Uz automašīnu var skatīties no dažādiem rakursiem - vieni
pievērš uzmanību metriskajām vienībām, bet citi automašīnu uztver emocionāli.
Līdzīgi mums iepatīkas cilvēki - kādam ir gudrs prāts, garas kājas, muskuļotas
rokas, kuplas krūtis, blondi mati vai atšauts dupsis. Arī mans skatījums uz
2020. gadā iepazītajām automašīnām ir vairāk emocionāls, nekā racionāls.
2020.gadā Travelnews.lv redakcija iepazina 22 automobiļus, kur 3 no tiem bija
tīri elektromobiļi. Pirmo reizi redakcijas vēsturē tika iepazīti zīmolu «Seat» un «Hyundai»
spēkrati. Travelnews.lv redakcijas uzdevumā ar visiem automobiļiem ir ceļojis BalticTravelnews.com direktors Aivars Mackevičs, kurš pēdējo 10 gadu laikā vairākos Latvijas un Eiropas maršrutos ir stūrējis gandrīz 120 spēkratus.
Dažos vārdos par katru 2020.gada vāģi:
Reklāma
Ar «VW T-Roc R» devos uz Kurzemi un ar šo vāģi piedzīvoju
ļoti daudzus interesantus brīžus, ko varētu aprakstīt Remarka grāmatas ''Trīs
draugi'' stilā, kad vienkāršais Kārlis ieliek kloķi visiem citiem spēkratiem.
Ar 4,8 sekundēm līdz 100 km/h pietika, lai ''BMW'' līdzīgie automobiļi signalizētu
respektu.
«Renault Captur Tce 130 EDC GPF» piedāvā mūsdienīgu un
draisku interjeru, kurā cilvēks arī sliktā noskaņojumā kļūst labāks. Man
simpatizē motora jauda un degvielas patēriņš, bet gandrīz visiem franču automobiļiem
ir kādas tehniskās nianses, kas vienos izsauc sajūsmu, bet otros dažu
lamuvārdu.
«Volkswagen Golf 8 1.5 eTSI» ir klasika un šo vāģi es
parasti iesaku cilvēkiem, kuri ilgu laiku nevar izvēlēties sev piemērotu
braucamrīku. Man patika vieta, kur salonā nolikt viedtālruni. Tas bija pirmais
automobilis, kas ar navigācijas un zīmju nolasīšanas palīdzību ļoti inteliģenti
pielāgojās visiem ceļu satiksmes noteikumiem. Mīnuss šīm automobilim ir
bagāžnieka tilpums - mans saliekamais velosipēds nespēja ērti iegulties
bagāžniekā.
«Lexus ES 300h» ir jau premium
klases pakāpiens un tas tik tiešām izskatās ļoti labi un no braukšanas viedokļa
piedāvā līganu gaitu. Luksofora dragreiss
šim vāģim ir svešvārds, bet līkumotajā Rīga – Ērgļi ceļā jutīsies stabili un ne
katrs BMW iedrošināsies paiet garām.
«Lexus LS 500h» ir limuzīns, kas kalpo par dienesta auto
Latvijas prezidentiem. Arī es šajā vāģī labprātāk sēžu šoferim aizmugurē, nekā stūrēju
pats. Ja šo automašīnu vajadzētu raksturot vienā vārdā, tad es teiktu komforts.
«Seat Arona» bija pirmais «Seat» zīmola automobilis, kuram
aktīvi sēdos pie stūres. Jāatzīst, neko īsti neatceros no šī automobiļa, taču tas
brauca bez vainas un daudziem patika sarkanā krāsa. Prātā palika divi fakti,
kas man asociējas ar šo vāģi – Aronas pagasts Madonas novadā un automašīnas
salonā nav neviena roktura virs galvas.
«Škoda Superb», ko Travelnews.lv redakcijai izīrēja auto
noma «Avis Latvija», ir labākais vāģis, kad no Rīgas uz Latgali jāatgādā
vecmamma, jo vietas daudzums otrās rindas pasažieriem ir kolosāls. Arī bagāžnieks
ir milzīgs, tāpēc tālai ceļošanai ir viens no labākajiem spēkratiem, ko piedāvā
Latvijas autodīleri vai autonomas.
«SEAT Leon FR eTSI» šogad Eiropā ir pamatoti ieguvis vairākas
godalgas. Man ļoti patika neredzamās zonas brīdinājuma sistēma + brīdinājuma
sistēma, kas ir integrēta ar gaismas diodēm sānu durvīs. Piemēram, ja bērns
vēlas atvērt durvis, bet garām brauc velosipēdists, tad durvju diode spoži
iedegas un rokas automātiski atraujas. Ļoti iespaidīgi! Citādi šis auto ir ļoti
līdzīgs «VW Golf», bet par lētāku cenu un ar interesantāku dizainu.
«Hyundai Kona Hybrid» bija pirmais «Hyundai» zīmola vāģis, ko
Travelnews.lv redakcija izmantoja Latvijas apceļošanai. Jāatzīst, automašīna
neatstāja nekādu emocionālo pēdu, jo tā vairāk piemērota stabilam braucienam no
punkta A uz punktu B. Visiem patika sarkanā automašīnas krāsa. Cilvēkiem ar
augumiem virs 1,80 m ilgstošos braucienos būs diskomforta sajūta.
