Autors: Juste Šataite
Avots: Inchcape Motors Finland
Land Rover Defender – viens no pievilcīgākajiem desmitgades automobiļiem – kļuvis par izteikti gaidītu automobili, jo tā ražošanas sākumu apturēja pandēmija, un ražošanas līnijas, kas Slovākijas pilsētā Nitrā tagad atsāk savu darbību, vienkārši nespēj nodrošināt milzīgo pieprasījumu.
Neņemot vērā to, ka iespēju klātienē sajust Defender gaida vairāk kā 120 valstu oficiālie pārstāvji, visurgājējs jau ir ieradies Land Rover salonā Rīgā.
Reklāma
Tiesa, Jaguar Land Rover pagaidām ir palaiduši tikai Defender 110 ražošanas līniju, tādēļ tiem, kas pasūta īsākas bāzes Defender 90, nāksies vēl mazliet uzgaidīt.
"Latvijā jaunais Defender viesojās janvārī un sagaidīja lielu interesi, taču klientu reakcijas pārsniedza visas cerības – vēl pat neuzsākuši tirdzniecību mēs saņēmām gandrīz 200 pieprasījumus izmēģināt automobili. Atliek vien cerēt, ka pagaidu ražošanas ierobežojumi un pandēmijas izraisītie traucējumi tiks novērsti un ražotne jau pavisam drīz pilnā jaudā varēs atsākt darbu. Turklāt, šajā karantītas radītajā juceklī Defender negaidīti kļuva par savdabīgu gadsimta simbolu – nesatricināmu, pacietīgu, par tādu, kas uzveic visas grūtības. Bija vērts gaidīt," uzsvēra Land Rover Baltijas valstu mārketinga vadītāja Juste Šataite (Justė Šataitė).
Defender ir īpašs Land Rover pārstāvis. Tas ir visīstākais šīs britu preču zīmes, kuras pirmais automobilis radīts Amsterdamā un tika prezentēts 1948. gadā, pēctecis. Garās un piedzīvojumiem bagātās Defender vēstures ietekmē pieticīgais bezceļu strādnieks ir kļuvis par īstenu automobilisma un stila ikonu.
Jaunā Land Rover Defender radošajai komandai tas bija riskants uzdevums – apkopot labākās vecā Defender iezīmes un pārnest tās ultramodernā jaunā Defender ķermenī. Ņemot vērā entuziasma pilnās atsauksmes specializētajos masu medijos un fanu forumos, koncerna inženieri un dizaineri ar šo uzdevumu ir lieliski tikuši galā.
Vienīgi pirmo reizi tā 71 gada vēsturē, notikusi atteikšanās no rāmja konstrukcijas, taču īpaši izturīgais alumīnija monokoks, kas tiek montēts rāmja vietā un kuram ir neatkarīga priekšējā un aizmugurējā piekare, bez problēmām un pat vēl labāk nekā tā priekštecis tiek galā ar visiem bezceļu uzdevumiem.
Lai arī Defender platforma ir radīta uz koncerna izmantojamās D7 pamata, tomēr tās arhitektūrā pat 95 % daļu ir unikālas, tādēļ platforma ieguvusi atsevišķu vārda indeksu – D7x, kur "x" nozīmē "ekstremāls". Izmēģinājumu laikā Defender pieveica vairāk kā 1,2 miljonus kilometru ekstremālos apstākļos – 50 grādu karstumā tuksnesī, 40 grādu salā Arktikā un 3 kilometru augstumā Kolorādo štata Klinšu kalnos.
Šādos apstākļos tika pārbaudīta arī pilnībā jaunā visu riteņu piedziņas pārvaldes sistēma "Configurable Terrain Response", kas savu debiju piedzīvo jaunajā Defender. Sistēma pieredzējušiem vadītājiem ļauj pašiem izveidot iestatījumu izlasi, kas vislabāk atbilst braukšanas nosacījumiem un viņu braukšanas stilam. Iesācējiem sistēma vienkārši noteiks un piedāvās optimālu režīmu attiecīgajiem braukšanas nosacījumiem.
Pirmie Defender modeļi, kas ieradušies Latvijā, ir ļoti ierobežotas sērijas un tiek piedāvāti ar divām – First Edition un Launch Edition – aprīkojuma pakotnēm.
Land Rover salonā Rīgā jaunais Defender 110 maksā sākot no 56 850 EUR.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.