Autors: Kristaps Menniks
Avots: Moller
Tagad arī Latvijā sastopams Audi e-tron, kas aprīkots ar virtuālajiem ārējiem atpakaļskata spoguļiem. Virtuālie spoguļi ne tikai nodrošina jaunu tehnoloģiju pieredzi, bet arī sniedz vairākus praktiskus ieguvumus komforta un drošības ziņā.
Virtuālie ārējie spoguļi drošībai un komfortam
Reklāma
"Līdz ar jauno Audi e-tron mūsu zīmols ir uzsācis jaunu attīstības posmu ne tikai tādēļ, ka tas ir pirmais pilnībā elektriskais Audi, bet arī pirmais sērijveida ražošanā nonākušais auto ar virtuālajiem spoguļiem. Mēs esam lepni klientiem visā pasaulē un arī Latvijā piedāvāt jaunākās tehnoloģijas un augstāko kvalitāti. Pateicoties jaunajai tehnoloģijai – virtuālajiem ārējiem atpakaļskata spoguļiem –, Audi e-tron vadītāji uz ceļiem var justies drošāk. Jaunie spoguļi samazina aklo zonu, kā arī uzlabo redzamību tumsā un tiešos saules staros," stāsta Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Lietuvā un Latvijā.
Spoguļu galos iestrādāta neliela kamera, kuras attēli tiek digitāli apstrādāti un attēloti augstas izšķirtspējas 1,280 x 800 pikseļu OLED ekrānos, kas iestrādāti Audi e-tron durvīs. Septiņu collu ekrāniem ir automātiskā spilgtuma pielāgošana, kā arī attāluma sensori. Ja autovadītājs virza pirkstu tuvāk skārienjutīgā ekrāna virsmai, tiek aktivizēti simboli, ar kuriem autovadītājs spēj pārvietot attēlu. Pārslēgšanas funkcija ļauj autovadītājam izmantot ekrānu, lai pielāgotu pasažieru puses virtuālo spoguli.
Pateicoties izsmalcinātajai attēla apstrādei, displeji atsevišķās situācijās, tostarp tiešos saules staros, nodrošina ievērojami labāku attēlu nekā tradicionālie spoguļi. Spoguļi automātiski pielāgojas trīs braukšanas situācijām – lielceļam, manevrēšanai un automašīnas novietošanai stāvvietā. Uz lielceļa tiek samazināts redzamības lauks, lai autovadītājs pie lielāka ātruma labāk spētu noteikt braukšanas ātrumu – citi transportlīdzekļi ekrānā parādās lielāki. Ja autovadītājs izrāda vēlmi pagriezties vai mainīt joslas, izmantojot pagrieziena rādītāju, rādītāja skats paplašina attēlu attiecīgajā pusē, tādējādi samazinot aklo zonu. Veicot manevrēšanu vai automašīnu novietojot stāvvietā, redzamības lauks tiek pagarināts uz leju. Displejs vizualizē pagrieziena signālu kā zaļu kontūru ārējā korpusā un attēlo paziņojumus, ko nodrošina Audi side assist joslu maiņas un Exit warning palīgsistēmas.
Uzlādējoša braukšana
Audi e-tron ir pirmais pilnībā elektriskais Audi sērijveida modelis. Lielais, sportiskais SUV ir piemērots ikdienas lietošanai. Elektrisko SUV darbina divi jaudīgi elektriskie dzinēji, kuru jauda ir 300 kW un kuri nerada CO2 izmešus, kā arī ir ļoti klusi. Tā augstsprieguma akumulators uzglabā 95 kWh enerģijas, lai WLTP ciklā nodrošinātu vairāk nekā 400 kilometrus garu braukšanas distanci, Audi e-tron padarot piemērotu arī gariem braucieniem. Jaunās paaudzes quattro piedziņa – elektriskā visu riteņu piedziņa – nodrošina nevainojamu saķeri un dinamiku. Tā nodrošina arī nepārtrauktu un pielāgojamu griezes momenta sadalījumu starp abām asīm – sekundes laikā.
Audi e-tron piedāvā plašumu un komfortu tāpat kā zīmola ierastie lielizmēra modeļi. Apvienojumā ar augstas kvalitātes materiāliem un izsmalcinātu meistarību, šis modelis padara elektrisko mobilitāti par premium pieredzi. To nodrošina arī daudzpusīgais un uzticamais uzlādes iespēju klāsts – gan mājas apstākļos, gan esot ceļā.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.