Autors: Eva Bērze
Avots: Public ID Group
Šķiet, nekas tā neuzlabo autobraucēju pieredzi kā mašīnās izmantotās modernās tehnoloģijas. Gudri braukšanas asistenti, paplašinātā realitāte, lietu internets – autoražotāji jaunākos modeļos aprīko ar teju neticamām iespējām.
Bavārijā bāzētais BMW koncerns, kas ik dienu saražo aptuveni 10 000 dažādu auto, nepārtraukti meklē jaunus digitalizācijas un tehnoloģiju risinājumus, adaptējot tos gan ikdienas ražošanas procesos, gan jaunajos auto modeļos.
Reklāma
"Inovācijas ir neatņemama BMW koncerna ikdienas sastāvdaļa. Ne velti novatoriski risinājumi tiek izmantoti gan mašīnu ražošanas procesā, gan arī produktivitātes uzlabošanā. Rezultāts ir tādi brīnišķīgi, moderni auto kā jaunais 3.sērijas sedans," stāsta "Inchcape Motors Latvia" BMW pārdošanas daļas vadītāja Kristīne Nesaule.
Viņa uzsver, ka jaunās BMW 3.sērijas auto raksturo ultramodernas tehnoloģijas, kuras padara autobraucēju dzīvi tik ērtu kā nekad agrāk. Taču šādi rezultāti nebūtu iespējami, ja autokoncerns arī savā ikdienas darbā nerūpētos par inovāciju izmantošanu.
"Hei, BMW! Braucam mājās!" – personiskais asistents ar mākslīgā intelekta elementiem
Tieši ar tik vienkāršām frāzēm iespējams sazināties ar jaunā 3.sērijas BMW auto personisko asistentu, kurš pēc aicinājuma doties mājās piedāvās vēlamo maršrutu. Inteliģentā sistēma kontrolē klimatu salonā, saziņu pa telefonu un izklaides funkcijas, tādējādi spēj atbildēt arī uz jautājumu, vai degvielas pietiek. Turklāt pēc zināma "draudzības" laika tā atpazīs šofera ieradumus un reaģē uz balss komandām, attiecīgi pielāgojot spēkrata iespējas. Piemēram, ja autovadītājs sacīs, ka ir noguris, automašīna automātiski samazinās salona temperatūru un sāks atsakņot optimistisku mūziku. Ar personisko asistentu var sazināties angļu valodā un tam var piešķirt arī citu vārdu.
Auto var atvērt ar viedtālruni
BMW jaunajā sedanā piedāvā arī digitālo atslēgu, kas ir savietojama ar "Samsung" viedtālruņiem un izmanto NFC tehnoloģiju. To pašu, kuru izmanto bezkontakta maksājumiem. Tādējādi ar viedtālruni ir iespējams atslēgt un aizslēgt automašīnu, bet novietojot to uz bezvadu uzlādes paliktņa - iedarbināt dzinēju. Savukārt zem bampera ir izvietoti sensori, kas ar vienu kājas kustību ļauj atvērt bagāžas nodalījumu. Tas ir visnotaļ praktisks risinājums brīžiem, ja abas rokas ir aizņemtas.
Sensoru tīkls un "ConnectedDrive" palīdz drošāk justies uz ceļa
Tāpat BMW spēris lielus soļus uz priekšu, lai aprīkotu auto ar pusautomātiskām tehnoloģijām, kas palīdz mašīnai saglabāt pozīciju uz ceļa bez šofera līdzdalības, tostarp aizsargāties no sānu sadursmēm, un joslas saglabāšanas asistentu. Tāpat drošības komplekts ietver adaptīvu kruīzkontroli, aizmugurējos gabarīta sensorus, sadursmju brīdinājumus un autonomo ārkārtas bremzēšanu pie iespējamas sadursmes ar gājējiem vai riteņbraucējiem. Proti, tā ir virkne funkciju, kas brīdina šoferi par potenciāli bīstamām situācijām bremzējot.
Navigācija ir galvenā "ConenctedDrive" tīkla komponente, jo automašīnās iebūvētā SIM karte ļauj transportlīdzeklim pārsūtīt GPS signāla datus un vienā mirklī saņemt atpakaļ informāciju par satiksmi, kas balstīta uz tiem pašiem datiem no viedtālruņiem uz ceļa līdzās esošajos auto. Šādi BMW integrē visus jaunos automobiļus lietu interneta tīklā (IoT).
Rūpnīcā produktivitāti uzlabo "gudrās" ierīces
Nenoliedzami, dažādi tehnoloģiskie risinājumi palīdz uzlabot ikdienas darba procesus. Tā BMW galvenajā ražotnē Bavārijā personāls testēja viedpulksteņus, pārliecinoties par to spējām uzlabot darba efektivitāti. Rezultāti bija vairāk nekā pārliecinoši: šādas paplašinātās realitātes izmantošana par 20% palielināja produktivitāti un par 33% samazināja kļūdu īpatsvaru skenēšanas un pakošanas procesā. Savukārt digitāli marķētu konteineru izmantošana ne tikai uzlabo loģistikas procesus, bet arī paralēli palīdz attīstīt mobilās lietojumprogrammas. Piemēram, izmantojot cimdu ar ievietotu skeneri un displeju tajā, ir iespējams precīzi nolasīt elektronisko etiķeti un identificēt precīzu kravas saturu.
Moderna ražošana nav iespējama bez viedajiem robotiem
Savukārt, lai modernizētu pašu auto ražošanas procesu, "BMW Group" savā Vācijas rūpnīcā izmanto arī dažāda veida viedos transporta robotus, piemēram, detaļu transportēšanai. Savukārt īpaši izstrādāta programmatūra padara autonomus industriālos vilcējus, kas pārvadā kravas.
"BMW pieredze skaidri apliecina, ka galvenais attīstības virzītājspēks ir inovatīvo tehnoloģiju ieviešana praksē. Tehnoloģiju attīstība auto industrijā ir nepārtraukts un dabisks process. Tā ir visu strādājošo aizrautība, kas palīdz tapt mašīnām, kuras tik ļoti mīl braucēji," uzsver Nesaule.
Par "Inchcape Motors Latvia"
Oficiālais BMW un BMW Motorrad pārstāvis Latvijā jau vairāk nekā desmit gadus. 2017.gadā uzņēmums saņēma "Ilgtspējas indeksa" sudraba kategorijas atzinību, kļūstot par pirmo un līdz šim vienīgo uzņēmumu auto nozarē Latvijā, kurš saņēmis šo apbalvojumu. Pasaulē "Inchcape" ir viens no vadošajiem auto tirdzniecības uzņēmumiem, kas pārstāvēts 32 valstīs un nodarbina vairāk nekā 18 000 darbinieku.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.