«Renault ZOE» ir dizains, kas nenoveco

ZOE vēsture sākās 2009. gadā, kad tika uzsākti darbi pie ZOE Z.E. konceptauto izstrādes.

Modelis tika veidots no jauna, tāpēc, izstrādājot tā formu un proporcijas, projektētāji varēja dot vaļu iztēlei. Tādējādi viņi izvietoja akumulatoru un elektromotoru tā, lai iegūtu perfekti profilētu, dinamisku virsbūves siluetu. Visi tehniskie komponenti tika pakļauti viņu vīzijai, tādēļ bija iespējams optimizēt salona telpu. Automašīna tika veidota tā, lai tā būtu plaša un atslābinoša, gluži kā japāņu dārzs. Tajā parādījās ērti sēdekļi, kas atgādināja lielus oļus, kā arī līdzena, "zen" dārza stilistikā veidota grīda, kas atgādina viļņa formu.

Darbi pie ZOE Z.E. konceptmodeļa un tā sērijveida versijas, kuras ražošana sākās 2012. gadā, noritēja paralēli. Dizaineri iepazinās ar tirgus izpētes rezultātiem un zināja, ka tradicionālās piedziņas aizstāšana ar elektrisko klientiem nozīmētu milzīgas pārmaiņas. Tieši tāpēc ZOE sērijveida versija ļoti atšķiras no konceptmodeļa. Mērķis bija izstrādāt automobili, kam būtu izteiksmīga personība, bet kas izskatītos pazīstams un pārāk neatšķirtos no citiem automobiļiem, kuri jau brauca pa Eiropas ceļiem. ZOE ir savs stils un raksturs, taču tas neatgrūž lietotāju.

Kas palika no konceptmodeļa?

No konceptmodeļa projektētāji atstāja "zen" elementus, individualitāti un zilos akcentus. Līdzīgi kā konceptmodelim, sērijveida versijai ir logu rāmjos paslēpti durvju rokturi, kas sasaucas ar kupejas stilistiku. Atsauce uz konceptmodeli tika saglabāta arī salona taisnajās un dabiskajās līnijās. Spilgtās krāsas kabīnē uzsver ZOE modelim raksturīgo minimālismu un mierīgumu, kā arī tīras un atturīgas formas.

Sērijveida ZOE modelis tika izveidots uz tās pašas grīdas plātnes kā konceptmodelis. Lai arī tas zināmā mērā ierobežoja dizainerus, izstrādājot automašīnas arhitektūru, tiem bija iespēja mainīt proporcijas – pielāgot augstumu, pacelt raksturīgo līniju, kas iezīmēja logu apakšējo kontūru, pagarināt lukturu formu un izvietot riteņus virsbūves galos. Tādējādi izdevās izveidot automašīnu, kuras stils ne vien atspoguļo konstrukcijas stingrību, bet ir arī optiski viegla.

ZOE nenovecojošais stils

ZOE sērijveida versija – līdztekus Twingo un Clio, ir kļuvusi par vēl vienu ikonisku modeli Renault klāstā. Tas bija iespējams pateicoties tam, ka ZOE iemieso "efektīvu juteklību", ideālu līdzsvaru starp formu un funkciju, kā arī tīru estētiku, kam piemīt nenovecojošs stils. Tās ir konceptmodeļa un sērijveida versiju kopīgās iezīmes. Turklāt abām automašīnām ir ļoti izteiksmīga priekšējā daļa, kas lietotājos izraisa pozitīvu reakciju. Kopš laišanas tirgū sērijas versija ir pierādījusi, ka elektromobilis var būt tikpat skaists un vadītājam draudzīgs kā modelis ar tradicionālo piedziņu.

ZOE bija, ir un būs automašīna ar raksturu, kas gadu gaitā nobrieda, veidojot savu personību. Pašlaik ZOE modelis ir pabeidzis bērnības gaitas un sasniedzis pusaudža gadus. Tas vēl jo vairāk izceļ savu individualitāti un nenovecojošo stilu.

