Autors: Kristaps Menniks
Avots: Moller.lv
Vēl izteiksmīgāks, sportiskāks un ekonomiskāks – uzlabotais Audi SQ5 TDI tagad izskatās vēl iespaidīgāk. Tā V6 trīs litru dīzeļdzinējs nodrošina pārliecinošu 341 ZS jaudu. Izteiksmīgais dizains izceļ sportiskā SUV dinamisko raksturu. Papildu komplektācijā saimes augstākās klases modelis pieejams ar OLED tehnoloģijas aizmugurējiem lukturiem.
Jau Audi SQ5 TDI pirmā paaudze, kas tirgū nonāca 2012. gada rudenī kā pirmais Audi S modelis ar dīzeļdzinēju, uzsāka saimes veiksmes stāstu.
Reklāma
Jaunākajā modeļa versijā trīs litru V6 dzinējs rada 341 ZS jaudu un 700 Nm griezes momentu, kas tiek sasniegts diapazonā no 1750 līdz 3250 apgriezieniem minūtē. 3.0 TDI jaudu attīsta ātrāk un krietni spēcīgāk nekā iepriekš. Šis dzinējs Q5 saimes augstākās klases modelim sniedz iespēju ieskrieties no 0 līdz 100 km/h vien 5,1 sekundē, bet maksimālais ātrums ir 250 km/h. Tāpat kā pirmajam SQ5 TDI modelim izplūdes sistēmas konfigurācija V6 dzinējam piešķir izteiksmīgu skaņu.
Ātrāka un ērtāka pārnesumu pārslēgšana: astoņu pārnesumu Tiptronic
Jauda tiek nodota ar astoņu pārnesumu Tiptronic ātrumkārbu, kas nodrošina ātru un ērtu pārnesumu pārslēgšanu, kā arī pārslēgšanas stratēģiju, kas pielāgota šim modificētajam dzinējam. Normālos braukšanas apstākļos quattro pastāvīgā visu riteņu piedziņas sistēma jaudu starp priekšējo un aizmugurējo asi sadala attiecībā 40:60. Sānslīdes gadījumā lielākā jauda tiek nodota asij ar labāku saķeri. Līdz pat 70 % jaudas var nonākt priekšējiem un 85 % aizmugurējiem riteņiem. Ātri izbraucot līkumus, riteņu selektīvā jaudas kontrole nedaudz piebremzē līkuma iekšpusē esošos riteņus, tādējādi palīdzot nodrošināt precīzāku vadāmību.
Sporta diferenciālis: lielāka jauda, precīzāka vadāmība, labāka dinamika
Audi aizmugurējā asī var uzstādīt sporta diferenciāli, kas aktīvi kontrolē jaudas sadalījumu starp riteņiem brīžos, kad autovadītājs izvēlas sportisku braukšanas stilu. Tas vairāk jaudas “nosūta” aizmugurējiem riteņiem, kas atrodas līkuma ārpusē un ir ar labāku saķeri – burtiski iespiežot automašīnu līkumā un novēršot nepietiekamas vadāmības iespēju. Sporta diferenciālis pieejams papildu komplektācijā.
Pirmšķirīga precizitāte ¬ – balstiekārta
Audi SQ5 TDI balstiekārta ir pilnībā aprīkota, lai spētu pārvaldīt jaudīgā dīzeļdzinēja veiktspēju. Piecu posmu balstiekārta vada katru no četriem riteņiem. S sporta balstiekārta ar amortizatoru kontroli pazemina virsbūvi par 30 mm salīdzinājumā ar Q5 modeli un pārsteidz ar izcili plašu komforta un dinamikas diapazonu.
Atjauninātais Audi SQ5 standarta komplektācijā aprīkots ar 20 collu alumīnija diskiem un 255/45 izmēra riepām. Papildu komplektācijā iespējams izvēlēties Audi vai Audi Sport GmbH 21 collu diskus. Priekšējā ass ir aprīkota ar sešu vārstu alumīnija bremžu suportiem un 375 mm diametra bremžu diskiem.
MHEV: vēl lielāka efektivitāte
48 voltu daļējā hibrīda sistēma (MHEV) izmanto siksnas ģeneratora-starteri (BAS), litija jona akumulatoru, kas uzkrāj MHEV enerģiju, un 48/12 voltu strāvas pārveidotāju. Kad automašīna samazina ātrumu, MHEV sistēma atgūst līdz pat 8 kW jaudas. Sportiskais SUV ar izslēgtu dzinēju spēj braukt līdz pat 40 sekundēm. MHEV sistēmai ir potenciāls samazināt degvielas patēriņu pat par 0,7 litriem uz 100 kilometriem.
Jauni akcenti: eksterjera dizains
Atjaunotajam Audi SQ5 TDI ir spēcīga stāja un izteiksmīgas detaļas, kas sniedz vēl pamanāmāku izskatu. Standarta aprīkojumā ir LED priekšējie lukturi, bet papildu komplektācijā tiek piedāvāti Matrix LED lukturi. Papildu komplektācijā SQ5 TDI pieejams ar aizmugurējiem lukturiem, kurus papildina jaunā digitālā OLED tehnoloģija. OLED aizmugurējie lukturi sadalīti trīs daļās pa sešiem segmentiem katrā. Pasūtot savu automobili, klienti var izvēlēties starp trim aizmugurējo lukturu apgaismes parakstiem – katram no tiem ir savs īpašais dizains. Pārslēdzot Audi Drive Select režīmu uz Dynamic, lukturi iegūst vēl vienu dizaina versiju. OLED aizmugurējiem lukturiem ir arī attāluma noteikšanas funkcija, kas aktivizē visus OLED segmentus gadījumā, ja kāds automobilis no aizmugures pietuvojas stāvošam SQ5 mazāk nekā 2 metru attālumā.
Operētājsistēma, informācijas un izklaides sistēma un Audi Connect
MMI skārienjutīgais 10,1 collu displejs, kas ir MIB 3 modulārās informācijas un izklaides platformas centrālais elements, kalpo gan kā ievades, gan displeja ierīce instrumentu paneļa centrā. Savukārt instrumentu paneļa 12,3 collu displejs sniedz trīs dažādus grafiskos izkārtojumus – Dynamic, Sport un Classic. Papildu komplektācijā Audi piedāvā arī head-up displeju.
myAudi aplikācija savieno automobili ar lietotāja viedtālruni. Audi Phone Box savieno viedtālruni ar automašīnas antenu un spēj to uzlādēt, izmantojot indukciju. Papildu komplektācijā pieejamā Bang & Olufsen 3D Premium skaņas sistēma nodrošina unikālu skaņas pieredzi.
Ērti un precīzi: autovadītāja asistentu sistēmas
SQ5 nodrošina visas Q5 asistentu sistēmas – Turn Assist, Collision Avoidance Assist un Exit Warning, palīdzot uzlabot drošību uz ceļa. Garākos pārbraucienos adaptīvās kruīza kontroles asistents palīdz autovadītājam kontrolēt ātrumu, bremzēšanu, kā arī palīdz noturēties savā joslā. Predictive efficiency assistant palīdz saglabāt ekonomisku braukšanas stilu, tādējādi samazinot degvielas patēriņu.
Atjauninātais Audi SQ5 TDI Eiropas tirgos nonāks 2021. gada pirmajā ceturksnī. Tā bāzes cena Vācijā būs no 68 000 eiro.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.