Svinot leģendārā Boxster ceturtdaļgadsimtu uz ceļiem, Porsche nācis klajā ar ekskluzīvu rodstera jubilejas modeli – “Boxster 25 years”, kas būs pieejams vien 1250 eksemplāros un Rīgā būs apskatāms un testējams viens no tiem, informēja Porsche Latvija vadītājs Ivars Norvelis.
Divvietīgais, atvērta tipa sporta auto, šķiet, nu jau ir kļuvis par vienu no Vācijas automobiļu ražotāja etaloniem. Kopš 1996.gada, kad pirmais Boxster noripoja no konveijera, pārdoti 357 tūkstoši šo automobiļu, un “Boxster 25 Years” būs šā spēkrata sērijas ceturtās paaudzes modelis.
Reklāma
Pirmais Boxster – liktenīgais pavērsiens Porsche ražošanas vēsturē
Boxster ir īpaša nozīme Porsche, kā sporta auto ražotāja, vēsturē. 90.gadu vidus sarežģītajos ekonomiskajos apstākļos un laikā, kad prasības transportlīdzekļu emisijām kļuva stingrākas, tas iezīmēja jaunu stratēģisko virzienu modeļu attīstībā.
1993. gada Detroitas auto izstādē prezentētais Boxster koncepta auto izrādījās liktenīgais pavērsiens Porsche. Tas vizuāli atgādināja leģendārās sacīkšu mašīnas – 550 Spyder un 718 RS 60 Spyder. Eksterjerā ražotāja dizaineriem bija izdevies apvienot sacīkšu auto sportisko garu, saglabājot zīmolam raksturīgās un vēsturiskās dizaina iezīmes. Taču tas viss par krietni draudzīgāku cenu.
“Jāpatur prātā, ka koncepta auto vizuālais izskats bieži vien mēdz atšķirties no tā, kas tiek reāli ražots. Tā tas būtu bijis arī Boxster gadījumā, taču Detroitā prezentētais modelis izpelnījās gan skatītāju, gan uzņēmuma valdes atbalstu. Tieši tāpēc Porsche vadība ierosināja, ka auto pārdošanā ir jābūt teju tādam pašam kā izstādē demonstrētajam. Pēc 25 gadiem varam redzēt, ka lēmums izrādījās pareizs,” stāsta Norvelis.
Kad spēkrats nonāca pārdošanā 1996.gada augustā, nevienam nebija šaubu, ka tas ir īstens Porsche. Teju tāds pats kā auto izstādē atrādītā versija. Tā aizmugurējā daļa ar izteiktu līdzību 911 modelim uzreiz piesaistīja gados jaunāku klientu sirdis.
Diezgan būtisks fakts, ka līdz ar pirmo Boxster tika radīts arī jauna koncepta dzinējs. Pirmais sešu cilindru opozītmotors ar ūdens dzesēšanas sistēmu, kas tika novietots tuvāk rodstera vidusdaļai un ko ieviesa arī ražošanā. Tas tika izmantots arī Porsche 911 modeļa versijā (modeļa paaudze ar ražotāja apzīmējumu nr.996), kurš nonāca tirdzniecībā 1997.gadā un ļāva Porsche nodrošināt ražošanu ar peļņu.
Ekskluzīvam modelim – ekskluzīvas detaļas
Izteiksmīgas un plūdenas līnijas, leģendārie lukturi un klasiskie dizaina akcenti, apvienojot eleganci un sportisko jaudu. Viena no spilgtākajām jubilejas modeļa iezīmēm ir tā elegantais krāsojums. “Boxster 25 years” modeļa virsbūvei izmantots 1993.gada oriģinālā koncepta auto sudraba metāliskais (GT Silver Metallic) krāsojums, savukārt auto eksterjera nianses rotā unikālā, mirdzoši brūnā, vara metālam līdzīgā krāsa “Neodyme”. Jubilejas versijā šī jaunā krāsa ir izmantota automašīnas priekšpusē, sānu gaisa ieplūdes atverēs, kā arī uzrakstiem uz auto virsbūves un 20 collu vieglmetāla diskiem.
“Klasikas piekritēji auto varēs iegādāties arī oriģinālajā sudraba metāliskajā krāsā, tomēr modelis ir pieejams arī melnā metāliskā (Jet Black Metallic) un Baltā metāliskā (Carrara White Metallic) krāsā. Savukārt modeļa interjerā ir saglabāts vēsturiskā, oriģinālā modeļa stils un toņu gamma - bordo krāsas ādas salons un sarkanas krāsas auduma atveramu jumtu, kuru rotā iespiests uzraksts “Boxster 25”,” pastāstīja Norvelis.
Vēl viens pārsteidzošs elements ir atrodams uz degvielas uzpildes vāciņa, kas ir papildināts ar Porsche uzrakstu no ekskluzīvā dizaina klāsta. Vāciņa virsma ir mirdzoša, līdzīga alumīnijam, gluži tāpat kā sporta izplūdes sistēmas caurules, kamēr priekšējā stikla ietvars ir kontrastējošā melnā krāsā.
100 km/h vien 4 sekundēs
“Boxster 25 years” modelis ir paredzēts īstenai braukšanas baudai un neaizmirstamai pieredzei. Tā 4,0 litru sešu cilindru opozītmotors, kas spēj attīstīt 400 zirgspēkus, tiek izmantots arī 718 Boxter GTS 4,0 un 718 Spyder modelī ar paaugstināto jaudu.
Porsche piedāvā savu jubilejas auto iegādāties ar mehānisko sešu pakāpju pārnesumkārbu vai septiņu pakāpju dubultā sajūga pārnesumkārbu (PDK) jeb pusautomātisko ātrumu kārbu.
“Boxter 25 years” spēj attīstīt maksimālo ātrumu 293 km/h, savukārt apvienojumā ar PDK pārnesumkārbu un “Sport Chrono” pakotni, – paātrinājumu no nulles līdz 100 km/h - vien četrās sekundēs.
Citas standarta aprīkojuma daļas izcilam braukšanas komfortam, sportiskai un dinamiskai vadāmībai ietver - sporta balstiekārtu “Porsche Active Suspension Management”, kas ir par desmit milimetriem zemāka nekā standarta balstiekārta, un griezes momenta vektorizācijas sistēmu “Porsche Torque Vectoring”, kas ietver ierobežotās berzes diferenciāli.
Jauno modeli var pasūtīt jau tagad, tā cena ir sākot no 95 890,00 eiro, iekļaujot pievienotās vērtības nodokli. Dīleriem auto tiks piegādāts jau marta beigās.
Boxster 25: degvielas patēriņš (kombinētais) 9,6 l – 10,8 l / 100 km;
CO2 izmeši (kombinētais) 219 g – 246 g / km
718 Boxster GTS 4.0: degvielas patēriņš (kombinētais) 9,6 l – 10,8 l / 100 km;
CO2 izmeši (kombinētais) 219 g – 246 g / km
718 Spyder: degvielas patēriņš (kombinētais) 10,2 l – 10,9 l / 100 km;
CO2 izmeši (kombinētais) 232 g – 249 g / km
718 Cayman GT4: degvielas patēriņš (kombinētais) 10,2 l – 10,9 l / 100 km;
CO2 izmeši (kombinētais) 232 g – 249 g / km