Land Rover prezentējis daudzpusīgo septiņvietīgo “premium” apvidus automobili – jauno Discovery. Tam pieejami jaudīgi un efektīvi 48V MHEV spēka agregāti, tehnoloģiski augstvērtīgā Pivi Pro multimediju sistēma, kā arī paaugstināts komforts un praktiskums. Jaunais Land Rover Discovery ir vislabākais SUV praktiskuma, salona ietilpības un pasažieru ērtības ziņā.
“Jaunais Discovery apvieno pirmšķirīgu dažādiem ceļu segumiem piemērotu balstiekārtu, atsaucīgu dinamiku un lielisku noturību pret virsbūves sānsverēm, tajā pašā laikā saglabājot ģimenei piemērota SUV braukšanas kvalitātes un komfortu. Ar inženiertehniski augsti attīstīto balstiekārtas konstrukciju, vieglo alumīnija arhitektūru un efektīvām transmisijām šis automobilis ir septiņvietīgs SUV, kas ir ievērojami pilnveidots, ir spējīgs uz daudz ko un arī nodrošina braukšanas prieku. Tā daudzpusīgais interjers nodrošina to, ka Discovery saglabā visspējīgākā un ģimenēm vispiemērotākā pilnizmēra SUV pozīciju pasaulē,” komentē Juste Šataite (Justė Šataitė), Land Rover Baltics mārketinga vadītāja.
Reklāma
Plašajā interjerā jaunajam Discovery veikti uzlabojumi, kas izceļ šī automobiļa “premium” statusu un ērto pilnvērtīgu septiņu sēdvietu konfigurāciju, integrējot Land Rover augstvērtīgo tehnoloģiju Pivi Pro multimediju sistēmu un 11,4 collu “full HD” izšķirtspējas skārienjutīgo ekrānu, kas nodrošina ātru un intuitīvu saskarni.
Savienojamību nodrošina dual-SIM tehnoloģija – divi LTE modemi ļauj sistēmai vienlaikus veikt dažādas funkcijas, piemēram, multimediju straumēšanu un programmatūras atjauninājumu lejupielādēšanu (Software-Over-The Air (SOTA)), nemazinot sistēmas veiktspēju. Land Rover SOTA tehnoloģija ļauj automobiļa īpašniekam atjaunināt 44 dažādus elektroniskos moduļus bez nepieciešamības apmeklēt dīlercentru.
Kombinācijā ar 12,3 collu interaktīvo autovadītāja ekrānu jaunais Discovery nodrošina augstas izšķirtspējas 3D navigācijas kartes mērinstrumentu panelī, atbrīvojot centrālo skārienjutīgo ekrānu citu lietotņu izmantošanai.
Papildu tam klients var izvēlēties arī krāsainu projekcijas (head-up) ekrānu, kas augstā izšķirtspējā parāda būtiskāko informāciju tieši autovadītāja acu augstumā, neliekot skatienu novērst no ceļa. Arī viedtālruņa integrācija ir ļoti ērta, pateicoties Apple CarPlay, savukārt Bluetooth tehnoloģija ļauj vienlaikus pievienot divus viedtālruņus. Standartā pieejams arī Android Auto, kā arī bezvadu uzlādēšanas paliktnis ar mobilā signāla pastiprināšanas tehnoloģiju.
Par pasažieru komfortu rūpējas salona gaisa jonizācijas sistēma, kas tagad pieejama ar sīko daļiņu (PM2.5) filtrācijas tehnoloģiju. Sistēma aktīvi kontrolē ieplūstošo gaisu, mēra tā kvalitāti un automātiski pielieto sarežģītus filtrus, lai samazinātu alergēnu, toksīnu un kaitīgo daļiņu nonākšanu automobiļa interjerā, tādējādi rūpējoties par autovadītāja un pasažieru labsajūtu.
Komfortu un ērtības vēl vairāk papildina Land Rover jaunais “Click and Go” planšetes turētājs, kas integrēts priekšējo sēdekļu atzveltnēs.
Daudzpusība ir šī auto kodols
Pirmšķirīga daudzpusība ģimenēm ir galvenā Discovery saimes apvidus automobiļu iezīme, un jaunais Discovery nav izņēmums. Papildu aprīkojumā pieejamā brīvroku “Gesture Tailgate” sistēma spēj atpazīt kājas vēzienu zem aizmugurējā bufera un elektriski atver divdaļīgā bagāžnieka vāka augšējo daļu. Savukārt bagāžnieka vāka lejasdaļa ļauj noturēt priekšmetus milzīgajā 2485 litru (piecvietīgā konfigurācijā) bagāžniekā, kā arī nolaistā stāvoklī var tikt izmantota kā soliņš. Pat ja visas septiņas sēdvietas ir aizņemtas, bagāžniekam joprojām ir 258 litru ietilpība, un visiem pasažieriem ir ligzda savu elektrisko ierīču uzlādēšanai.
Tāpat papildu tradicionālajai atslēgai ir pieejama arī Land Rover jaunā, otrās paaudzes “Activity Key” atslēga, kurai ir skārienjutīgs ekrāns dažādu funkciju aktivizēšanai un digitālais pulkstenis. Ar šo atslēgu var gan atslēgt, gan aizslēgt durvis, kā arī iedarbināt motoru.
