Autors: Armands Apsītis
Avots: Mūsa motors group
Elektromobiļu attīstība ir vissvarīgāko pārmaiņu sākums automobiļu vēsturē. Pirmoreiz vairāk nekā simt gadu laikā automobiļi spēj braukt bez benzīna vai dīzeļa motora, gūstot enerģiju no grīdā iebūvēta akumulatora, kas izmaina šo transportlīdzekli pašos pamatos.
Līdz ar gaidāmā pilnībā elektriskā SUV Volvo XC40 prezentāciju nākamajā mēnesī Volvo Cars ne tikai izlaidīs pārdošanā savu pirmo pilnībā elektrisko auto – labākajās Volvo tradīcijās tiks piedāvāts arī viens no drošākajiem automobiļiem uz ceļa, par spīti dažādiem jauniem sarežģījumiem, ko izraisa atteikšanās no iekšdedzes motora.
Reklāma
"Neatkarīgi no tā, kas nodrošina automobiļa kustību – elektriska ierīce vai iekšdedzes motors – Volvo ir jābūt drošam," uzsver Volvo Cars drošības vadītājs Malins Ekholms. "Pilnībā elektriskais XC40 būs viens no drošākajiem mūsu jebkad uzbūvētajiem automobiļiem."
Ņemot par pamatu oriģinālā XC40 izcilos drošības standartus, Volvo Cars drošības inženieriem tomēr bija pilnībā jāpārstrādā un jānostiprina priekšgala konstrukcija, lai kompensētu motora neesamību, panāktu atbilstību Volvo Cars augstajām drošības prasībām un ļautu vadītājam un pasažieriem justies tikpat droši kā jebkurā citā Volvo.
"Drošības fundamentālie principi šim automobilim ir tādi paši kā jebkuram citam Volvo. Cilvēki atrodas iekšā, un automobilis jāizstrādā tā, lai viņiem tajā būtu droši," paskaidro Malins Ekholms.
Lai gādātu par pasažieru drošību un pasargātu akumulatoru sadursmes gadījumā, Volvo Cars XC40 modelim izstrādāja arī jaunu, unikālu drošības konstrukciju, kas kalpos gan pasažieriem, gan akumulatoram. Akumulatoru sargā drošības “būris”, kas veidots no ekstrudēta alumīnija karkasa un ievietots automobiļa virsbūves konstrukcijas vidusdaļā, izveidojot iebūvētu deformācijas zonu ap akumulatoru.
Akumulatora novietojums automobiļa grīdā sniedz arī tādu priekšrocību kā automobiļa smaguma centra pazemināšanu, kas kalpo labākai aizsardzībai pret apgāšanos.
Turklāt automobiļa virsbūves konstrukcija ir nostiprināta ne tikai priekšgalā, bet arī aizmugurē. Šeit elektriskā spēka piedziņa ir integrēta virsbūves konstrukcijā, lai panāktu labāku sadursmes spēku sadalījumu projām no salona un mazinātu triecienu automobilī esošajiem cilvēkiem.
Arī aktīvo drošības sistēmu jomā ar akumulatoru darbinātajā XC40 ieviesta jauna tehnoloģija. Šis ir pirmais Volvo modelis, kas aprīkots ar jaunu uzlaboto palīdzības sistēmu (Advanced Driver Assistance Systems – ADAS) sensoru platformu ar programmatūru, ko izstrādājis Zenuity – kopuzņēmums, kas pieder Volvo Cars un Veoneer.
Jaunā ADAS platforma ir mūsdienīga, mērogojama aktīvās drošības sistēma, ko veido radaru, kameru un ultraskaņas sensoru kopums. Pateicoties mērogojamajam raksturam, tai var viegli veikt turpmākus uzlabojumus, izmantojot to par pamatu nākotnē gaidāmo autonomās braukšanas tehnoloģiju ieviešanai.
Volvo Cars sniegs sīkāku informāciju par pilnībā elektrisko XC40 turpmākajās nedēļās līdz tā pirmajai parādīšanai atklātībā 2019. gada 16. oktobrī.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.