Mēdz teikt, ka skopais maksā divreiz. Reizēm arī tāds nieks kā gaisa
filtru nomaiņa neautorizētā servisā var sagādāt pamatīgas galvassāpes auto
īpašniekam, sadārdzinot sākotnējos remontdarbus vai pat radot riskus tehniskajā
apskatē. Tāpēc “īstā” auto servisa
atrašanai ir vērts pievērst vairāk uzmanības kā vien cenu salīdzināšanai.
Zemās cenas vilinājums vai draudzīgie “pazīstamie” var
šķist kārdinošas opcijas, tomēr pirms izvēlēties autoservisu, kam uzticēt savu
auto, ir svarīgi izvērtēt visus riskus, kas nereti seko “vieglākajām” izvēlēm.
Nissan oficiālā pārstāvja “Norde” pēcpārdošanas nodaļas vadītājs Gints Bremze
un auto servisa vadītājs Mārtiņš Mālnieks dalās savā profesionālajā pieredzē.
Reklāma
Pārskatāma
auto veselības stāvokļa vēsture - labāka cena otrreizējā tirgū
Mālnieks atgādina, ka uzticama un pārskatāma remontu un
tehniskās apkopes vēsture var uzlabot spēkrata pārdošanas cenu līdz pat 9%. “Skaidra auto “veselības stāvokļa
vēsture” jaunajam pircējam ir būtisks kritērijs, kas jāņem vērā pirms auto
iegādes. Tas pircējam ļauj izvērtēt potenciālās automašīnas uzturēšanas
izmaksas nākotnē,” piebilst eksperts.
Tikmēr “Norde”
pēcpārdošanas vadītājs min, ka tagad servisa grāmatiņas ir pieejamas
elektroniski. “Digitālās servisa grāmatiņas nodrošina to, ka visi ieraksti par
garantijas apkopēm, veiktajiem remontiem un citām darbībām tiek saglabāti
speciālās auto ražotāju, auto dīleru un oficiālo pārstāvju serveru datubāzēs.
Tas ir ieguvums autovadītājam, jo tā viņi var būt droši, ka nemaksās dubultā
par jau paveiktu darbu,” skaidro Gints.
Uzticamas auto detaļas - ilgāks mūžs un
garantijas saglabāšana
Autorizētos
servisos visas detaļas, kuras nepieciešamas automašīnas remontam, ir
apstiprinājis spēkrata ražotājs. Turpretim neautorizētos servisos netiek
ievērota šāda sistēma un var tikt izmantots lētākais variants, lai samazinātu
faktiskās remonta izmaksas, neskatoties uz to, ka ražotājs šādu detaļu nav
apstiprinājis. Neatbilstošas detaļas var nodarīt postažu arī neskartajām auto
komponentēm. Turklāt, nekvalitatīvas auto detaļas apdraud iespēju saglabāt auto
garantiju.
Auto garantija
nav “burvju nūjiņa”, kas novērsīs visas kaites. Lai garantija darbotos, auto
īpašniekam ir jārīkojas saskaņā ar ražotāja veidoto manuāli un jāveic visas
tajā minētās darbības, pretējā gadījumā garantija var nesegt remonta izdevumus.
Kompleksa pieeja, nevis tikai
acīmredzamas “kaites” novēršana
Jaunās paaudzes
transportlīdzekļi ir uzlaboti un aprīkoti ar dažādām smalkām elektriskām,
degvielas un vadības sistēmām, kuru apkope mēdz atšķirties, tādēļ to labošanu
labāk uzticēt autorizētam servisam.
“Autorizēto
servisu speciālisti līdzīgi kā labi ārsti uz katru situāciju skatās kompleksi.
Arī auto tāpat kā cilvēkam - kaite vienā konkrētā vietā nenozīmē, kur tur ir
patiesā problēma. Nereti tās ir tikai sekas. Tāpēc autorizēta servisa auto
apkopē papildu veic vismaz 34 punktu automašīnas pārbaudi, ko citviet nedara.
Autorizētam servisam ir pieeja arī dažādām shēmām, programmām un speciāliem
instrumentiem, kas ļauj operatīvi diagnosticēt bojājumus un tos novērst,”
uzsver Mālnieks.
