Autors: Tince Egle
Avots: Baltijas sporta auto
Porsche 89. Ženēvas autoizstādē laiž klajā trīs jaunus sporta modeļus. Galvenā odziņa ir jaunais 911 kabriolets(1). "Līdz ar katru 911 modeļa jauno paaudzi mēs sastopamies ar izaicinājumu, kā saudzīgi, bet tajā pašā laikā konsekventi uzlabot mūsu leģendāro automašīnu tā, lai tā atbilstu nākotnes vajadzībām," pastāstīja Porsche AG valdes priekšsēdētājs Olivers Blūme. Papildus 911 modeļa kabrioletam ar aizmugurē izvietoto dzinēju Porsche Ženēvā sanākušo publiku iepazīstinās arī ar 718 T ar 300 ZS vidū izvietotu dzinēju Boxster(2) un Cayman(2) formās. Macan S(3) ar jaunu V6 turbouzlādes dzinēju, kas izvietots auto priekšpusē, papildina debitantu trio kā vislabāk pārdotais no visu modeļu klāsta.
Pirms četriem mēnešiem Porsche Losandželosā prezentēja jauno 911 kupeju, un šā nemainīgi lieliskā sporta automobiļa astotā paaudze ir jaudīgāka, ātrāka un digitālāka nekā jebkad iepriekš. Tagad ir pienācis laiks 911 modeļa kabrioleta variantam. S modelim ir 331 kW (450 ZS) divturbīnu dzinējs, kas nodrošina maksimālo ātrumu virs 300 km/h un paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h mazāk kā četrās sekundēs. Vadītāji var izbaudīt jauno 8 pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu un režīmu Porsche Wet, kas padara braukšanu pa slapju ceļu vēl drošāku. Dizains klasisko 911 modeļu elementiem piešķir modernu pieskaņu.
Reklāma
Jaunais 911 kabriolets ir jaunākais modelis Porsche vaļējo modeļu garajā virknē, kas ietver uzņēmuma pašu pirmo automobili. Šāda veida virsbūve pirmo reizi parādījās 911 modeļu saimē pirms vairāk nekā 30 gadiem, un tā turpina simbolizēt unikāli intensīvo braukšanas pieredzi līdz pat mūsdienām. Mīkstā jumta svars ir vēl vairāk optimizēts, un tagad pilnīgai tā nolocīšanai ir nepieciešamas tikai 12 sekundes. Pateicoties jaunajam hidrauliskajam motoram, tas tikpat ātri aizveras arī tad, ja braukšanas ātrums sasniedz līdz pat 50 km/h. Porsche izstrādātā mīkstā jumta progresīvo tehnoloģiju konstrukcija, kas ir veidota pārsvarā no magnija, novērš jumta piepūšanos, braucot arī lielā ātrumā.
Jaunais 718 T — koncentrēta braukšanas dinamika
Porsche Ženēvas autoizstādē iepazīstina ar otru jauno modeli — 718 T. Boxster un Cayman jaunais tūrisma variants apvieno 220 kW (300 ZS) jaudīgu 4 cilindru turbo opozītmotoru ar īpaši izsmalcinātām dinamiskajām komponentēm, piemēram, Sport Chrono pakotni un PASM sporta piekari, kas pazemina virsbūvi par 20 milimetriem. Automašīna ir aprīkota arī ar PADM adaptīvo virsbūves pozicionēšanu un Porsche griezes momenta vektorizāciju ar mehānisku aizmugurējā diferenciāļa bloķētāju standarta aprīkojumā. Šīs funkcijas pirmo reizi ir pieejamas ar divu litru opozītmotoru. Šāda kombinācija nodrošina īpaši aizraujošu Porsche pieredzi divvietīgā sporta automobilī ar augstu veiktspēju: 718 T sevi vislabāk parādīs uz līkumainiem lauku ceļiem, par savu galveno mērķi izvirzot patiesu braukšanas prieku. Ar svarīgākajām funkcijām aprīkotais, askētiskais automobilis ir 1968. gada 911 T un 1987. gada 911 Carrera Clubsport pēctecis.
