Autors: Armands Apsītis
Avots: Mmg.lv
Vidēji dienā tajā tiek pārbaudīta vismaz viena jauna “Volvo” avarēšana. Un tam ir bijusi nozīmīga loma, lai līdz pat šai dienai saglabātu “Volvo Cars” vadošo pozīciju automobiļu drošības jomā.
Šogad “Volvo Cars” Drošības centra avāriju laboratorija svin 20. gadadienu. 2000. gadā, kad Zviedrijas karalis to atklāja, tā bija viena no modernākajām avāriju izmēģinājumu laboratorijām pasaulē, un daudzējādā ziņā tāda tā ir arī joprojām.
Reklāma
Līdz pat šai dienai tas ir palīdzējis “Volvo Cars” inženieriem ieviest novatoriskus risinājumus drošībai un gūt mācības no satiksmes negadījumiem reālās situācijās. Uzņēmums sapņo par tādu nākotni, kad neviens neies bojā vai smagi traumēsies, braucot jaunā “Volvo” automobilī.
“Apņemšanās garantēt drošību nenozīmē tikai testa izturēšanu vai drošības reitinga iegūšanu,” teica Tomass Brūbergs (Thomas Broberg), viens no “Volvo Cars” vadošajiem drošības inženieriem un uzņēmuma veterāns divu desmitgažu garumā. “Mūsu apņemšanās drošības jautājumos ietver noskaidrot, kā un kāpēc notiek satiksmes negadījumi un rodas traumas, un pēc tam izstrādāt tehnoloģiju to novēršanai. Mēs ceram, ka mūsu novatoriskais darbs iedvesmos citus sekot mūsu centieniem samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu visā pasaulē.”
“Volvo Cars” Drošības centra avāriju izmēģinājumu laboratorija ir daudzfunkcionāla iestāde, kurā “Volvo Cars” drošības inženieri var rekonstruēt neskaitāmas ceļu satiksmes situācijas un avārijas, kā arī veikt testus, kas pārsniedz normatīvās prasības.
Laboratorija ietver divas testu trases – attiecīgi 108 un 154 metru garumā. Īsākā ir pārvietojama, un to var novietot leņķī no 0 līdz 90 grādiem, ļaujot veikt autoavāriju testus dažādos leņķos un ātrumos vai simulēt sadursmi starp diviem braucošiem automobiļiem. Automašīnu sadursmes ir simulējamas, braucot ar ātrumu līdz 120 km/h.
Ārpusē ir iespējams veikt tādus testus kā apgāšanās avārijas un scenārijus, kad automobilis nobrauc no ceļa, – tajos ar lielu ātrumu braucošs automobilis tiek ietriekts grāvī. Te “Volvo Cars” piedāvā arī glābšanas dienestiem iespējas noslīpēt savas dzīvības glābšanas prasmes, kā tas notika šogad, kad uzņēmumā no 30 metru augstuma tika nomesti jauni “Volvo” modeļi, imitējot smagos bojājumus, kas rodas ekstrēmu avāriju scenārijos.
Galvenajā zālē tiek izmantota milzīga sadursmes barjera dažādu frontālo, aizmugurējo un sānu triecienu testēšanai. Lai gan tās svars ir iespaidīgas 850 tonnas, vajadzības gadījumā to var pārvietot ar gaisa spilvenu palīdzību.
Turklāt pieejami aptuveni divi desmiti citu stacionāro un pārvietojamo barjeru, kuras tiek izmantotas avāriju testēšanā, tostarp alnim līdzīga konstrukcija, ļaujot imitēt sadursmes ar šādu dzīvnieku.
Avāriju laikā automobilis, avārijas testa manekeni un barjeras tiek aprīkotas ar sensoriem, kas ļauj “Volvo Cars” inženieriem detalizēti reģistrēt pilnīgi visu notikumu secību. Desmitiem īpaši augstas izšķirtspējas kameru nofilmē arī avārijas testu visos iespējamos leņķos.
Pirms fiziskās avārijas testa attiecīgajam automašīnas modelim jau ir veikti tūkstoši datorsimulētu avāriju testi. Visus šajos testos iegūtos datus “Volvo” inženieri izmanto, lai izstrādātu drošākus automobiļus.
Uzņēmumam virzoties uz pilnīgi elektrisku automobiļu nākotni, Drošības centrs pēdējos gados ir aprīkots un īpaši sagatavots, lai varētu droši veikt arī elektromobiļu avāriju testus.
“Neatkarīgi no scenārija veida mēs varam to rekonstruēt šeit, “Volvo Cars” Drošības centrā, un analizēt vissīkākajās detaļās,” skaidro Tomass Brūbergs. “Man ir ļoti iedvesmojoši apzināties, ka ar katru testēšanā un analīzēs ieguldīto stundu mēs arvien vairāk tuvojamies mūsu centienam, lai braucienos jaunā “Volvo” automašīnā neviens neietu bojā vai negūtu smagas traumas.”
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.