Autors: Aleksandra Kostjukoviča
Avots: Volkswagen.lv
ID.4 ir pirmā Volkswagen pilnīgi elektriskā apvidus automašīna un otrais zīmola modelis pēc ID.3, kurš radīts uz jaunas modulārās elektriskās piedziņas platformas (MEB). ID.4, gluži tāpat kā ID.3, nerada CO2 emisijas gan ražošanas, gan ekspluatācijas procesā, ja klients veic uzlādi ar videi draudzīgā veidā iegūtu elektrību. Iepriekšpārdošanā, kas sāksies jau šogad, ierobežotā apjomā būs pieejami ID.4 1st un ID.4 1st Max modeļi ar 150 kW (204 ZS) jaudīgu motoru un 310 Nm griezes momentu. ID.4 1st modeļi būs aprīkoti ar 77kWh bateriju, kas nodrošinās līdz pat 520 km (WLTP) nobraukuma distanci.
Jaudīgais, pārliecinošais, 4,58 metrus garais ID.4 apvieno SUV spēcīgo raksturu ar īpašu aerodinamiku – tā pretestības koeficients ir vien 0,28. Transportlīdzekļa virsbūve ir atlētiska un viengabalaina, savukārt lielie riteņi dod mājienu par ID.4 spēcīgo, sportisko raksturu. ID.4 korpusa radīšanā izmantoti jauni risinājumi, kas palīdzējuši samazināt automašīnas svaru, piemēram, automašīnas sāni ir ražoti no alumīnija un ļoti izturīga tērauda.
Reklāma
Pateicoties īsajai pārkarei un 2,77 metru riteņu garenbāzei, mašīnas interjers ir plašs un gaišs, līdzinoties SUV no nākamās izmēra klases. Mašīnas panorāmas stikla jumts (standartā ID.4 1ST Max modelim) ir gandrīz visā tā garumā un piepilda mašīnu ar gaismu. Bagāžas nodalījuma ietilpība ir 543 litri, bet to var palielināt līdz 1 575 litriem, ja nolaiž aizmugurējos sēdekļus. ID.4 1st Max aprīkots ar viegli atveramo un aizveramo elektrisko bagāžnieka vāku, kuru var atvērt ar kājas kustību. Elektrisko SUV pēc izvēles var papildināt ar vilkšanas kronšteinu, ar kuru iespējams vilkt piekabes ar svaru līdz 1000 kilogramiem.
ID.4 ir aprīkots ar tādām inovatīvām tehnoloģijām kā IQ.LIGHT Matrix LED gaismas (pieejamas jau standartā ID.4 1st Max modelim), kas sasveicinās ar automašīnas vadītāju tās atslēgšanas brīdī, pagriežot lukturu lēcu moduļus. IQ.LIGHT Matrix LED viedi kontrolē tālās gaismas, izgaismojot ceļu, bet neapžilbinot citus braucējus. Standarta ID.Light asistents atrodas šaurā joslā zem priekšējā stikla. ID.Light asistenta intuitīvie gaismas efekti palīdz šoferim dažādās situācijās, piemēram, pagrieziena vai bremzēšanas laikā. Paplašinātās realitātes head-up displejs (pieejamas jau standartā ID.4 1ST Max modelim) uz priekšējā vējstikla projicē aktuālo informāciju.
ID.4 vadības panelis ir bez pogām un slēdžiem, piešķirot tam ļoti modernu veidolu. Vadītājs visu informāciju redz uz kompakta displeja, kuru kontrolē ar daudzfunkcionālo automašīnas stūri. Paneļa vidū ir skārienjutīgs displejs navigācijas sistēmai, tālruņa funkcijām, plašsaziņas līdzekļiem, palīgsistēmām un transportlīdzekļa iestatījumiem. ID.4 1st modelis aprīkots ar 10 collu ekrānu, bet ID.4 1st Max – ar 12 collu. Balss kontroles funkcija Hello ID. atpazīst daudz ikdienas frāžu un veido automašīnas sekundāro darbības līmeni.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.