Autors: Aivars Mackevičs
Avots: BalticTravelnews.com
Aivars Mackevičs, BalticTravelnews.com direktors: nedēļas nogale kopā ar jauno ''Hyundai Tucson'' un pie -18° gaisa temperatūras Apes novadā izvērtās par aizrautīgu ceļojumu un 16 km pārgājienu. Pēc
vairāk nekā 500 nobrauktajiem kilometriem pa Vidzemes ceļiem ir jāatzīst, ka
šobrīd manā pieredzē ''Hyundai Tucson'' ir labākais spēkrats no ''Hyuandai'' zīmola
saimes. Ilgākā laika atmiņā automobilis paliks ir divām īpašībām – oriģinālā
auto seja ar samērā agresīvu dizainu un automātiskās ātrumkārbas pārnesumu
pogas, kas liek aizmirst par ātruma kloķa esamību un nepieciešamību. Jaunajam ceturtās paaudzes modelim jākonkurē
ar ''Skoda Kodiaq'', ''Seat Tarraco'' vai ''Volkswagen Tiguan''. Ļoti daudziem patiks
rūpnīcas noteiktā 5 gadu garantija.
Reklāma
40 bildes
3 atziņas par jauno ''Hyundai Tucson'':
1. Auto izskats. Automašīnas ārējais dizains jaunajam modelim ir kļuvis
mūsdienīgs un dinamisks. Priekšējais skats ir ieguvis ''Hyundai'' modelim
neatkārtojamus vaibstus, bet sānu skats gan liek domāt, ka ir patapināts no
Lexus sānu līnijām. Vismaz nakts ēnā abu
zīmolu automobiļus būtu pagrūti atšķirt. ''Hyundai'' inženieri ir pacentušies radiatora
gaisa plūsmas regulēt, proti, tās pilnībā aizvērt, kad iekšdedzes motors
nestrādā, un braukt ar mazāku gaisa pretestību. Automašīna ļoti pievilcīga
izskatās krēslas stundās, jo LED gaismas jo īpaši iezīmē automašīnas neatkārtojamos
vaibstus.
2. Automašīnas salons. Automašīnas salona dizains signalizē kvalitāti, bagātīgu
aprīkojumu un komfortu, taču līdz vāciešu līmenim ir vēl kāds ceļš ejams. Aukstais
ziemas laiks liek novērtēt apsildāmo stūri, taču liels kompliments ir jāsaka
par sāna pogām pirmās rindas pasažieru krēslam. Tas ļauj autovadītājam ērti
pārvietot pasažiera krēslu elektriskā veidā. Nezinu kā ir citiem autovadītājiem,
bet man ''Hyundai'' modeļu salonos ir saspiestības sajūta, proti, ka automašīnas
salons ergonomiski ir būvēts mazākiem cilvēkiem līdz 180 cm.
Dienvidkoreja ir slavena ar ''Samsung'' telefoniem, taču ''Hyundai'' saderība ar viedtālruņiem ir tāda pati kā citu zīmolu automobiļos, jo gribētos,
lai ''Samsung'' un ''Hyundai'' saplūst kopā kā cimds ar roku. Skārienjūtīgais monitors
apliecina, ka automašīna reaģē arī uz
3. Braukšanas/ceļošanas
komforts. ''Hyundai Tucson 1,6 T-GDI hybrid 4WD'' ir pieejams tikai ar visu
4 riteņu piedziņu un šis apstāklis sekmē lielāku interesi no tiem
autobraucējiem, kuri ikdienā dzīvo lauku teritorijās. Ar elektrisko piedziņu
var nobraukt līdz 50 km lielus attālumus, bet pie -18 grādiem mūsu ceļojuma
laikā šis attālums sasniedza 33 km robežu. Jāatzīst, ka no braukšanas komforta
viedokļa automašīna viegli vadās, vāciski precīza un spēj iebraukt arī dziļākā
sniegā. Ceļošanas komforts ar ''Hyundai
Tucson 1,6 T-GDI hybrid 4WD'' ir labs arī no skaņas izolācijas viedokļa, jo
vismaz 30-50 km var nobraukt elektriskā režīmā. Protams, īsos ceļojumos elektropiedziņa
samazina CO2 izmešu daudzumu un degvielas patēriņu, kas ir būtiski faktori, lai izšķirtos par hibrīda variantu. Ar automašīnu var ceļot
divos režīmos – ''sport'' un ''eco''. Lielais bagāžnieks (616 litri) ļauj ērti doties
arī Eiropas apceļošanas tūrēs, kur divi pieaugušie + 2 bērni ir klasiskais variants.
Degvielas patēriņš mūsu ceļojuma laikā (560 km) bija 8,3 litri uz 100 km, kas
pie -18° gaisa temperatūras ir labs rādītājs.
Oficiālie tehniskie dati:
- 1598 cm³
(T-GDI) benzīna motors ar 180 zirgspēkiem
-
elektromotors ar 60 zirgspēkiem
- kopējā
jauda 180 + 60 = 230 zirgspēki
-
paātrinājums līdz 100 km/h par 8,3 sekundēm
-
maksimālais ātrums 195 km/h
- vidējais
degvielas patēriņš 6.0-6.1 litri uz 100 km
- 4x4
piedziņa un 6 pārnesumu automātiskā ātrumkārba
- bagāžnieks
no 616 līdz 1.795 litri
- auto
pašmasa 1709 - 1830 kg
- 17 cm
klīrenss
- bāzes cena
modelim no 22 990 eiro un mūsu vāģis (44 000 eiro)
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.