Autors: Jana Garanča
Avots: Inchcape Motors Latvia SIA
Mazda sāk oficiāli pieņemt jaunās paaudzes "Mazda3" ar revolucionāro "Skyactiv-X" benzīna dzinēju pasūtījumus. Tas ir pirmais koncerna modelis, kurš aprīkots ar "Skyactiv-X".
Latvijas autovadītāji, kas pasūtījuši, jauno "Mazda3" ar "Skyatciv-X" dzinēju, varēs pirmās automašīnas saņemt rudenī. Standarta aprīkojuma "Vision" komplektācijā ir iekļauta uz vējstikla svarīgāko datu projicēšanas sistēma "Heads Up Display", adaptīvais autopilots, 7 collu multifunkcionālais displejs, LED salona apgaismojums.
Reklāma
"Skyactiv-X" dzinējs izceļas ar to, ka tajā izmantota "Mazda" patentētā "Spark Plug Controlled Compression Ignition" (SPCCI) tehnoloģija, kas ļauj kombinēt benzīna dzinējā izmantoto degmaisījuma aizdedzināšanu ar aizdedzes sveci un dīzeļdzinējā izmantoto degvielas pašaizdegšanos spiediena izraisītās augstās temperatūras ietekmē. Tas ir pirmais tāda koncepta sērijveida dzinējs pasaulē.
"Mazda" inženieri apgalvo, ka šī tehnoloģija apvieno abu dzinēju izcilākās īpašības vienā – benzīna dzinēja jaudu pie augstiem apgriezieniem un dīzeļdzinēja vilkmi zemu apgriezienu diapazonā. Divu litru darba tilpuma "Skyactiv-X" jauda sasniedz 180 ZS, bet griezes moments – 224 Nm. Tostarp, WLTP ciklā šis dzinējs uz 100 km patērē, sākot no 4,6 l benzīna, savukārt tā oglekļa dioksīda emisija sasniedz 96 g/km.
"Mazda3 Skyactiv-X" tiks komplektēta ar "Mazda M Hybrid" hibrīda tehnoloģiju. Tā saucamā "mild-hybrid" tipa spēkstacija sastāv no 24 V startera-ģeneratora, kas palīdz samazināt degvielas patēriņu un oglekļa dioksīda emisiju.
"Skyactiv-X" būs aprīkots gan "Mazda3" hečbeks, gan sedans, un kopā ar šo dzinēju būs iespēja izvēlēties "Skyactiv-MT" mehānisko vai "Skyactiv-Drive" automātisko pārnesumkārbu. Arī hečbeks būs iespējams pasūtīt ar "Mazda i-Activ" pilnpiedziņas sistēmu.
Tuvākajā nākotnē paredzēts aprīkot ar "Skyactiv-X" dzinēju arī pilnībā jauno kompakto pilsētas krosoveru CX-30.
Par "Mazda Motor Corporation"
Japānas automašīnu koncerns "Mazda Motor Corporation" savu darbību sāka 1920. gadā kā necils "Toyo Cork Kogyo Co. Ltd." uzņēmums. Pirmo transportlīdzekli izgatavoja 1931. gadā – tas bija preču izvadāšanai paredzēts trīsriteņu motocikls. Pirmo automašīnu Mazda izgatavoja 1960. gadā. 1967. gadā sāka pirmās automašīnas ar rotora motora ražošanu. Šobrīd ražo vieglās un komerciālās automašīnas, kā arī to komponentus trijās rūpnīcās Japānā, tāpat ASV, Ķīnā, Taivānā, Taizemē, Filipīnās, Zimbabvē, Dienvidāfrikas Republikā, Ekvadorā un Kolumbijā. Koncernā strādā vairāk nekā 38 tūkst. cilvēku, tā pārdošana pārsniedz 22 mljrd. eiro.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.