Pārstrādātie materiāli

Atbilstoši elektromobiļu klāsta zaļajai filozofijai, ZOE veidotāji jau sen bija interesējušies par iespēju salona apdarē izmantot pārstrādātus materiālus. To viņiem izdevās panākt modeļa jaunākajā versijā, kurā tika izmantoti 8 m2 pārstrādātu materiālu. Sākumā tiem tika veikti papildu testi, kuros tika pārbaudītas to sensoriskās īpašības, noturība un izturība pret aptraipīšanu. Visi testi tika veikti sadarbībā ar Renault apakšuzņēmējiem, kuri iesaistījās projektā. Tas prasīja laiku, it īpaši tāpēc, ka ZOE modelī netika izmantoti tādi materiāli, kas vienkārši ir iegūti otrreizējās pārstrādes rezultātā. Izmantotie materiāli bija daļa no  aprites ekonomikas, ko visprecīzāk ilustrē drošības jostu atkārtota izmantošana.

Inovācijas – ierobežojums vai tomēr iespēja?

Jaunais ZOE dizaineriem izvirzīja dažādus ierobežojumus. Piemēram, dubultā uzlādes ligzda ir paslēpta zem zīmola zīmes, līdz ar to bija nepieciešams izvietot logotipu motora pārsega vertikālajā asī. Kā izrādījās, šāds izkārtojums ļoti piestāv ZOE stilam! Tāpat projektētājiem bija jāņem vērā arī jaunais aprīkojuma elements – miglas lukturi.

Ar ko izceļas Renault ZOE?

ZOE projektētāji izveidoja speciālu grīdas plātni, kas paredzēta Renault-Nissan alianses elektromobiļiem. Tādējādi automašīnas salonā bija iespējams radīt plašāku telpu, kas nozīmē, ka tai ir lielāka izmantojamā platība un vēl plašāks bagāžnieks. Nākotnē tas var būt viens no svarīgākajiem argumentiem, izvēloties vienu no Renault klāsta elektromobiļiem. Turklāt liels asu atstatums un īsas pārkares, ko varēja izstrādāt pateicoties elektropiedziņai un jaunajai grīdas plātnei, ļāva mainīt virsbūves proporcijas, lai izveidotu izsmalcinātu siluetu.

ZOE modelis lieliski atspoguļo attiecību starp dizainu un tehnoloģiju. Tāda automašīna kā ZOE, kas ir aprīkota ar jaunākajām tehnoloģijām un jau no paša sākuma tika projektēta kā elektromobilis, atbilst Renault grupas stratēģijai, kuras pamatā ir jaunu tendenču radīšana. Šīs stratēģijas mērķis ir nākotnē saglabāt Renault līdera pozīciju elektrisko automobiļu segmentā.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 17.11.2024 - 29.11.2024 Zinātnes un izglītības inovāciju centrs Liepājas reģiona TIB
No 19. līdz 29. novembrim Zinātnes un izglītības inovāciju centrs aicina uz STEM nodarbību atvērto durvju dienām | Skatīt vairāk
Jaungada Balle Radisson Blu Latvija Conference & Spa Hotel
31. decembrī viesnīcā Radisson Blu Latvija Jaungada Ballē ar grupu Dziļi Violets un vakara vadītājiem Māru Sleju un Jāni Kozlovski! | Skatīt vairāk
160 EUR
Brīvdienu piedāvājumu akcija līdz 02.12. Estravel Latvia
Lidojums no Rīgas, transfēri, 7 naktis viesnīcā un izvēlētā ēdināšanas programma // Dažādi kūrorti | Skatīt vairāk
no 409 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 12.11.2024 - 29.11.2024 Pirts Dzintras Abarones pirts rituāli TAKA
SENSA mūsdienu eko pirts rituāli ne tikai atbrīvo cilvēku no viņa ikdienas rūpēm, bet arī dod iespēju nesteidzīgi izbaudīt dabas daudzveidību. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::4.36759281sec.