Autors: Kristaps Menniks
Avots: Moller
Audi turpina uzsākto elektrisko automobiļu ofensīvu, piedāvājot jaunos Audi e tron S un Audi e tron S Sportback.
Abi S modeļi ar pilnībā elektrisko piedziņu izmanto trīs elektromotorus un divi no tiem ir uz aizmugurējās ass. To inteliģentā piedziņas kontrole un jo sevišķi – dinamiskā vadība – paceļ automobiļa drošību pilnīgi jaunā līmenī. Turklāt papildu elektriskajai visu riteņu piedziņai ir arī pilnībā pielāgojama elektriskā griezes momenta sadale aizmugurējai asij.
Reklāma
Vadāmība 2.0: braukšanas pieredze
Jaunie Audi e tron S un Audi e tron S Sportback piedāvā jaunu dinamikas dimensiju. S pārnesumā tie nodrošina pilnu veiktspēju, uz astoņām sekundēm sasniedzot 370 kW jaudu un 973 Nm griezes momentu. Abi automobiļi no 0 līdz 100 km/h ieskrienas 4,5 sekundēs, bet maksimālais ātrums sasniedz 210 km/h.
Jaunajiem S modeļiem ir divi elektromotori uz aizmugurējās ass un viens uz priekšējās, tādējādi padarot tos par pasaulē pirmajiem sērijveidā ražotajiem elektriskajiem automobiļiem ar trīs elektromotoriem. To piedziņas izkārtojums balstīts uz modulārās konstrukcijas principa – krietni jaudīgāks pielāgota dizaina elektromotors, kas darbina aizmugurējo asi e-tron modelī, tagad uzstādīts uz priekšējās ass. Priekšējais elektromotors no e-tron 55 darbojas kopā ar strukturāli identisku motoru un ar individualizētām modifikācijām aizmugurē. Augstsprieguma akumulatoram enerģijas ietilpība veido 95 kWh, no kuras izmantojams 91% (86 kWh). Ar vienu akumulatora uzlādi Audi e tron S un Audi e tron S Sportback WLTP ciklā spēj nobraukt attiecīgi līdz pat aptuveni 360 un 365 kilometriem.
quattro pārvērtības: elektriska griezes momenta sadale
Lai uzlabotu efektivitāti, ikdienišķā braukšanas režīmā darbojas tikai aizmugurējie Audi e tron S un Audi e tron S Sportback elektromotori. Priekšējais elektromotors pieslēdzas, kad vadītājam nepieciešama lielāka jauda, kā arī tas automātiski pieslēdzas brīdī, kad samazinās saķere. Elektriskā visu riteņu piedziņa tagad ir uzlabota ar elektrisko griezes momenta sadali. Katrs no aizmugurējiem elektromotoriem nosūta jaudu tieši uz attiecīgajiem riteņiem, izmantojot viena ātruma pārnesumu – vairs netiek izmantots mehānisks diferenciālis. Šie tehniskie regulējumi pēc nepieciešamības pielāgojas vien milisekunžu laikā, un tie spēj pārvaldīt ļoti augstas piedziņas jaudu.
Elektrisko S modeļu balstiekārta
Balstiekārtai tagad ir īpaši S pielāgojumi. Audi Drive Select sistēma piedāvā septiņus braukšanas profilus. Piemēram, tā nodrošina adaptīvo sporta pneimatisko balstiekārtu – pneimatiskā balstiekārta ar regulējamu amortizāciju spēj izmainīt virsbūves augstumu pat par 76 milimetriem atkarībā no braukšanas situācijas un uzstādījumiem.
Elektriskie S modeļi standarta aprīkojumā ir ar 20 collu diskiem un riepām, kuru platums ir 285 milimetri. Pēc pieprasījuma pieejami 21 collu diski un vēlāk tiks piedāvāti pat vēl sportiskāki – 22 collu diski. Bremžu diskiem uzstādīti fiksēti suporti ar sešiem virzuļiem katram no tiem.
Inovatīvi risinājumi: aerodinamika
Pateicoties papildu aprīkojumā pieejamajiem virtuālajiem ārējiem spoguļiem, Audi e tron S modeļi sasniedz ļoti zemu pretestības koeficientu. Tāpat arī vēja plūsmai optimizēti riteņu arku paplatinājumi sniedz ievērojamu ieguldījumu, lai atrisinātu “konfliktu” starp pirmšķirīgu aerodinamiku un sportisku izskatu. Šo inovatīvo tehnoloģiju izstrādājis un patentējis Audi. Tādējādi tiek panākts, ka Audi e tron S Sportback pretestības koeficients ir vien 0,26, neskatoties uz riteņu arku paplatinājumu, bet Audi e tron S pretestības koeficients ir 0,28.
Otrs nozīmīgs aerodinamikas koncepta elements ir kontrolējamās aukstā gaisa atveres ar kanāliem priekšējo bremžu dzesēšanai. Tās saglabājas aizvērtas, cik bieži vien iespējams, lai gaisa plūsma pār pārsegu spētu virzīties gandrīz bez turbulences. Lai nodrošinātu efektīvu automašīnas akumulatoru dzesēšanu un sildīšanu, e-tron arī standarta aprīkojumā ir dzesēšanas šķidruma cirkulācijas sūknis, kas izvada lieko siltumenerģiju no elektromotoriem un akumulatoriem, tādā veidā palielinot iespējamo nobraukšanas distanci pat par 10%.
Izsmalcinātais rekuperācijas koncepts arī veicina automobiļu efektivitāti. Bremzējot, elektromotori vairumā ikdienas situāciju spēj paši samazināt ātrumu. Hidrauliskās riteņu bremzes pieslēdzas vien straujākas bremzēšanas gadījumos. Taču elektromotori paliek aktīvi un spēj atgūt līdz pat 270 kWh jaudas, kad tiek bremzēts no 100 km/h liela ātruma.
Piecus centimetrus platāks: eksterjera dizains
Audi e tron S un Audi e tron S Sportback savu elektrisko jaudu atklāj jau pēc pirmā acu uzmetiena. To priekšējiem un aizmugurējiem bamperiem ir izteiktas kontūras, un gaisa atveres ir jo sevišķi lielas un izteiksmīgas. Difuzora ieliktnis aizmugurē ir gandrīz visa automobiļa platumā. Fakts, ka riteņu arkas abās pusēs ir par 23 milimetriem platākas, padara automobiļu izskatu jaudīgāku.
Pilnībā digitālas: vadības, informācijas un izklaides, un asistentu sistēmas
Tāpat kā visi lielizmēra klases Audi modeļi, arī Audi e tron S un Audi e tron S Sportback aprīkoti ar digitālu MMI skārienjutīgo vadības sistēmu ar diviem lieliem centrālajiem displejiem un Audi virtuālo vadītāja informācijas sistēmu. Audi Connect tiešsaistes pakalpojumi papildina navigācijas sistēmu, jo sevišķi paplašināto e-tron maršrutu plānotāju. Tas aprēķina ātrāko maršrutu, tostarp optimālās uzlādes pieturvietas, ņemot vērā satiksmi, vadītāja braukšanas profilu un uzlādes ilgumu.
Abi elektriskie S modeļi Eiropas tirgū nonāks 2020. gada rudenī. Vācijā Audi e tron S pamata cena sāksies no 93 800 eiro, bet Audi e tron S Sportback – no 96 050 eiro.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.