Foto: Baltictravelnews.com
Autors: Aivars Mackevičs
Avots: Baltictravelnews.com
Pasaule GTI zīmolu pazīst jau kopš 1983. gada un tas Volkswagen draugiem ir augstākās raudzes vērtība. Pēdējo reizi ar otrās paaudzes VW Golf GTI esmu braucis tālajos deviņdesmitajos, kad pa Vācijas autobāni tika ķerta 200 km/h robeža. Otrās paaudzes VW Golf II pazīstu vismaz 3 gadu garumā, jo tas bija manā īpašumā, bet ar septītās paaudzes parasto VW Golfu esmu ceļojis sadarbībā ar auto nomu Sixt no Rīgas uz Vāciju un atpakaļ.
Skatiet fotogaleriju ar 60 bildēm ŠEIT.
Reklāma
1) Iekāpjot jaunajā un jaudīgajā «VW GTI TCR», man uzreiz iepatikās sēdekļi, kuri burtiski vai apķer autovadītāju un blakus esošo pasažieri kā spēcīgas lauku sievietes apskāviens. Otrā patika rodas pēc motora iedarbināšanas, kad 2 litru motors ierūcas ar ļoti specifisku un patīkamu gaisa vibrāciju, ko atpazīst daudzi cilvēki, kuri ikdienā neprot atšķirt «Hyundai» no «Honda». Izpūtēju skaņa GTI modelim ir ļoti izteiksmīga un tā liek atskatīties pusaudžiem un gados jaunākiem garāmgājējiem atkal un atkal. Tas, savukārt, autovadītāju provocē uz ašāku braukšanu un kepona cepurē slēptu smaidu. Trešā patika rodas kustībā, kad GTI šaujas uz priekšu kā traks bullis un adrenalīna līmenis pēc dažām sekundēm sasniedz baiļu robežu.
2) No auto vadīšanas skatupunkta «VW GTI TCR» prasa daudz lielāku koncentrēšanos nekā no BMW M2, jo jaudīgā priekšpiedziņa uz nelīdzena ceļa seguma sporta režīmā zibenīgi maina līkuma trajektoriju un tā ir jākoriģē daudz vairāk nekā aizmugures piedziņas spēkratiem. Uz līdzenas ceļa virsmas GTI iet līkumos kā uz sliedes, bet uz nelīdzenas virsmas tas lauž pusasis. Līkumu uzdejošanai ar GTI priekšpiedziņu ir mazliet jāpatrenējas, bet pēc 300 nobrauktiem kilometriem Tu vienkārši saaudz ar auto gluži kā filmā «Avatars».
3) «VW GTI TCR» nepatiks cilvēkiem, kuriem nav stabils vestibulārais aparāts, jo ar šo spēkratu nav vienkārši uzsākt maigu kustību vai arī līgani nobremzēt. GTI ir tramīgs raksturs. Degvielas patēriņš arī nepriecēs naudas maku, jo taupīgākajā režīmā ir iespējams braukt arī 7-8 litriem, bet citādi - 10 litri (Super plus) uz 100 kilometriem būs stabila norma. Enerģiskā režīmā 50 litru bāka pietiks knapiem 300 kilometriem.
4) Ja šo auto vērtētu braukšanas sajūtu līmenī, tad daudzi tam dotu 10 no 10, jo īsta rīta pamošanās un dienas možums ir tikai tad, kad «VW GTI TCR» nospied "START" pogu. Tu ierodas birojā, kafejnīcā vai dzīvoklī un visi jautā: "kāpēc Tu šodien tik enerģisks?". Pirmajā brīdī apmulsti no kolēģu vai draugu vērtējuma, bet tad saproti, ka pie visa vainīgs ir GTI :)
5) Man auto ļoti patika, bet ceļojumiem uz Latgali tas ir par cietu un iegādes cena arī nav īsti draudzīga. Taču atzīšos, ka uz GTI skaņu Rīgas ielās atsaukšos ar labestīgu un draudzīgu smaidu!
Oficiālie tehniskie DATI:
4 cilindru 2.0 TSI
290 zirgspēki
līdz 100 km/h 5.6 sekundēs
maksimālais ātrums 250 km/h
griezes moments 380 Nm
vidējais degvielas petēriņš uz 100 km ir 6,7 litri
7 ātrumu DSG automātiskā ātrumkārba
svars 1.410 kg
priekšpiedziņa
bagāžas telpa 380 litri (1270 litri)
degvielas tverne 50 litri
CO2 izmeši 151 g/km
G4268xA1790xP1482 mm
Bildē esošā modeļa cena 48.000 eiro
Sadarbībā ar Volkswagen Latvija.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.