Foto: Inchcape Motors Finland
Autors: Justė Šataitė
Avots: Inchcape Motors Finland
Range Rover iepazīstina ar atjaunoto Velar, kurš tagad ir
vēl ekoloģiskāks, modernāks un izceļas ar atjaunotu un elegantu dizainu. Range
Rover tiek piedāvāts ar hibrīdo Plug-in piedziņu, vienas rindas sešu cilindru
benzīna un dīzeļa dzinējiem, kā arī ar standartaprīkojumā iekļautu pneimatisko
piekari. Visurgājējā uzstādītie jaunākās paaudzes četru cilindru Ingenium
dīzeļdzinēji nodrošina iespaidīgu efektivitāti un lieliskas vadīšanas īpašības.
“Range
Rover Velar nosaukums un gēni ir mantoti no pirmajiem Range Rover modeļiem,” stāsta
Juste Šataite (Justė Šataitė), Baltijas valstu mārketinga vadītāja.
“Hibrīda modeļi nozīmē, ka Velar ir kļuvis par vēl efektīvāku un ekoloģiskāku
izvēli mūsu pircējiem, un lielais progresīvo vadītāja palīgsistēmu klāsts,
videokameras un tīrā gaisa tehnoloģija garantē, ka Range Rover Velar ir drošāks
un atjautīgāks kā jebkad iepriekš. Tas ir viens no tehnoloģiski
progresīvākajiem ekskluzīvajiem SUV pasaulē.”
Reklāma
Vēl vairāk efektivitātes un jaudas
Ekskluzīvais SUV, kas saimes gammā atrodas starp Range
Rover Evoque un Range Rover Sport, pircējiem piedāvā lielisku izskata un
tehnoloģiju balansu, turklāt tagad tas pieejams tikai ar elektrības piedziņu.
Jaunais no tīkla uzlādējamais hibrīds P400e nodrošina maigu braukšanu, bet
kopējā hibrīdās sistēmas jauda sasniedz 404 ZS un 640 Nm griezes momentu.
Paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h šis modelis sasniedz vien 5,4 sekundēs.
17,1 kWh litija jonu akumulatoru, kas uzstādīts bagāžas
nodalījuma apakšā, līdz 80 % iespējams uzlādēt 30 minūšu laikā, bet lādējot
ātrās uzlādes stacijās vai standarta Wallbox uzlādes
stacijās 1 h 40 min. laikā. Tas izceļas ar savu spēju
tikai elektriskajā režīmā nobraukt 53 km attālumu (saskaņā ar WLTP), vidējo
degvielas patēriņu 2,2 l/100 km un vien 49 g/km CO2 emisiju.
Range Rover Velar modelis savu debiju piedzīvo kopā ar
jauno 3 litru vienas rindas sešu cilindru Ingenium dzinēju saimi. Jaunākie
efektīvie benzīna un dīzeļa dzinēji ir aprīkoti ar hibrīdo 48 voltu elektrisko
MHEV tehnoloģiju, kas samazina degvielas patēriņu un uzlabo automobiļa
vadīšanas īpašības. Sešu cilindru dzinēji ir iespējami kā dīzeļa D300 (300 ZS)
vai benzīna P340 (340 ZS) un P400 (400 ZS) varianti. Tiem ir četru riteņu
piedziņa un ekskluzīvā pneimatiskā piekare, kas izceļas ar īpašu Range Rover
komfortu.
Jaunie dzinēji, nodrošinādami efektīvas iezīmes, ir
aprīkoti ar hibrīdo elektrisko MHEV sistēmu un progresīvākajām dzinēju
tehnoloģijām. MHEV sistēma izmanto ar siksnām darbināmu startera ģeneratoru
BiSG (angļu Belt integrated Starter Generator), kas uzkrāj palēninājuma
laikā radīto enerģiju, kas parasti tiek zaudēta. Uzkrātā enerģija tiek
uzglabāta 48 voltu litija jonu akumulatorā, kas uzstādīts bagāžas nodalījuma
apakšā. Vēlāk tā tiek izmantota automobiļa paātrinājuma laikā, kā arī raitākas Start-Stop
sistēmas darbības nodrošināšanai.
Jaunie P340 un P400 sešu cilindru dzinēji attiecīgi
sasniedz 480 un 550 Nm griezes momentu, bet jaudīgais P400 dzinējs ļauj
ieskrieties no 0 līdz 100 km/h vien 5,5 sekunžu laikā. Abi dzinēji ir aprīkoti
ar elektrisko kompresoru, kas darbojas kopā ar divu kanālu turbīnu un CVVL
(angļu Continuous Variable Valve Lift) vārpstu pārvaldības sistēmu.
D300 dīzeļa dzinējs sasniedz 650 Nm griezes
momentu, paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h tas attīsta 6,5 sekunžu laikā, un tā
degvielas patēriņš sasniedz 7,4 l/100 km, bet CO2 emisijas –
194 g/km.
Jaunais Ingenium dīzeļa dzinējs atbilst RDE2 (angļu Real
Driving Emissions Step 2) standartiem un Euro 6d-final noteikumiem par
patēriņu, braucot reālos satiksmes apstākļos, turklāt tas ir aprīkots ar 48
voltu MHEV hibrīdo tehnoloģiju, kā rezultātā jaunais Ingenium dīzeļdzinējs, kas
tagad pieejams arī modeļos Range Rover un Range Rover Sport, ir viens no
tīrākajiem dzinējiem pasaulē.
Turklāt, ar Range Rover Velar debitēja arī jaunās
paaudzes četru cilindru Ingenium D200 (204 ZS) dīzeļa dzinējs, kas sasniedz vēl
lielāku jaudu, mazākas CO2 emisijas un labāku degvielas patēriņu. Tāpat
kā citi dzinēji, arī šis tiek piedāvāts aprīkojumā ar hibrīdo 48 voltu
tehnoloģiju, dzinēja CO2 emisijām no 165g/km, bet degvielas patēriņu
– 6,3 l/100 km.
Progresīvā multimediju sistēma
Velar salons izceļas ar nepārslogotu dizainu, kurā
spilgti izceļas digitālie ekrāni un Land Rover multimediju sistēma Pivi vai
Pivi Pro. Intuitīvā Pivi Pro sistēma, kas tiek piedāvāta S un augstākas klases
komplektācijās, nodrošina īpašu digitālu automobiļa vadīšanas pieredzi.
Izstrādājot Pivi sistēmu, visvairāk uzmanības tika
veltīts ērtākai izmantošanai. Jaunā iekārta izceļas ar augstas izšķirtspējas
grafiku un strauju tempu, tādējādi nodrošinot ātru ekrānu un navigācijas
sistēmas darbību. Programiekārtu iespējams atjaunināt bezvadu veidā, bet
pastāvīgais interneta savienojums garantē, ka pircēji var izmantot jaunākās
kartes, programmas un automobiļa programiekārtas.
Pirmo reizi multimediju sistēmā tika integrēta Spotify
programma, turklāt Bluetooth interfeiss vienlaicīgi ļauj tai pieslēgties no
diviem telefoniem.
Visas Velar versijas iespējams pasūtīt jau šajā gadā, bet
paši modeļi pircējus sasniegs 2021. gada sākumā.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.