Viņš arī
skaidro, ka tas nozīmē ātrāku defekta noskaidrošanu, ātrāku remontu un
tehnoloģiski atbilstošu apkopi. Kopumā - auto īsāku laiku pavada servisā un tas
īpašniekam nozīmē mazākas izmaksas.
Pilna
automašīnas aprūpe nav laba vēlējums, bet gan autorizēta servisa standarts
Nereti pat
nemanām katru sīkumu, par kuru parūpējas servisa darbinieki, taču šī nav vien
meistaru pretimnākšana auto īpašniekam, bet gan standarta prasības autorizētā
servisā. Piemēram, ja tiek mainītas bremžu uzlikas, tad autorizēts serviss
parūpēsies arī par to, lai bremžu mehānismi tiktu iztīrīti un ieeļļoti un par
to neprasīs papildu samaksu.
“Lai arī
neatkarīgā servisā detaļas un darbs var izmaksāt mazāk, Nissan ir pieejams
tehniskās palīdzības dienests “Nissan Assistance 24/7”. Tas vienmēr ir mūsu klientu rīcībā, ja iespējams, novērš defektu
uzreiz vai nogādā automašīnu līdz tuvākajam dīlera centram bez maksas. Klientu ērtībai tiek nodrošināts
pilns serviss, sākot no bezmaksas maiņas automašīnas, līdz pat navigācijas un
fotoradaru kartes atjauninājumiem,” piebilst Gints Bremze.
Ne visi var un drīkst labot elektroauto
Starp elektroauto sastāvdaļām neatradīsiet
ierastās lietas, kā, piemēram, degvielas bāku, sajūgu vai iekšdedzes dzinēju. To vietā galvenās
komponentes ir baterija, lādēšanas sistēma un elektromotors. “Ir jābūt
izpratnei un tehniskām zināšanām, kā šīs lietas saistītas savā starpā, lai
varētu kvalitatīvi remontēt un apkopt elektroauto,” skaidro Bremze.
Elektroauto
remonta specifika prasa zināšanas, kas galvenokārt ir saistītas ar drošību un
elektrospēkratu uzbūvi. Elektromašīnas drīkst remontēt tikai sertificēti
meistari, kas izgājuši noteiktas apmācības. “Visi “Nordes” automehāniķi ir
ieguvuši ražotāja sertifikātus, tāpēc var veikt remontus un apkopes Nissan
zīmola elektroauto. Mehāniķiem regulāri tiek organizētas apmācības
kvalifikācijas celšanai, kas garantē vislabāko servisu – tā ir autorizēta
servisa priekšrocība,” tā atzīst Mālnieks.
Lojalitāte atmaksājas – labās gribas programmā auto var tikt saremontēts bez
maksas
Tikai
autorizētie servisi nodrošina unikālu iespēju, ka arī pēc garantijas servisa
beigām ir reizes, kad dzelzs rumaku var salabot bez maksas. Tā ir tā dēvētā “Good
Will Policy” jeb Labās gribas programma, kas pieejama tiem noteiktā dīlera auto
īpašniekiem, kas vienmēr veduši savu auto uz dīlera servisu un ir ievērojuši
visus apkopju datumus un prasības.
“Arī Nissan “Norde”
autorizētais serviss piedāvā Labās gribas programmu, kura pēdējā gadā mūsu
klientiem ir bijusi pieejama aptuveni 170 reizes. Visbiežāk remontētas
ātrumkārbas, dzinēji un sūkņi, ir bijuši gadījumi, kad Nissan kā ražotājs
pilnībā apmaksā dzinēja nomaiņu, kas īpašniekam nozīmē vairāku tūkstošu eiro
ietaupījumu,” stāsta Mālnieks.
Gints Bremze uzsver, ka Nissan “Norde” serviss
piedāvā gan garantijas darbus, gan arī pēcgarantijas autotransportu
diagnostiku, ko veic apmācīti darbinieki, turklāt Nissan “Norde” sadarbojas ar
visiem apdrošināšanas uzņēmumiem, kas nodrošina spēkrata remontu.