Autors: Aivars Mackevičs
Avots: BalticTravelnews.com
Spānijas autobūves zīmols «Seat» man līdz 2020.gada jūnijam
bija svešs no lietotāja skatupunkta, taču tagad pēc pirmajiem 600 km ar «Seat Arona» ir radies pirmais priekšstats. Īsais vērtējums: emocionāli mani vāģis
neuzrunāja, taču no tehniskās puses tas pilnā mērā apliecināja piederību «Volkswagen» grupai. Jāpiezīmē, ka «Seat» piedāvā divus SUV klases modeļus –
lielais ir «Seat Ateca» un mazākais ir «Seat Arona».
50 bildes
Reklāma
«Seat» modeļa nosaukums «Arona» nav cēlies no Madona novada
Aronas pagasta, lai gan «Seat» bieži piešķir saviem spēkratiem Spānijas vietu
nosaukumus. «Arona» modelis konkurē ar citu auto zīmolu modeļiem - «Volkswagen T-Roc», «Škoda
Kamiq», «Hyundai Kona», «Opel Crossland X», «Citroen C3 Aircross», «Kia Stonic», «Fiat
500X», «Nissan Juke», «Peugeot 2008» vai «Renault Captur».
Aivars Mackevičs, BalticTravelnews.com direktors: piecas atziņas
1) No vizuālā viedokļa visiem patika «Seat Arona» ķirši sarkanā
krāsa, kas, manuprāt, kopā ar LED gaismām akcentē automobiļa spānisko izcelsmi.
Man personīgi vāģis no vizuālā aspekta ir mazliet garlaicīgs, taču bija patīkami dzirdēt citu cilvēku viedokli, ka «Seat Arona» ir interesanta un pievilcīga automašīna. Tas ir
labi, ka pasaulē eksistē dažādas gaumes un viedokļi. Salona dizains ir askētisks,
praktisks un auto segmenta līmenim atbilstoši kvalitatīvs. Jāatzīmē, ka
automašīnas salonā nav neviens detaļas, kura pārsteigtu vai paliktu atmiņā.
Tieši otrādi, «Seat Arona» salonā trūkst griestu rokturu, kas tik tiešām pārsteidza, jo no
ķīmiskās tīrītavas paņemtās drēbes nav kur uzkārt un pasažieri straujos
pagriezienos grābstās gar tukšiem griestiem.
2) No tehniska viedokļa 115 zirgspēku trīs cilindru motors bija
labs pārsteigums, jo pilsētas braukšanai auto ir žigls, manevrīgs un ar labu
ceļa pārskatu. Uz zemes ceļiem auto stabili turas visos smilšainos līkumos,
taču uz trepes ceļa tas sāk plastmasīgi grabēt. Trīs cilindru rūkoņa vairāk
atgādina kaķīša murrāšanu, taču starta uzrāviens ar nelielu aizturi ir gana
spēcīgs, lai uz kādu brīdi iedomātos, ka esi viegli sportiskā vāģī. Lai
automobili droši novietotu autostāvvietā, būs jāpaļaujas uz sensoriem, jo
aizmugures kameras nav, un tas būtiski samazina komforta līmeni pilsētas
satiksmē.
3) No drošas braukšanas asistentu piedāvājuma man patikās, ka «Seat Arona» ļauj pieslēgt auto navigācijas «Waze» sistēmu, kas būtiski palielina ceļošanas
komfortu. Kruīza iespēja negarantē «VW Golf 8» līmeņa braukšanas komfortu, kas
ļoti precīzi seko ceļu satiksmes norādījumiem, taču ir ļoti labs palīgs garākos
Baltijas ceļojumos.
4) Par trūkumiem… ja šo vāģi vērtē kā saimniecisku vērtību ar
kuru drošā veidā jātiek no punkta A uz punktu B, tad man nekādu pretenziju nav.
Taču «Seat» zīmols Latvijas tirgū tomēr vairāk ir nejaušība nekā stabila vērtība.
Ļoti mazam Latvijas autobraucēju segmentam ir bijusi reāla braukšana ar «Seat» zīmola automobiļiem, tāpēc ir maz emociju, atmiņu vai piedzīvojumu. Par «Seat» automobiļiem tautas mutē ir dzirdami atzinīgi vērtējumi un arī noliedzoši. No
600 km ceļojuma es atzīmētu, ka man pietrūka āķa, kur uzkārt uzvalku, un radio samērā
klusā skaņa, kad gribas uz pilnu klapi uzgriezt kādu foršu dziesmu.
5) No ceļošanas viedokļa auto ir labi piemērots Latvijas un
Baltijas apceļošanai. «Seat Arona» 19 cm klīrings ļauj droši doties dabā, taču
bez 4x4 piedziņas tas nav īsts apvidus vāģis. Degvielas tvertne ar 40 litriem
ārpus pilsētas satiksmes ļauj ērti nobraukt 600-750 km. Pilsētas režīmā
jārēķinās ar 7 litru benzīna patēriņu, bet ārpus pilsētas 5 litru robežās. Bagāžas
telpa ar 400 litriem un 1280 litriem ir optimāla, lai jauna ģimene ar 1-2
bērniem ērti aizbrauktu uz Tallinu vai Kauņu. Mīnuss ir tajā, ka aizmugurējais
sēdeklis nepārvietojas un tas neļauj modelēt salona un bagāžnieku tilpumu, kas
daudziem citiem modeļiem šajā segmentā ir iespējams. Vāģis «Seat Arona» labi
iederas mājsaimniecībā kā otrais automobilis vai arī pirmā vāģa statusā, ja nav
plānota bieža un ikdienišķa braukšana dažādos Latvijas maršrutos.
«Seat Arona» oficiālie tehniskie dati:
- Dzinējs 1,0 TSI
- Jauda 85 kW /115 Zs
- Griezes moments 200 Nm
- Pārnesumkārba MAN - 6
- Piedziņa 2WD priekšpiedziņa
- Paātrinājums (0-100 km/h) 10,5 s
- Maksimālais ātrums 182 km /h
- Vidējais degvielas patēriņš 5.0 litri /100 km
- CO2 emisijas 113 g /km
- Pašmasa 1 135 kg
- Pilnā masa 1 730 kg
- Garums 4 138 mm
- Platums 1 780 mm
- Riteņu bāze 2 566 mm
- Klīrenss 190 mm
- Bagāžas tilpums 400 l
- Degvielas tvertne 40 l
- Apgriešanās rādiuss 10.6 m
Sadarbībā ar «Autobrava».
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.