Autors: Kristaps Menniks
Avots: Moller
Audi veicis sportisko modeļu RS 5 Coupé un RS 5 Sportback uzlabojumus, iekļaujot jaunas detaļas, kas eksterjera dizainu padarījušas vēl progresīvāku. Par teicamu vadību abos modeļos rūpējas MMI skārienjutīgā pārvaldes sistēma ar lielu centrālo ekrānu, savukārt iespaidīgo automobiļu veiktspēju turpina nodrošināt divu turbīnu V6 dzinējs ar 450 ZS jaudu un 600 Nm griezes momentu.
"RS 5 Coupé un RS 5 Sportback uzlabojumi iezīmē veiksmīgu mūsu 25. RS modeļu gadadienas turpinājumu un modeļu klāsta atjaunināšanu. Pateicoties standarta aprīkojumā esošajai pastāvīgajai visu riteņu piedziņai, šie modeļi savā segmentā iekarojuši īpašu vietu," norāda Audi Sport GmbH izpilddirektors Olivers Hofmans (Oliver Hoffmann).
Reklāma
Uzlabots eksterjers – dizains
Abu RS 5 modeļu uzlabotais eksterjera dizains ir atpazīstams jau pēc pirmā acu uzmetiena. Singleframe radiatora reste kļuvusi platāka un ar šādu izskatu šie modeļi turpina to lielo brāļu – RS 6 un RS 7 – dizaina konceptu. Gaisa atveres virs restes atgādina klasisko Audi Sport quattro no 1984. gada, bet riteņu arkas, kas ir par 40 milimetriem platākas, garantē izteiksmīgu RS 5 izskatu. Papildu komplektācijā pieejamajiem matrix LED priekšējiem lukturiem ar Audi lāzera gaismu ir aptumšots ietvars, kas skaidri atšķir abus RS modeļus no bāzes modeļa A5.
Stilīgs izskats – interjers
Atjaunoto RS 5 modeļu interjerā dominē horizontālas līnijas un tumšas krāsas. RS sporta sēdekļi standarta aprīkojumā ir pārvilkti ar Alcantara un ādu vai papildkomplektācijā ar izsmalcināto Nappa ādu. Pēc pieprasījuma modeļi pieejami arī ar sarkaniem vai pelēkiem akcentiem. Kontroles elementiem, tostarp stūrei un pārnesumu pārslēgam ir Alcantara apdare ar sarkanu vai pelēku kontrastējošu šuvumu.
Jauns multimediju pārvaldes koncepts
Abu RS 5 modeļu jaunais pārvaldes koncepts koncentrējas ap 10,1 collu MMI skārienjutīgo ekrānu. Lielais ekrāns ar akustisko atbildes reakciju ir nedaudz pavērsts pret autovadītāju. Ja automobilis aprīkots ar augstākā līmeņa informācijas un izklaides sistēmu MMI Navigation Plus, tad īpašs RS monitors sniedz autovadītājam informāciju par dzinēja temperatūru, quattro sporta diferenciāli, riepu spiedienu, temperatūru un citiem datiem.
Papildu Audi virtuālajai vadītāja informācijas sistēmai (Audi virtual cockpit plus) ar 12,3 collu lielo ekrānu autovadītājs var izvēlēties starp vairākiem ekrāna dizainiem – viens no tiem ir RS īpašais ekrāns, kurā tiek attēlota rotācijas ātruma skala un pārnesumu pārslēgšanās signāli. Kad autovadītājs izmanto RS režīmu pogu uz stūres, lai izvēlētos vienu no diviem jaunajiem individuālajiem RS režīmiem, RS īpašajā ekrānā tiek attēloti papildu rādījumi, piemēram, g spēku paātrinājuma vērtības. Papildu komplektācijā pieejamais head-up displejs piedāvā arī ekskluzīvu RS grafiku.
Piedziņa
Izcila saķere un iespaidīga jauda apvienojumā ar efektivitāti – 2,9 litru TFSI divu turbīnu V6 dzinēja jauda, 450 ZS un satriecošs – 600 Nm – griezes moments jau no 1900 apgriezieniem minūtē. Abi RS 5 modeļi no 0 līdz 100 km/h paātrinās 3,9 sekundēs un spēj sasniegt 280 km/h maksimālo ātrumu.
Dinamiskā astoņu pārnesumu tiptronic ātrumkārba novada dzinēja jaudu pastāvīgajai visu riteņu piedziņai. quattro pilnpiepiedziņa nodrošina abiem RS modeļiem pietiekamu papildu saķeri, dinamiku un stabilitāti neatkarīgi no laikapstākļiem. Vadību vēl sportiskāku padara papildu aprīkojumā pieejamais sporta diferenciālis aizmugurējā asī, kas griezi aktīvi sadala starp riteņiem.
Augsta precizitāte – balstiekārta
Abi RS 5 modeļi standartā aprīkoti ar RS sporta balstiekārtu, bet RS Plus sporta balstiekārta ar Dynamic Ride Control (DRC). Papildus jau zināmajiem komforta, auto un dinamiskajam režīmam Audi Drive Select dinamiskās vadības sistēma (standarta aprīkojumā) piedāvā divus jaunus režīmus – RS1 un RS2. Kad autovadītājs ir uzstādījis abus režīmus, lai tie atbilstu viņa personīgajām vēlmēm, un tos saglabājis, tos iespējams iestatīt ar RS MODE pogu, kas atrodas uz stūres, līdz ar to nav nepieciešams izmantot MMI Touch ekrānu. Šī sistēma regulē tādus elementus kā dzinēju, pārnesumkārbu, balstiekārtu, dinamisko stūrēšanu, sporta diferenciāli un dzinēja skaņu.
Sportisks luksus – aprīkojums
Augstākā līmeņa informācijas un izklaides sistēma MMI Navigation Plus izmanto jaunu galveno vadības bloku – trešās paaudzes modulāro informācijas un izklaides platformu (MIB 3). Audi Connect navigāciju papildina ar vairākiem tiešsaistes pakalpojumiem. Standarta aprīkojumā pieejamas arī dažas no vairāk nekā 30 autovadītāja asistentu sistēmām, savukārt pārējās pieejamas pēc individuāla pieprasījuma vai Drive un Park aprīkojumā.
Atjaunoto RS 5 modeļu tirdzniecība Latvijā sāksies 2020. gada sākumā. Abu automobiļu cenas Vācijā ir sākot no 83 500 eiro.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.