Autors: Armands Apsītis
Avots: Mūsa motors group
Volvo Cars 2019. gadā ir uzstādījuši jaunu pārdošanas rekordu jau sesto gadu pēc kārtas, pirmo reizi savā 93 gadu vēsturē pārsniedzot 700 000 pārdotu automašīnu atzīmi. Uzņēmums 2019. gadā reģistrējis 705 452 pārdotus eksemplārus, kas, salīdzinot ar 2018. gadu, ir pieaugums par 9,8 procentiem, stabili palielinot tirgus daļas visos tirdzniecības reģionos.
Jaunā pārdošanas rekorda pamatā ir aizvien spēcīgais pieprasījums pēc Volvo Cars godalgotā modeļu klāsta. Jo sevišķi jāizceļ trīs SUV modeļi, ar kuru palīdzību uzņēmums palielināja tirgus daļas stabilajos Ķīnas, ASV un Eiropas automašīnu tirgos.
Reklāma
Uzņēmums fiksējis arī spēcīgu pieprasījumu pēc elektrificētajām automašīnām gan pārdoto eksemplāru, gan mazumtirdzniecības pasūtījumu skaita ziņā. Kopumā Volvo Cars 2019. gadā pārdeva 45 933 uzlādējamo hibrīda modeļu, kas ir pieaugums par 22,9 procentiem salīdzinājumā ar 2018. gadu un vairāk nekā divkāršs pieaugums salīdzinājumā ar 2017. gadu.
"Es esmu ārkārtīgi apmierināts, redzot, ka pirmo reizi mūsu vēsturē esam pārdevuši vairāk nekā 700 000 automašīnas gadā, kā arī palielinājuši tirgus daļu visos mūsu galvenajos tirdzniecības reģionos," stāsta izpilddirektors Hokans Samuelsons (Håkan Samuelsson). "Mūsu mērķis ir turpināt šo pozitīvo tendenci arī 2020. gadā, kad mēs sāksim piedāvāt mūsu uzlādējamo Volvo automašīnu – Recharge klāstu."
Ilustrējot piedāvājuma stiprās puses un 2019. gada pārdošanas sasniegumus, Volvo Cars pārsniedza iepriekšējā, 2018. gada pārdošanas rekordu, 642 253 automašīnas, gandrīz veselu mēnesi pirms gada beigām. Decembris bija labākais pārdošanas mēnesis uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē, sasniedzot 23,4 procentu pieaugumu salīdzinājumā ar iepriekšējā gada decembri un ar 74 239 pārdotām automašīnām.
Ķīnā Volvo Cars 2019. gadā pārdeva 154 961 automašīnas, kas pret 2018. gadu ir pieaugums par 18,7 procentiem un izcils sniegums šajā tirgū kopumā. Rezultāts ir Volvo Cars rekords Ķīnā un visaugstākais pārdošanas rezultāts, kādu uzņēmums jelkad sasniedzis vienā tirgū.
Savienotajās Valstīs Volvo Cars pārdeva 108 234 automašīnas, pirmo reizi kopš 2007. gada pārsniedzot 100 000 eksemplāru slieksni. Salīdzinājumā ar 2018. gadu pārdošanas apjoms ir audzis par 10,1 procentiem.
Eiropā īpaši augsti rezultāti bija Vācijā, kur uzņēmums pirmo reizi savā vēsturē pārdeva vairāk nekā 50 000 automašīnas, savukārt Lielbritānijā uzņēmums sasniedza labāko pārdošanas rezultātu kopš 1990. gada.
Citi tirgi, kuros arī fiksēti augstākie pārdošanas rezultāti uzņēmuma vēsturē, ir Austrālija, Beļģija, Brazīlija, Čehija, Ungārija, Koreja, Polija un Portugāle.
XC60 SUV turpina būt uzņēmuma vislabāk pārdotā automašīna visā pasaulē, tam seko XC40 un XC90 SUV, kā arī 90. un 60. sērijas sedani un universāļi ir snieguši savu ieguldījumu pārdošanas apjoma pieaugumā attiecīgi Ķīnā un Eiropā.
Šogad Volvo Cars tirgos visā pasaulē sāks izlaist Recharge klāsta modeļus. Recharge būs kopējais nosaukums visiem uzlādējamajiem Volvo ar elektriskajām un uzlādējamā hibrīda piedziņām.
Recharge automašīnu klāsta mērķis ir uzlabot Volvo Cars uzlādējamo modeļu pārdošanas rezultātus un motivēt uzlādējamo hibrīdu klientus, piedāvājot pēc iespējas biežāk izmantot Pure režīmu. Volvo Cars mērķis uzlādējamo hibrīda automašīnu jomā 2020. gadā ir par 20 procentiem paaugstināt to kopējo pārdošanas apjomu.
Ikviens Volvo modelis ietvers Recharge versiju, sākot no nelielā XC40 SUV līdz 60. sērijai un lielajam XC90 SUV flagmanim. Volvo Cars ir vienīgais automašīnu ražotājs, kas piedāvā uzlādējamu versiju ikvienam sava klāsta modelim. Drīzumā pircēji varēs izvēlēties arī XC40 Recharge P8, Volvo Cars pirmo pilnībā elektrisko automašīnu.
2019. gada vispārdotākais modelis bija XC60 ar 204 965 pārdotām automašīnām (2018: 187 339 automašīnas), tam seko XC40 ar 139 847 pārdotām automašīnām (2018: 75 828 automašīnas) un XC90 ar 100 729 pārdotiem eksemplāriem (2018: 94 182 eksemplāriem).
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.