Autors: Jana Garanča
Avots: Inchcape Motors Latvia SIA
Pārsteigums, ar kuru šī gada pavasarī iepazīstināja Mazda Motor Corporation – jaunais kompaktais krosovers Mazda CX-30, kas pieder pie jaunās paaudzes Mazda ģimenes, – septembra sākumā ieradās parādīt sevi arī Latvijā. Pasaules tirgū atdzītā Mazda CX-30 uz Latviju atveda nobriedušu un elegantu dizainu, kura ass – Mazda Kodo filosofija. Papildu saturu tai piešķir Skyactiv tehnoloģiju komplekts.
Jaunā Mazda CX-30 nonāk nišā starp CX-3 un populāro CX-5. Atrodoties šajā segmentā, Mazda CX-30 ir gatava attaisnot visu to autovadītāju cerības, kas vēlas apvienot pilsētai piemērotu kompaktumu ar plašu automobiļa telpu un praktiskumu. Esmu pārliecināta, ka Latvijā šis modelis izpelnīsies atzinību, jo tas ir sevišķi pārdomāts harmonisks un intuitīvs automobilis ar tīru dizainu, kas ir gatavs apmierināt autovadītāju vajadzības, - atzīmē Juste Šataite(Justė Šataitė), Mazda Baltijas valstu mārketinga vadītāja.
Reklāma
Kompaktais pilsētas krosovers CX-30, papildu savām īpašībām, izceļas ar to, ka tiek piedāvāts arī ar revolucionāro Mazda radīto Skyactiv-X dzinēju, kurā saskaņots gan dīzeļa, gan benzīna dzinēja degmaisījuma aizdedzes princips. Rezultāts – dīzeļdzinēja jauda un benzīna dzinējam raksturīgais draudzīgums videi. Pirmie CX-30 ar Skyactiv-X dzinējiem Latvijā ieradīsies jau novembrī.
Papildu izvēle – CX-30 ar jaunu Skyactiv ģimenes dīzeļdzinēju Skyactiv-Euro 6d-TEMP un Skyactiv ģimenes benzīna dzinējiem. Visām modifikācijām ar benzīna dzinējiem būs mild-hybrid tipa hibrīda spēkstacija, kas atbilstošos apstākļos iedarbinās arī nelielu elektrodzinēju, kurš aizstās un papildinās tradicionālo dzinēju.
Izmēru tabulā jaunā Mazda atrodas pa vidu: 4395 mm gara, 1795 mm plata, 1540 mm augsta, 2655 mm garas ratu bāzes. Tāds automobilis būs piemērotāks divām personām vai nelielai ģimenei, kas visvairāk laika pavada pilsētā, taču nevairās no došanās nedēļas nogales izbraucienos kaut kur tālāk.
Jaunā Mazda CX-30 – pierādījums, ka korporācijas Kodo dizaina balsta filosofija turpina izplatīties. Radot jauno SUV, tika saglabāts Kodo sākotnējās koncepcijas Soul of Motion dzīvīgums un vienlaikus sasniegts dizaina briedums, kad prestižs tiek meistarīgi radīts ar elegantiem, minimāliem, estētiskiem elementiem, sekojot tīrākajām Japānas mākslas tradīcijām un principam mazāk ir vairāk.
Kopumā šī SUV forma ir jauna parādība visā pilsētas kompakto krosoveru segmentā. CX-30 saskaņotas drosmīgas krosovera proporcijas ar minimālisma izkopto līniju estētiku, un šo kombināciju raksturo tieši šajā modelī iedzīvināta dizaina koncepcija Sleek and Bold. Tajā apvienoti divi atšķirīgi elementi – plūdlīniju kupejas skaistums un SUV mērķtiecība.
Uz cilvēku orientētajā salonā radīta tīra, dzestra un atklāta telpa pasažieriem, savukārt autovadītājam – ērta, patīkama darba vieta. Arī rīku panelis ir rūpīgi pārdomāts un piemērots autovadītāja ērtumam, lai līdz minimumam samazinātu uzmanības novēršanas iespējamību un pie stūres esošā persona varētu baudīt to, ko Mazda radītāji dēvē par Jinba Ittai – kad automobilis vienkārši ir cilvēka ķermeņa turpinājums.
CX-30 jūtama tradicionālās japāņu arhitektūras ietekme, kurā viens no likumiem tiek saukts par Ma – tīra vide. Jaunajā kompaktajā SUV ergonomiski risinājumi tiek apvienoti ar modernām dizaina tehnoloģijām. Šeit atradīsiet jaunās paaudzes Skyactiv-Vehicle Architecture sasniegumus, kas ekipāžas locekļiem, ņemot vērā cilvēka iedzimto balansa izjūtu, ļauj sevišķi ērti iekārtoties savās vietās, turklāt jaunie trokšņa un vibrācijas kontroles rīki garantē sevišķu mieru salonā. Pilnīgas pabeigtības izjūtu automobiļa salonā rada augstākās kvalitātes jaunākās skaņas sistēmas – 8 skaļruņu Mazda vai 12 skaļruņu Bose sistēma.
Krosovers aprīkots ar i-Active visu ratu piedziņas sistēmu ar vilkmes sadales tehnoloģiju G-Vectoring Control, kas ļauj līdzenāk izbraukt pagriezienus.
Radot Mazda CX-30, tika rūpīgi apdomātas automobiļa bāzes funkcijas – paātrinājums, pagriezieni, bremzēšana. To ietekmē ne tikai šasija un vadības vai bremžu sistēma, bet arī spēkstacijas, ar kurām iespējams aprīkot krosoveru.
Mazda CX-30 i- Activsense drošības tehnoloģiju vidū – arī jauna Driver Monitoring sistēma, kas seko līdzi autovadītāja pozīcijai un brīdina, kad tiek pamanītas riska pazīmes. Kritiskos gadījumos sistēma pati aktivizē bremzēšanas viedsistēmu Smart Brake Support. Latvijā Mazda CX-30 cena – no 23 490 eiro.
Par Mazda Motor Corporation
Japānas automobiļu koncerns Mazda Motor Corporation savu darbību sāka 1920. gadā kā pieticīgs Toyo Cork Kogyo Co. Ltd uzņēmums. Pirmo transportlīdzekli izgatavoja 1931. gadā – tas bija preču izvadāšanai paredzēts trīsriteņu motocikls. Pirmo automobili Mazda izgatavoja 1960. gadā. 1967. gadā sāka ražot pirmo automobili ar rotora dzinēju. Šobrīd koncerns ražo vieglos un komerciālos automobiļus un to komponentus trijās rūpnīcās Japānā, tāpat ASV, Ķīnā, Taivānā, Taizemē, Filipīnās, Zimbabvē, Dienvidāfrikas Republikā, Ekvadorā un Kolumbijā. Koncernā strādā vairāk nekā 38 tūkst. cilvēku, pārdošanas apjoms pārsniedz 22 mljrd. eiro.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.