasas spararats
• Iekšējā eļļošana zem spiediena ar aktīvu eļļas dzesēšanu
• Sacīkstēm optimizēts diferenciāļa bloķētājs
Virsbūve
• Viegla alumīnija un tērauda kompozītmateriāla konstrukcijas virsbūve
• Iemetināts drošības karkass, kas ir sertificēts saskaņā ar Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) 277. panta prasībām
• Priekšējais pārsegs ar ātri atbrīvojamiem stiprinājumiem
• Aizmugurējais pārsegs ar ātri atbrīvojamiem stiprinājumiem
• No dabiskas šķiedras kompozītmateriāliem izgatavots nekustīgs aizmugurējais spoilers ar "gulbja kakla" stiprinājumu; ietver sānu plāksnes un melnus alumīnija spoilera balstus ar iebūvētu oglekļa šķiedras papildatloku
• Pilota un stūrmaņa durvis no dabiskas šķiedras kompozītmateriāliem
• Jumts ar evakuācijas lūku, kas ir sertificēts saskaņā ar Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) 275.a panta prasībām
• Recaro sacīkšu kausveida sēdeklis ar regulēšanu garenvirzienā un polsterējuma sistēmu, kas ir pielāgojama braucēju individuālajām vajadzībām (saskaņā ar Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) standartu 8862/2009 — jaunākās FIA prasības)
• Trīsvirzuļu pneimatisko domkratu sistēma ("Competition")
• Iebūvētas uzstādīšanas vietas trīsvirzuļu pneimatisko domkratu sistēmai ("Trackday")
• Drošības tīkla nodrošinājums
• Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) sertificētas vilkšanas cilpas priekšā un aizmugurē
• Motorsporta viduskonsole ar uzlabotu funkcionalitāti un pielāgotu lietojamību
• Sešpunktu drošības josta
• Drošs 115 litru degvielas elements FT3 ar degvielas padeves pārtraukšanas drošības vārstu, kas atbilst Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) noteikumiem ("Competition")
• Drošs 80 litru degvielas elements FT3 ar degvielas padeves pārtraukšanas drošības vārstu, kas atbilst Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) noteikumiem ("Trackday")
Piekare
Priekšējā ass
• Makfērsona amortizācijas statņi ar regulējamu augstumu, sāngāzumu un šķērsbāzi
• Kaltas piekares sviras: optimizēta stingrība, dubults bīdes stiprinājums, augstas veiktspējas sfēriskie gultņi
• Piecu skrūvju riteņu rumbas
• Trejādas darbības sacīkšu amortizatori ar atlēcienu un divpakāpju saspiešanu, lielu un mazu ātrumu ("Competition")
• Nekustīgi amortizatori ("Trackday")
• Elektromehānisks stūres pastiprinātājs ar mainīgu stūres mehānisma pārnesuma skaitli
• Šķērsstabilizators, trīs atveru konstrukcija
Aizmugurējā ass
• Makfērsona amortizācijas statņi ar regulējamu augstumu, sāngāzumu un šķērsbāzi
• Kaltas piekares sviras: optimizēta stingrība, dubults bīdes stiprinājums, augstas veiktspējas sfēriskie gultņi
• Piecu skrūvju riteņu rumbas
• Trejādas darbības sacīkšu amortizatori ar atlēcienu un divpakāpju saspiešanu, lielu un mazu ātrumu ("Competition")
• Nekustīgi amortizatori ("Trackday")
• Regulējams asmens veida šķērsstabilizators
Bremžu sistēma
Priekšējā ass
• Sešvirzuļu alumīnija monobloka sacīkšu bremžu skavas ar pretatsitiena virzuļu atsperēm
• 380 milimetru diametra ventilējami un rievoti daudzdaļīgi tērauda bremžu diski
• Sacīkšu bremžu kluči
• Bremžu līdzsvara regulēšana ar ģeometriskās shēmas stieņu sistēmu ("Competition")
• Bremžu pastiprinātājs ("Trackday")
Aizmugurējā ass
• Četrvirzuļu alumīnija monobloka sacīkšu bremžu skavas ar pretatsitiena virzuļu atsperēm
• 380 milimetru diametra ventilējami un rievoti daudzdaļīgi tērauda bremžu diski
• Sacīkšu bremžu kluči
• Bremžu līdzsvara regulēšana ar ģeometriskās shēmas stieņu sistēmu ("Competition")
• Bremžu pastiprinātājs ("Trackday")
Elektroautomātika
• Cosworth kontrolmērinstrumentu paneļa intelektiskais krāsu displejs ar iebūvētu datu reģistrētāju
• Uzlabota defektu diagnostika ar PIWIS motorsporta testeri
• Lietotne Porsche Track Precision Race
• Iebūvēts distances trigeris, izmantojot GPS signālu
• Elektroniskā droseles sistēma
• Viegls litija jonu (LiFePo) akumulators, 60 Ah, hermētisks, uzstādīts blakussēdētāja kāju telpā ("Competition")
• Akumulators 12 V, 70 Ah (AGM), hermētisks, uzstādīts blakussēdētāja kāju telpā ("Trackday")
• Avārijas izslēgšanas slēdzis pilota kabīnē un ārpusē pa kreisi no vējstikla
• Braukšanas stabilitātes sistēma PSM (Porsche stabilitātes pārvaldība) ar ABS, vilces vadību (TC) un elektronisko stabilitātes vadību, ko var pilnīgi izslēgt
• Riepu spiediena uzraudzības sistēma (TPMS)
• Centrālā ugunsdzēšanas sistēma saskaņā ar Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) noteikumiem ("Competition")
• Pārnēsājamais ugunsdzēsības aparāts ("Trackday")
• Gaisa kondicionētājs
• Elektriska spārnu spoguļu regulēšana
• Motorsporta daudzfunkciju CFRP stūre ar boksu ātruma ierobežotāju un ātri atbrīvojamu savienojumu ("Competition")
• Motorsporta daudzfunkciju stūre ar boksu ātruma ierobežotāju ("Trackday")
• Viduskonsole ar plānu slēdzi, lai noregulētu ABS, elektronisko stabilitātes vadību, vilces vadību un pārslēgtos starp iepriekš iestatītiem riepu perimetriem
Masa un izmēri
• Kopējā masa 1 320 kg
• Kopējais garums 4 456 mm
• Kopējais platums 1 778 mm
• Kopējais augstums 1 238 mm
• Garenbāze 2 456 mm
Diski un riepas
Priekšējā ass
• Jaunas, masu optimizējošas konstrukcijas viengabala vieglmetāla kaltie diski, 9J x 18 iznesums 28 ar piecu skrūvju stiprinājumu
• Tiek piegādāts ar Michelin transportēšanas riepām, izmērs 25/64-18
• Michelin riepas slidenām/slapjām virsmām, izmērs 25/64-18
Aizmugurējā ass
• Jaunas, masu optimizējošas konstrukcijas viengabala vieglmetāla kaltie diski, 10.5J x 18.5 iznesums 53 ar piecu skrūvju stiprinājumu
• Tiek piegādāts ar Michelin transportēšanas riepām, izmērs 27/68-18
• Michelin riepas slidenām/slapjām virsmām, izmērs 27/68-18
Krāsas
• Ūdens emulsijas krāsa
• Virsbūve balta C9A
• Salonā balta aizsargkārta bez lakas