Autors: Tince Egle
Avots: Porsche.lv
Porsche
un Šveices luksusa rokas pulksteņu ražotājs TAG Heuer apvienojuši spēkus
stratēģiskā zīmolu partnerībā, kas paredz gan pievēršanos sporta sacensībām,
gan jaunu produktu izstrādei, informēja Porsche Latvija centra vadītājs Ivars
Norvelis.
Viņš pauda, ka Porsche un TAG Heuer draudzība ilgst jau vairākus gadu desmitus,
tāpēc ir patiess prieks, ka zīmolu sadarbība kļūst vēl ciešāka. “Mēs apvienojam
to, ko mūsu klienti iecienījuši visvairāk – autentisku mantojumu, aizraujošus
sporta pasākumus un unikālu dzīves pieredzi. Tagad ceram, ka paveiksim to vēl
labāk,” teica Norvelis.
Pirmais solis šajā stratēģiskajā aliansē jau ir sperts, abi ražotāji nule
prezentējuši pirmo kopdarbu – jaunu rokas pulksteni TAG Heuer Carrera Porsche
Chronograph.
Reklāma
“Leģendārais vārds “Carrera” ar Porsche un TAG Heuer saistīts vairākās
paaudzēs, tāpēc tā ir bijusi likumsakarīga izvēle pirmajai radošajai
sadarbībai. Jaunais hronogrāfs ir veltījums abu zīmolu mantojumam un
nevainojami apvieno Porsche un TAG Heuer pasaules un tradīcijas,” uzsver
Norvelis.
Pulksteņa ietvarā iegravēts Porsche uzraksts un uz rādītājiem izmantots
nepārprotamais, zīmolam raksturīgais fonts. Pulkstenī iestrādāta Porsche
sarkanā, melnā un pelēkā krāsa, kas atsauc atmiņā vēsturiskos Heuer modeļus.
Savukārt caurspīdīgā kristāla aizmugure izgatavota tā, lai būtu redzams
pulksteņa mehānisms, kas līdzinās Porsche stūrei. Uz tās ir uzraksti Porsche un
TAG Heuer.
Šī pulksteņa īpaši radītajai ciparnīcai raksturīgs šķietams asfalta efekts, lai
izceltu braukšanas kaislību, savukārt arābu cipari asociatīvi atgādina Porsche
sporta auto mērinstrumentu paneļos redzamos skaitļus. Rokas pulkstenis pieejams
ar divām dažādām siksniņām. No luksusa teļādas izgatavotā un novatorisko šuvumu
apstrādātā mīkstā siksniņa atgādina Porsche interjeru. Savukārt metāla siksniņa
vairāk asociējas ar sacīkšu garu. Pulksteni darbina Calibre Heuer 02 mehānisms
ar iespaidīgu 80 stundu enerģijas rezervi.
Katrs savas nozares
pionieris, bet kaislība viena
Mūsdienās Porsche un TAG Heuer vieno to pamatlicēju pionieru gars, jo abu
atklājumi un radītie risinājumi mainīja viņu pārstāvētās darbības jomas uz
visiem laikiem. Ja Šveices pulksteņmeistars Eduards Hoiers (1840-1892) radīja
inovāciju laikrāžu pasaulē, piedāvājot pasaulei pirmo hronogrāfu, tad vācu auto
inženieris un dizaineris Ferdinands Porše (1875-1951) izstrādāja elektriskā
riteņa rumbas motoru, radot pirmo “Lohner Porsche” elektrisko automobili. Abi
šie sasniegumi, tiesa, dažādos laikos tika godināti un apbalvoti Parīzes
Pasaules izstādē. Hoiera hronogrāfs saņēma medaļu 1889.gadā, bet “Lohner
Porsche” elektromobilis ieguva Grand Prix 1900.gadā.
Tomēr tagadējās partnerības patiesie pamatlicēji ir abu zīmolu dibinātāju
pēcnācēji. Ferdinanda Porše dēls Ferdinands Antons Ernsts jeb Ferijs sava tēva
inženierijas bi-rojam pievienojās 1931. gadā, 22 gadu vecumā. Pēc 17 gadiem
Ferijs dibināja auto-mobiļu zīmolu, kas nes ģimenes vārdu - “Porsche”. Nepagāja
ilgs laiks, lai Porsche nesaraujami tiktu saistīts ar panākumiem sacīkšu trasēs
visā pasaulē, tostarp ar uz-varu savā klasē “Carrera Panamericana” sacīkstēs
1954. gadā. Tieši par godu šai uzvarai Porsche jaudīgākais sporta automašīnas
motors ieguva nosaukumu “Carrera”.