Jaunais Macan S — vēl jaudīgāks ar jaunu dizainu un pilnīgi satīklots
Arī jaunais Macan S publikai pirmo reizi tiks prezentēts Ženēvā. Porsche ir pārdomāti uzlabojis Macan dizaina, komforta, savienojamības un braukšanas dinamikas ziņā. Izteiktais, Porsche raksturīgais veidols ir redzams kompaktā SUV trīsdimensiju LED gaismas panelī automobiļa aizmugurē. LED tehnoloģija turpmāk arī būs pieejama kā priekšējo lukturu standarta aprīkojums. Uzmanību piesaistošie jauninājumi automobiļa salonā ir jaunās Porsche komunikācijas pārvaldības sistēmas (PCM) 10,9 collu skārienekrāns, pārveidotās un pārvietotās ventilācijas atveres un papildaprīkojumā pieejamā GT sporta stūre, kas ir pazīstama no 911. PCM nodrošina piekļuvi jaunām digitālajām funkcijām, piemēram, viedai balss vadībai un standarta aprīkojumā pieejamai tiešsaistes navigācijai. Automobiļa komforta iekārtu klāsts arī ir papildināts ar satiksmes sastrēgumu palīgsistēmu, jonizatoru, kas uzlabo gaisa kvalitāti automobilī, un apsildāmu priekšējo vējstiklu. Macan S ir aprīkots ar jaunu V6 dzinēju, kam ir 3 litru darba tilpums, un centrālā novietojuma dubulto turbokompresoru. Dzinēja jauda ir 260 kW (354 ZS), un griezes moments ir 480 Nm. 7 pakāpju divsajūgu pārnesumkārba (PDK) un pilnpiedziņa ar Porsche vilces pārvaldību (PTM) lieliski sader ar jaunajiem dzinējiem.
Porsche Šveicē — priekšroka tiek dota veiktspējai
Sporta automobiļu ražotājs pirmo reizi izrādīja savus automobiļus Ženēvas autoizstāde pirms 70 gadiem — 1949. gadā. Rotkreicā bāzētais uzņēmums Porsche Schweiz AG ir reģistrējis nelielu pārdoto auto skaita samazinājumu par 7 % — 3350 automobiļi 2018. gadā, taču modeļi ar augstu veiktspēju joprojām ir izteikti favorīti. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, piegādāto leģendāro sporta automobiļu 911 skaits palielinājās par vairāk nekā 10 %, t.i., kopumā tika piegādāti 962 automobiļi, no tiem Turbo / Turbo S un GT modeļi bija 53 %. Macan bija vispopulārākais Porsche modelis Šveices klientu vidū arī 2018. gadā ar 1068 piegādēm. Kopš 2014. gada, kad modeli sāka piedāvāt tirgū, kopumā klientiem ir piegādāti 7035 automobiļi. Uz veiktspēju orientētā hibrīdtehnoloģija, kas tika izmantota Gran Turismo, kļuva par Porsche uzvarētāju, jo no elektrotīkla uzlādējamo hibrīdautomobiļu modeļu proporcija palielinājās līdz 59 % no visiem Panamera automobiļiem, kas tika piegādāti 2018. gadā, un 20 % no tiem bija izcilais modelis Panamera Turbo S E-Hybrid.
Patēriņa un CO2 emisijas vērtība ir noteikta saskaņā ar jauno Pasaules saskaņoto vieglo automobiļu testēšanas procedūru (WLTP). No tā izrietošās NEDC vērtības pagaidām ir jāturpina norādīt. Šīs vērtības nevar salīdzināt ar vērtībām, kas ir noteiktas saskaņā ar līdz šim izmantoto NEDC mērīšanas procedūru.
Sīkāka informācija par jaunu vieglo automobiļu oficiālo degvielas patēriņu un oficiālo, specifisko CO2 emisiju ir atrodama "Jaunu vieglo automobiļu degvielas patēriņa, CO2 emisijas un enerģijas patēriņa vadlīnijās" (Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen), kas par brīvu ir pieejamas visās tirdzniecības vietās un no Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.