Autors: Aleksandra Kostjukoviča
Avots: Moller.lv
Volkswagen savu sportisko modeļu klāstu paplašina ar astotās paaudzes Golf dinamisko flagmani – jauno Golf R. Tas ir jaudīgākais no visiem Golf modeļiem ar 235 kW (320 ZS), nodrošinot 420 Nm lielu griezes momentu standarta 4MOTION pilnpiedziņas sistēmā. Sportiskais Golf modelis spēj uzņemt ātrumu līdz 100 km/h vien 4,7 sekundēs. Lai arī maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots līdz 250 km/h, Golf R iespējams pasūtīt arī ar papildu R-Performance pakotni, kas ļauj palielināt maksimālo ātrumu līdz 270 km/h. R-Performance pakotnei ir arī lielāks aizmugurējais spoileris, kas ir atvērts uz jumta pusi (papildu piespiedējspēks uz aizmugurējās ass), kā arī 19 collu, nevis 18 collu riteņi, un divi papildu braukšanas profili, Special (Nürburgring režīms) un Drift.
4MOTION pilnpiedziņa ar R-Performance griezes momenta vektorēšanu. Golf R ir aprīkots ar jaunu pilnpiedziņas sistēmu ar selektīvu riteņa griezes momenta kontroli aizmugurējā asī, kas zināma kā 4MOTION pilnpiedziņa ar R-Performance griezes momenta vektorēšanu. Jauna aizmugurējās ass piedziņa sadala jaudu ne tikai starp priekšējo un aizmugurējo asi, bet arī starp diviem aizmugurējiem riteņiem. Tas ļauj ievērojami palielināt Golf R manevrētspēju, īpaši līkumos. Pirmo reizi pilnpiedziņa tiek savienota arī ar Vehicle Dynamics Manager (VDM) starpniecību, izmantojot citas ritošās daļas sistēmas, piemēram, elektroniskos diferenciāļu bloķētājus (XDS) un adaptīvo šasijas vadības sistēmu DCC. Pateicoties šai ciešajai dažādu sistēmu integrācijai, jaunais Golf R piedāvā optimālu saķeri, izcilu vadāmību ar visaugstāko precizitāti, maksimālu veiklību.
Nürburgring profils. Jaunais modelis pēdējos pielāgojumus pirms nonākšanas tirgū piedzīvoja leģendārajā Nürburgring Nordschleife sacīkšu trasē. Kombinējot ar R-Performance pakotni, Golf R nāk klajā ar īpašu braukšanas profilu Nürburgring, kuram dots nosaukums Special. Special braukšanas profila visi galvenie piedziņas sistēmas parametri – ieskaitot jauno 4MOTION pilnpiedziņas sistēmu ar R-Performance griezes momenta vektorēšanu – tika konfigurēti Nürburgring Nordschleife trasē. Pēc testa brauciena, rezultāti uzrāda, ka Golf R, kas jau standartā aprīkots ar septiņu ātrumu divsajūgu pārnesumkārbu (DSG), Nürburgring Nordschleife trasē ir līdz pat 17 sekundēm ātrāks nekā tā priekšgājējs. Vēl viena R-Performance pakotnes iezīme ir Drift profils, kas paver pilnīgi jaunu braukšanas dinamikas līmeni un padara braukšanu vēl aizraujošāku. Volkswagen uzsāks jauno Golf R iepriekšpārdošanu Latvijā līdz gada beigām.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.