Autors: Aleksandra Kostjukoviča
Avots: Moller
Sakarā ar Ženēvas auto izstādes atcelšanu Volkswagen tiešraidē prezentējis tā pirmā pilnībā elektriskā un kompaktā apvidus automobiļa (SUV) ID.4 prototipu. Otrais ID. saimes modelis Eiropas tirgū nonāks 2020. gadā. Tāpat kā kompaktajam ID.3, arī šim modelim izmantota grupas modulārā elektromobiļu konstrukcijas platforma (MEB).
Automobiļa priekšgals ir īss, bet riteņu bāze ir gara, tādējādi automašīnā nodrošinot plašumu. ID.4 šoferis un pasažieri sēž automašīnas atvērtajā un gaišajā Open Space salonā.
Reklāma
ID.4 sākotnēji ir pieejams ar aizmugurējo riteņu piedziņu, bet vēlāk tiks piedāvāts arī jaudīgajā visu riteņu piedziņas versijā. Augstsprieguma akumulators novietots zem pasažieru sēdvietām, lai garantētu automašīnas zemo smaguma centru un labi līdzsvarotu ass noslodzes sadalījumu. Akumulatoru jau pamata komplektācijā iespējams uzlādēt ar maiņstrāvu un līdzstrāvu, kā arī ar trīsfāžu strāvu. Ar automobili iespējams nobraukt līdz 500 kilometriem atkarībā no izvēlētās pakotnes. ID.4 kabīne veidota strukturizēti un gandrīz visu iespējams kontrolēt ar skārienjutīgām funkcijām vai intuitīvu balss vadību.
ID.4 ir pasaulē pirmais klimata izmaiņu ziņā neitrālais kompaktais SUV, jo šī automobiļa ražošanas procesā Cvikavas rūpnīcā netiek radītas oglekļa emisijas.
ID. saimes modeļu laišana tirgū ir Volkswagen galvenā prioritāte 2020. gadā, un pirmie ID.3 automobiļi Eiropā nonāks jau šovasar. Nākamo dažu gadu laikā Volkswagen plāno kļūt par globālu elektriskās mobilitātes līderi. Uzņēmums visā grupā līdz 2024. gadam investēs 33 miljardus eiro, no kuriem 11 miljardi eiro tiks veltīti Volkswagen zīmolam. Volkswagen līdz 2025. gadam plāno saražot 1,5 miljonus elektrisko automobiļu.
Saskaņā ar Parīzes nolīgumu klimata pārmaiņu jomā Volkswagen mērķis ir līdz 2050. gadam pilnībā panākt oglekļa neitralitāti ražošanā. Ir izstrādāti plāni, lai jau 2025. gadā Volkswagen autoparka CO2 izmešus samazinātu par trešdaļu.
Modulārā elektromobiļu konstrukcijas platforma (MEB) ir atvērta platforma, kas pieejama arī citiem ražotājiem. Ford būs pirmais ražotājs, kas to izmantos, sākot no 2023. gada. Volkswagen arī spēris svarīgus soļus attiecībā uz akumulatoru šūnu izstrādi, testēšanu un ražošanu. Uzņēmums 2021. gada sākumā Zalcgiterā plāno sākt veidot akumulatoru šūnu ražotni ar 16 gigavatstundu kapacitāti. Ražošanu iecerēts sākt 2024. gada sākumā.
Par Volkswagen:
Volkswagen ir viens no pasaulē veiksmīgākajiem lielapjoma autoražotājiem. Uzņēmumam ir rūpnīcas 14 valstīs, kurās tiek ražoti automobiļi klientiem vairāk nekā 150 tirgos. Volkswagen 2019. gadā pasaulē piegādāja 6,3 miljonus vieglo automašīnu, kas ir rekordliels apjoms un par 0,5% pārsniedz iepriekšējā gada rezultātu. Klientiem Latvijā Volkswagen pērn piegādāja 2 499 automašīnas, savukārt zīmola tirgus daļa veidoja 15,4%. Volkswagen vīzija ir "Pārvietot cilvēkus un virzīt viņus uz priekšu". Tādējādi TRANSFORM 2025+ stratēģija centrējas uz globālu modeļa iniciatīvu, ar kuru uzņēmums plāno vadīt inovācijas, tehnoloģijas un kvalitāti lielapjoma segmentā. Jaunākais mērķis ir nodrošināt visiem mobilitāti bez kaitīgajām emisijām par pieejamām cenām, pateicoties nesen izstrādātajai, pilnībā elektriskajai ID. automobiļu saimei. 2019. gada septembrī pasaules pirmizrādi piedzīvoja pirmais ID. automobilis – ID.3, kas ir pirmais pilnībā elektriskais CO2 neitrāls automobilis. Pirmās ID.3 automašīnas tiks piegādātas klientiem jau 2020.gada vasarā.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.