Autors: Jana Garanča
Avots: Inchcape Motors Latvia SIA
Īpašajai koncerna Ford apakšnodaļai Ford Performance patīk pārkāpt standartus. Šoreiz Ford Performance ir pārveidojis "karsto hečbeku" tirgu, kurā ilgstošo jaudas sacensību dēļ kļūst par karstu pat adrenalīna cienītājiem.
Ford izlēma radīt vairāk telpas – no šī brīža "karstais hečbeks" var būt arī "karstais universāls", bet zem motora pārsega var pukstēt dīzeļa sirds. Visu, ko piedāvā jaunās paaudzes Ford Focus ST, jau var apskatīt Inchcape salonā Rīgā, kur ST būs aplūkojams līdz 6. decembrim.
Reklāma
Parastais ceturtās paaudzes Ford Focus savā klasē un kopumā izceļas ar savu īpaši precīzo un azartisko vadāmību, tāpēc nepārsteidz, ka, C2 arhitektūras platformu papildinot ar sportisku piekari ar regulējamiem amortizatoriem, spēcīgām bremzēm un atbilstošiem dzinējiem, iegūstam jaunas kvalitātes sajaukumu, ko var izmantot gan uz ceļa, gan sporta trasē.
Focus ST hečbeks ir aprīkots ar EcoBoost 2,3 litru dzinēju, kas attīsta 280 ZS jaudu. Iespējams izvēlēties arī EcoBlue 2,0 litru dīzeļdzinēju, kas attīsta 190 ZS jaudu. Šis modelis ir aprīkots ar 6 pakāpju mehānisko pārnesumkārbu, savukārt benzīna dzinēja versija – ar septiņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.
Benzīna dzinēja versija līdz 100 km/h ieskrienas vien 5,7 sekundēs, un turbīnu dzinējā ir pielāgota turbīnas kavēšanas (turbo lag) neitralizēšanas sistēma, kas izmēģināta uz Ford GT un Ford F-150 Raptor un ļauj noturēt stabilu vilci plašā apgriezienu diapazonā. ST ar šo dzinēju uz 100 km patērē, sākot no 7,9 litriem degvielas.
Savukārt ST dīzeļdzinēja versija ir paredzēta mierīgākiem autovadītājiem. Dzinējspēks ļauj automobilim 7,6 sekundēs ieskrieties līdz 100 km/h, un degvielas patēriņa zemākā robeža ir tikai 4,8 litri uz 100 kilometriem.
Priekšējās piedziņas FORD piekare reti ir saņēmusi pārmetumus, taču Ford inženieri nolēma, ka ar mehānisko pabeigtību nepietiek – jaunais ST pirmo reizi ir aprīkots ar elektroniski vadāmu ierobežotās paslīdēšanas diferenciāli elSD un piekares uzraudzības un adaptēšanas tehnoloģiju Continuously Controlled Damping (CCD), kas ik pa 2 milisekundēm apstrādā no svarīgākajiem piekares punktiem iegūto informāciju un attiecīgi maina amortizatoru raksturiezīmes.
"Viedās tehnoloģijas ir pārvērtušas ST par savdabīgu doktoru Džekilu un misteru Haidu – tas pats automobilis, kas nupat mierīgi veda ģimeni pa piepilsētas ceļu, acumirklī kļūst par zvēru sacensību trasē. Pietiek nospiest pogu. Esam izmantojuši pieredzi, kas iegūta ar supersportisko kupeju GT un par ikonu kļuvušo Focus RS, tāpēc jaunais ST savā klasē izceļas ar unikālu elastību un universālumu," stāsta Ford Performance Eiropas apakšnodaļas vadītājs Leo Roekss (Leo Roeks).
Ford ST piedāvā 4 dažādus braukšanas režīmus – slidena ceļa, standarta, sportisko un sacensību trases (tiem, kas pasūtījuši pakotnes Performance komplektāciju) režīmu. Ikvienam režīmam pielāgots atšķirīgs diferenciāļa, piekares uzraudzības sistēmas, stūres pastiprinātāja, bremžu, vilces vadības, automātiskās pārnesumkārbas vadības un ESC regulēšanas kopums, kas optimizēts attiecīgajiem braukšanas apstākļiem.
ST nav izticis arī bez elektroniskās drošības un stūrēšanas palīgsistēmām. Pietiek pieminēt kruīza kontroli ar ceļa zīmju un ass līnijas atpazīšanas modeļiem, viedo priekšējo lukturu sistēmu, šķēršļu apbraukšanas un pretsadursmju sistēmu Evasive Steering Assist. ST aprīkojumā ir arī ar balsi vadāmā komunikācijas sistēma SYNC 3 ar instalētu FordPass Connect moduli, kas ļauj automobilī izveidot Wi Fi tīklāju, pie kura var pieslēgt līdz pat 10 bezvadu ierīcēm.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.