Autors: Tince Egle
Avots: Baltijas sporta auto
Porsche paplašina Cayenne saimi. Šī ļoti sekmīgā SUV klāsta trešajai paaudzei ir pievienots vēl sportiskāks automobilis - Cayenne Coupé. "Coupé ietver visas tagadējās Cayenne tehniskās priekšrocības, taču tai ir vēl dinamiskāka konstrukcija un jaunas tehniskās detaļas, kas to padara vēl progresīvāku, sportiskāku un pievilcīgāku," saka Porsche AG valdes priekšsēdētājs Olivers Blūme. Jaunā Cayenne modeļa raksturīgās iezīmes ietver asākas kontūras ar pilnīgi oriģinālu aizmugures daļu, adaptīvu aizmugurējo spoileru, aizmugurējo solu ar divu atsevišķu sēdekļu funkcionalitāti un divas atšķirīgas jumta koncepcijas: neverams stikla panorāmas jumts standartaprīkojumā un oglekļa šķiedras jumts papildaprīkojumā.
Stāvais jumta slīpums veido nepārspējamu eleganci
Reklāma
Dinamiskākas proporcijas apvienojumā ar oriģināliem konstrukcijas elementiem piešķir jaunajai Cayenne Coupé nepārspējamu eleganci. "Ievērojami stāvākā jumta kontūra, kas krīt uz aizmuguri, padara Cayenne Coupé ārieni vēl dinamiskāku un izvirza to par vissportiskākā izskata modeli segmentā," norāda Style Porsche viceprezidents Mihaēls Mauers. Šo efektu pastiprina jumta spoilers, kas uzsver Coupé raksturīgo siluetu. Par aptuveni 20 milimetriem nolaistās jumta malas dēļ vējstikls un A statnis ir lēzenāki nekā Cayenne. Pārveidotās aizmugurējās durvis un spārni paplatina šī automobiļa plecus par 18 milimetriem, pastiprinot tā spēcīgo kopiespaidu. Aizmugurējā numurzīme ir iebūvēta buferī, tāpēc automobilis šķiet zemāks.
Pašreizējā Cayenne Turbo ar adaptīvo jumta spoileru bija pirmais SUV ar šāda veida aktīvo aerodinamiku. Jaunā Cayenne Coupé pārņem stafeti un izraujas priekšgalā. Katram Cayenne Coupé modelim jumta spoilers ir apvienots ar jaunu adaptīvo aizmugurējo spoileru Porsche aktīvās aerodinamikas (PAA) ietvaros. Kad braukšanas ātrums sasniedz 90 km/h un vairāk, modeļa siluetā harmoniski iekļautais spoilers izbīdās par 135 mm, tādējādi palielinot kontaktspiedienu uz pakaļējo asi, kamēr PAA vienlaikus uzlabo efektivitāti.
Liels, neverams stikla panorāmas jumts standartaprīkojumā, oglekļa šķiedras jumts papildaprīkojumā
Jaunā Cayenne Coupé tiek piegādāta ar 2,16 m2 plašu, neveramu stikla panorāmas jumtu. 0,92 m2 lielā stiklotā platība nodrošina visiem pasažieriem ārkārtīgu plašuma sajūtu, savukārt iebūvētās satinamās žalūzijas pasargā no saules iedarbības un aukstuma. Pēc pieprasījuma Coupé ir pieejama ar profilētu oglekļa šķiedras jumtu. Vidusšuve piešķir jumtam sporta automobiļiem raksturīgo izskatu, kas līdzinās Porsche 911 GT3 RS. Oglekļa šķiedras jumts ir ietverts vienā no trim vieglsvara sporta pakotnēm. Šajās pakotnēs ir iekļauti arī Sport Design elementi un jauni 22 collu GT Design riteņu diski ar samazinātu masu, sēdekļu vidusdaļa no klasiskā rūtainā auduma, kā arī oglekļa šķiedras un Alcantara akcenti salonā. Cayenne Turbo Coupé paredzētajā pakotnē ietilpst arī sporta izplūdes sistēma.
Ērta braukšana četros sporta sēdekļos
Jaunā Cayenne Coupé standartā piedāvā pietiekami daudz vietas četrām personām. Priekšā jaunie astoņu pozīciju sporta sēdekļi ar iebūvētu pagalvi nodrošina izcilu komfortu un optimālu sānu atbalstu. Coupé aizmugurē standartā ir ierīkots aizmugurējais sols, kam ir divu atsevišķu sēdekļu funkcionalitāte. Turklāt bez papildu maksas var pasūtīt pazīstamos Cayenne raksturīgos komfortablos aizmugures sēdekļus. Aizmugurē pasažieri sēž par 30 milimetriem zemāk nekā Cayenne, un tas nozīmē, ka, neraugoties uz automobiļa sportisko, pazemināto siluetu, gabarītaugstums ir liels. Bagāžnieka ietilpība ir 625 litri - ideāli piemērots ikdienas lietošanai -, ko var palielināt līdz 1540 litriem, kad ir nolocīti pakaļējie sēdekļi (Cayenne Turbo Coupé - 600 līdz 1510 litru).
Ienāk tirgū ar 340 ZS un 550 ZS turbomotoru
Jaunās Cayenne Coupé ļoti dinamiskais siluets un oriģinālie konstrukcijas elementi to patiesi atšķir no Cayenne, taču vienlaikus tajā ir izmantotas visas modeļa trešās paaudzes tehniskās priekšrocības, kas ietver jaudīgas piedziņas sistēmas, inovatīvas šasijas sistēmas, digitalizētu attēlošanas un vadības koncepciju, kā arī universālu savienojamību.
Ienākšana tirgū notiks ar diviem augstas veiktspējas motoriem. Cayenne Coupé ar sešcilindru motoru ar turbokompresoru un 3 litru darba tilpumu nodrošina 250 kW (340 ZS) jaudu un maksimālo griezes momentu 450 Nm. Sērijveidā ražotajos automobiļos uzstādītā pakotne Sport Chrono sprintu no 0 līdz 100 km/h veic 6,0 sekundēs. Ar papildaprīkojumā pieejamajām vieglsvara sporta pakotnēm šis rādītājs samazinās līdz 5,9 sekundēm. Automobiļa maksimālais ātrums ir 243 km/h. Klāsta izcilniece Cayenne Turbo Coupé nostājas uz starta līnijas ar 4 litru divturbīnu V8 motoru, 404 kW (550 ZS) jaudu un maksimālo griezes momentu 770 Nm. No vietas līdz 100 km/h Cayenne Turbo Coupé paātrinās 3,9 sekundēs un sasniedz maksimālo ātrumu 286 km/h.
Plašs rūpnīcā uzstādītā ekipējuma klāsts
Jauno Porsche Cayenne Coupé jau var pasūtīt. Plašajā standartaprīkojumā ietilpst ātrumjutīgais stūres pastiprinātājs Plus, 20 collu vieglmetāla riteņu diski, palīgsistēma automobiļa novietošanai stāvvietā priekšā un aizmugurē ar atpakaļgaitas kameru, Porsche aktīvā piekares pārvaldība (PASM), kā arī pakotne Sport Chrono.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.