«Dacia Duster TCe 100 LPG» piedāvā ar vienu gāzes un
degvielas uzpildi ceļojumu vismaz 1000 km maršrutā bez apstājas. Manuprāt
«Dacia Duster» ir vislabākais naudas ieguldījums pret piedāvāto kvalitāti, ja pircēja primārais uzdevums ir mobilitāte starp punktu A un B. Šobrīd arī turīgas
ģimenes pilsētas satiksmei var iegādāties prestižu elektroautomobiļi, bet lauku
izbraucieniem «Dacia Duster TCe 100 LPG» ir vienkārši perfekts.
«Renault Zoe» ir tīrs elektroauto, kas piedāvā spēju
uzrāvienu un diezgan vienkāršu salonu. «Renault Zoe» cenas ziņā ir viens no
pievilcīgākajiem spēkratiem elektroauto tirgū. Kā dienesta automašīnu es to
labprāt izmantotu, bet privāti neiegādātos, jo tā īsti nepatīk auto dizains.
Tas bija pirmais vāģis, kas ceļojuma laikā noķēra stirnu.
«Alfa Romeo Stelvio» mani uzrunāja, jo tas ir jaudīgs, īsts
un bez liekas elektronikas. No braukšanas sajūtas es piekāpjos tikai dažu vācu
zīmolu priekšā, taču 2 litru motors spēja turēt «BMW X6» sešu cilindru tempa dinamiku un
līkumos pat pievilt klāt. Automašīna, uz kuru atskatās un pēc gāzes pedāļa
vibrācijas arī vēl ilgi noskatās.
Elektovāģu segmentā «Audi e-tron Sportback» ir izcilnieks,
jo tas piedāvā sajūtu, ka vairs negribi sēsties pie stūres benzīna vai dīzeļa
spēkratam. Aizmugures spoguļi kamera veidā ir pierašanas jautājums vairāku
nedēļu garumā, taču kopējais braukšanas komforts ir lielisks. Cena 100 000
eiro robežās šo automašīnu ieliek sapņu līmenī.
«Porsche Cayenne GTS» ir perfekts meistardarbs, bet gribas
izmēģināt «Porsche Taycan».
«Volvo XC40 Inscription eFWD» ir viens no skaistākajiem
«Volvo» zīmola spēkratiem, kas ir manevrīgs pilsētas satiksmē un uzticams
braucamais, lai no laukiem atvestu rudens ražu. Tā iespēja pa kluso ar
elektropiedziņu atbraukt no Jaunmārupes uz Rīgas centru un atkal aizbraukt
mājās uz uzlādi ir ļoti apsveicams solis ekovirzienā.
«Volkswagen ID.3 1st» ir būvēts kā patstāvīgs elektrovāģis
un, atšķirībā no citiem elektrovāģiem, tas ir pilnīgi kluss. Nevienā brīdi nav
trolejbusa skaņas. Tas ir ietilpīgāks nekā «Volkswagen Golf». Mazliet mulsināja
skārienjūtīgā stūre, kur dažādas vadības pogas reaģē tikai uz pieskārienu un
tas nozīmē, ka brauciena laikā meklē pogu uz tausti, bet ieslēdz pavisam citu
pogu. Taču tas ir pierašanas jautājums.
«Hyundai i30» vislielāko pievilcību izraisīja tumši sarkanā
krāsa, taču no praktiskā viedokļa… labs auto ikdienas braucieniem. Stūres
vadības pogu izkārtojums liecināja, ka šo stūri meistaroja šoferim, kas sēž
labajā pusē.
Ar automobiļiem «Renault Clio e-tech 140 hybrid», «Renault
Megane intens e-tech 160 plug-in hybrid» un «Renault Captur intens e-tech 160
plug-in hybrid» pārliecinājos, ka aprīkojot šos jau ierastos spēkratus ar
elektromotoru, īsos maršrutos līdz 50 km var braukt ļoti ekoloģiski. Pierīgas
iedzīvotāji uz Rīgu var doties elektrorežīmā, bet nedēļas nogales ceļojumam uz
Liepāju vai Ludzu var ērti izmantot benzīna dzinēju. Tiem, kuri vēl neuzticas
tīriem elektrovāģiem, «Renault» piedāvātais hibrīdrisinājums ir daudzsološs un
finansiāli pieejams.
«Volkswagen Tiguan» ir klasika un tas Latvijas apstākļiem ir
viens no labākajiem izvēles variantiem, kas apvieno ļoti daudzas praktiskas
lietas, piemēram, milzīgu bagāžnieku un komfortablu braukšanu. Vienīgais
rūgtumiņš ir degvielas patēriņš, kas gandrīz 800 km garajā ceļojumā vidēji
patērēja 7,7 litrus uz 100 km. Citādi šis automobilis ir teicamnieks.
Nākošais šī gada automobilis, kas mums ir nodots uz gadu
miju ir «Seat Tarraco»… bet par to mazliet vēlāk :)