Autors: Tince Egle
Avots: Baltijas sporta auto
Porsche iepazīstina ar jaunās paaudzes 911 Turbo S, kas nodrošina nepieredzētu jaudu, braukšanas dinamiku un komfortu.
Klajā nāk jaunais, uzlabotais 911 Coupé un Cabriolet veidolā, kurus darbina jauns 3,8 litru opozītmotors ar diviem turbokompresoriem ar mainīgu turbīnas ģeometriju (VTG), kas nodrošina 478 kW (650 ZS) lielu jaudu — par 51 kW (70 ZS) vairāk nekā tā priekšgājējs. Maksimālais griezes moments tagad ir 800 ņūtonmetri (pieaugums par 50 Nm). Turbo modeļiem raksturīgā astoņpakāpju Porsche divsajūgu pārnesumkārba (PDK) sprintu no nulles līdz 100 km/h saīsina līdz 2,7 sekundēm (par 0,2 sekundēm ātrāks), bet maksimālais ātrums paliek nemainīgs — 330 km/h.
Reklāma
Atbilstīgi uzlabotajai braukšanas dinamikai ir ievērojami palielināti 911 Turbo S gabarīti: virsbūve virs priekšējās ass tagad ir par 45 milimetriem platāka (1 840 mm) un kopējais platums virs aizmugurējās ass ir 1 900 mm (palielinājums par 20 mm). Automobiļu manevrējamību un sportiskumu sekmē arī pārveidotās šķērsbāzes, tālāk pilnveidotā aerodinamika un jaunās dažādu izmēru riepas: priekšējās ass šķērsbāze tagad ir par 42 mm, bet aizmugurējās — par 10 mm platāka. Adaptīvā aerodinamika tagad ietver vadāmus dzeses gaisa aizvarus priekšā, savukārt palielinātais aizmugures spārns ir izstrādāts tā, lai nodrošinātu vēl lielāku piespiedējspēku. Pirmo reizi 911 Turbo S pārnes jaudu uz ceļu ar jauktām divu dažādu izmēru riepām: priekšā tam ir 20 collu riepas ar oriģinālajiem izmēriem 255/35, bet aizmugurē — 21 collas 315/30 riepas. Jaunais papildaprīkojums uzsver pilnpiedziņas 911 daudz sportiskāko tēlu. Tas ietver Porsche aktīvās piekares pārvaldības (PASM) sporta šasiju, kas ir pazemināta par 10 mm, un sporta atgāzu izplūdes sistēmu ar regulējamiem vārstiem, kas nodrošina raksturīgo skaņu.
Pilnīgi jaunais 911 Turbo S dzinējs ir balstīts uz 911 Carrera dzinēju paaudzi. Tam ir pilnīgi pārstrādāta turbopūtes gaisa dzeses sistēma; jauni, lielāki turbokompresori ar mainīgu turbīnas ģeometriju (VTG) simetriskā izkārtojumā ar elektriski regulējamiem pūtes spiediena vārstiem, kā arī pjezoinžektoru izmantošana — viss ir ievērojami uzlabojis automobiļa reaģētspējas, jaudas, griezes momenta, atgāzu izplūdes un paātrinājuma spējas raksturlielumus.
Jaunajā sešcilindru motorā gaisu iesūc jauna ieplūdes sistēma. Šajā gadījumā līdzšinējā tehnoloģiskā gaisa novadīšana un turbopūtes gaisa dzese ir apmainītas vietām: tagad daļa tehnoloģiskā gaisa plūst pa Turbo modeļiem raksturīgajiem gaisa savācējiem aizmugurējās sānu daļās. Pirms gaisa filtriem, kas tagad atrodas aizmugurējos spārnos, ir ietvertas arī divas citas gaisa plūsmas caur aizmugures vāka režģi. Tas nozīmē, ka jaunajam 911 Turbo S ir četras ieplūdes atveres ar lielāku kopējo šķērsgriezumu un zemāku pretestību, kas palīdz uzlabot dzinēja efektivitāti. Divi simetriski novietoti lielāka izmēra turbokompresori ar mainīgu turbīnas ģeometriju (VTG) nomaina iepriekšējās identiskās daļas. Rati tagad griežas pretējā virzienā automobiļa labajā un kreisajā pusē. Turbīnratu diametrs ir palielināts par pieciem milimetriem līdz 55 mm, savukārt 61 mm lielais kompresorrats tagad ir par trim milimetriem lielāks. Pūtes spiediena vārstus elektriski vada soļdzinēji.
Harmoniskā konstrukcija ar lieliski sabalansēto braukšanas prieku, dinamiku un sportiskumu ir ideāli piemērota gan ikdienas lietošanai, gan sacīkšu trasēm. Šī jaunās paaudzes ievērojami uzlabotā veiktspēja ir īpaši jūtama sprintā no nulles līdz 200 km/h: 8,9 sekunžu paātrinājums padara 911 Turbo S par vienu sekundi ātrāku par tā priekšgājēju. Pateicoties uzlabotajai Porsche vilkmes kontroles sistēmas (PTM) pilnpiedziņai, pārnesumkārba var sadalīt ievērojami lielāku griezes momentu, uz priekšējiem riteņiem pārnesot līdz pat 500 Nm. Arī standarta PASM šasijas jaunā paaudze ir vēl sportiskāka. Jutīgāki un precīzāk vadāmi amortizatori nodrošina būtiskas braukšanas dinamikas priekšrocības šķērsstabilitātes, virzienstabilitātes, stūrēšanas un līkumu izbraukšanas ātruma ziņā.
Jaunajam priekšgalam ar platākiem gaisa savācējiem ir Turbo modeļiem raksturīgais izskats ar diviem priekšējo gaismu moduļiem, kā arī standarta LED matricas priekšējiem lukturiem ar tumšiem ieliktņiem. Pārstrādātais, pneimatiski pagarināmais priekšējais spoilers un palielinātais aizmugurējais spārns nodrošina par 15 procentiem lielāku piespiedējspēku. Spēcīgās aizmugurējo spārnu daļas ar iebūvētiem gaisa savācējiem izceļ 911 Turbo S virsbūves slaidumu. Aizmugures jauno izskatu papildina Turbo modeļiem tipiskie stūrainie izpūtēji spīdīgā melnā krāsā.
Salonam ir sportiska, augstas kvalitātes apdare. Standartaprīkojuma sarakstā ir iekļauts pilns ādas salons un oglekļšķiedras apdare apvienojumā ar „Light Silver” sudrabainiem akcentiem. Papildaprīkojumā būs pieejams jaunais Porsche Exclusive Manufaktur izstrādātais divu toņu salons. To raksturo saskaņota krāsu, materiālu un individuālu uzlabojumu mijiedarbība. 18 pozīcijās regulējamajiem sporta sēdekļiem ir nošuves, kas apliecina cieņu pirmajam 911 Turbo (sērijai 930). Augstas kvalitātes grafiskie elementi un logotipi instrumentu panelī papildina raksturīgās Turbo S funkcijas. Porsche komunikāciju sistēmas (PCM) centrālā ekrāna izmērs tagad ir 10,9 collas, un, pateicoties jaunajam izkārtojumam, ar to var darboties ātri un bez aizķeršanās. Citi rūpnīcā uzstādītie elementi ir GT sporta stūre, Sport Chrono pakotne ar integrētu jaunu Porsche Track Precision lietotni un BOSE® visaptverošās skaņas sistēmu.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.