Eduarda Hoiera mazmazdēls Džeks savu ģimenes uzņēmumu vadīja vairākus gadu desmitus.
1963. gadā viņš radīja pirmo “Heuer Carrera” hronogrāfu, kas izstrādāts tā, lai
autovadītāji pat spraigākajos brīžos varētu bez pūlēm noteikt laiku. Viņš ir
arī pirmā kvadrāta formas, ūdensizturīgā un automātiskā hronogrāfa “Heuer
Monaco” autors. Tā nosaukums aizgūts no Monako Grand Prix sacīkstēm un
hercogistes slavenā Montekarlo rallija.
Stīvs Makvīns un Heuer
logo
Ja savulaik Porsche 911 radīja revolūciju automobiļu jomā, tad tradicionālo
rokas pulksteņu pasaulē to paveica Heuer Monaco. Šīs inovācijas gan radīja
ievērojamas izmaksas, tāpēc Heuer nācās meklēt dažādas alternatīvas reklāmas
metodes, jo tradicionālā pieeja izrādījās pārāk dārga. Tādēļ Džeks Hoiers
piedāvāja radošu sponsorēšanas darījumu Šveicē, Friburgā, dzimušajam
autosacīkšu braucējam un tolaik arī Porsche tirdzniecības pārstāvim Džo
Sifertam. Tas vēl vairāk palīdzēja stiprināt pulksteņu un auto ražotāja
partnerības saites.
2005. gadā filmas “Džo Siferts: Dzīvo ātri - mirsti jauns” pirmizrādē Džeks
Hoiers atsauca atmiņā noslēgtā līguma nosacījumus. “Apmaiņā pret 25 000 Šveices
frankiem Džo Siferts mūsu logo izvietos uz savas automašīnas un sacīkšu tērpa.
Papildus tam viņš varēs iegādāties mūsu pulksteņus par vairumtirdzniecības
cenām un pārdot tos saviem kolēģiem ar ievērojamu peļņu. Tas viņam arī lieliski
izdevās, jo līdz 1969. gada sezonas beigām puse sacīkšu braucēju valkāja Heuer
pulksteņus,” stāstījis Hoiers.
Šā iemesla dēļ Stīvs Makvīns 1970. gada filmā “Le Mans” uz sava sacīkšu tērpa
izvietoja Heuer logo. Kādā intervijā amerikāņu aktieris teicis: „Es braucu ar
to pašu Porsche 917, ar kuru brauca Džo Siferts, un es vēlējos vilkt arī to
pašu tērpu, ko vilka viņš.”
TAG Heuer un Porsche
radītais dzinējs McLaren komandai un izcilība Formula E trasē
Kad 20.gadsimta 80.gadu vidū TAG Group Heuer tika pārdots, uzņēmums pārtapa par
TAG Heuer. “Tieši šā darījuma laikā Porsche un TAG Heuer kopīgi izstrādāja un
ražoja slaveno TAG turbo dzinēju. Tas ļāva McLaren komandai trīs reizes
triumfēt F1 un iegūt Pasaules čempiona titulus - sākot ar Nikiju Laudu 1984.
gadā, kuram sekoja Alēns Prosts 1985. gadā un 1986. gadā,” piebilst Norvelis.
1999. gadā Porsche un TAG Heuer attiecības kļuva vēl ciešākas. Plecu pie pleca
abi ražotāji aizvadīja vairākas sacīkstes – sākot ar Porsche Carrera Cup un Supercup
sacīkstēm līdz Endurance World Championship, kam sekoja vēl daudz citu
sacensību. Savukārt 2019. gadā abi uzņēmumi aizsāka vēl jaudīgāku un pamatīgāku
sadarbību, proti, izveidojot kopīgu TAG Heuer Porsche Formula E komandu.
Tikai divus gadus pēc dibināšanas TAG Heuer Porsche Formula E komanda cīnīsies
par pasaules čempiona titulu. Pie Porsche pilnībā elektriskā sacīkšu auto 99X
Electric stūres sēdīsies Andrē Loterers un viņa jaunais komandas biedrs Paskāls
Verleins.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.