Jaunais Discovery ir pieejams ar papildu bagāžas novietnēm zem grīdas un spēj vilkt līdz 3500 kg piekabi.
Moderni spēka agregāti
Jaunais Discovery ievieš trīs jaunus rindas sešcilindru Ingenium saimes dzinējus – gan benzīna, gan dīzeļa –, kuriem ir arī 48V daļējā hibrīda (Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV)) tehnoloģija papildu efektivitātei. Jaunie motori ir pieejami līdz ar Land Rover četrcilindru P300 Ingenium benzīna agregātu un jauno visu riteņu piedziņas sistēmu.
Jaunie sešcilindru motori ir paša Land Rover izstrādāti – dīzeļdzinējs ir pieejams versijās ar 249 un 300 zirgspēkiem, savukārt jaunais benzīna motors attīsta 360 ZS. Jaunais Discovery kopumā pieejams ar šādiem motoriem:
P300: 300 ZS, 2 litru četru cilindru benzīna MHEV, 400 Nm griezes moments
P360: 360 ZS, 3 litru sešu cilindru benzīna MHEV, 500 Nm griezes moments
D250: 249 ZS, 3 litru sešu cilindru dīzeļa MHEV, 570 Nm griezes moments
D300: 300 ZS, 3 litru sešu cilindru dīzeļa MHEV, 650 Nm griezes moments
48V MHEV tehnoloģija nodrošina to, ka jaunie iekšdedzes dzinēji atbilst visām globālajām emisiju normām un arī uzlabo veiktspēju. Daļējā hibrīda sistēma uzņem un uzglabā enerģiju, kas rodas bremzēšanas laikā, un pielieto to, kad notiek paātrināšanās, tādējādi nodrošinot sešu cilindru motora veiktspēju ar četru cilindru dzinēja efektivitāti. Tāpat šī tehnoloģija nodrošina daudz plūdenāku Start/Stop sistēmas darbību.
Plašs spēju spektrs
Jaunais Discovery ir nepārspēts ģimenes SUV braukšanai pa jebkādu ceļa segumu, nodrošinot neatkārtojamu komfortu garākos pārbraucienos visiem septiņiem pasažieriem un uzticību iedvesošu vidi autovadītājam, patiecoties augstai sēdpozīcijai un augsto tehnoloģiju šasijai, kas nodrošina stabilu un atsaucīgu automobiļa gaitu.
Visiem jaunajiem Discovery ar sešu cilindru Ingenium saimes motoru ir augsti attīstīta transmisija, kas optimizē vilkmes sadalījumu starp priekšējo un aizmugurējo riteņu asi, izmantojot dažādus sensorus vilkmes sadalīšanai atbilstoši braukšanas apstākļiem. Jaunā pilnpiedziņas sistēma maksimizē saķeri, veiktspēju un transmisijas efektivitāti, kas ir uzlabojis arī degvielas ekonomiju un samazinājis CO2 izmešu daudzumu normālos braukšanas apstākļos, neupurējot Discovery raksturīgās apvidus pārgājības spējas.
Papildu tam jau standartā pieejamā pneimatiskā balstiekārta nodrošina komfortablu gaitu jebkuros apstākļos un, pieaugot braukšanas ātrumam, automātiski pazemina klīrensu, lai uzlabotu automobiļa aerodinamiku un degvielas ekonomiju, braucot pa šoseju. Adaptīvo amortizatoru tehnoloģija, kas pieejama visiem D300, P300 un P360 modeļiem, pastāvīgi uzrauga automobiļa kustības līdz pat 500 reižu sekundē, momentāni reaģējot uz autovadītāja darbībām vai ceļa apstākļiem, lai mazinātu virsbūves svārstības un nodrošinātu līganu gaitu.
Ar “Terrain Response 2” sistēmu jaunais Discovery automātiski pielāgojas tā brīža braukšanas apstākļiem, savukārt jaunā “Wade Mode” funkcija optimizē automobili dziļāka brasla pārvarēšanai.
Tāpat autovadītājam ir iespēja konfigurēt Discovery veiktspēju, izvēloties dažādus akseleratora pedāļa atsaucības līmeņus, pārnesumkārbas pārslēgšanās punktus, stūres sistēmas atsaucību un balstiekārtas “cietību”, lai pielāgotu braukšanas pieredzi atbilstoši savām vēlmēm un braukšanas apstākļiem.
Jaunajam Discovery ir arī “ClearSight Ground View” tehnoloģija, kas ļauj autovadītājam redzēt ceļa virsmu, kuru no skata aizsedz automobiļa priekšdaļa. Tas iespējams, izmantojot centrālo skārienjutīgo ekrānu un automobiļa priekšdaļa iebūvēto videokameru. Jaunā tehnoloģija ļāvusi realizēt Land Rover futūristisko “caurspīdīgā” motora pārsega konceptu, autovadītāja skatienam atsedzot dažādus šķēršļus apvidū vai bedres pilsētas ielās.